starcraft 2 musproblem

Permalänk
Medlem

starcraft 2 musproblem

Köpte starcraft 2 nyss och skulle provspela det nu och upptäckte till min förskräckelse att det krånglar med min muspekare i spelet när jag kör "full screen" själva pekaren blir "osynlig" så man får gissa vad man klickar. Jag har sökt lite överallt efter lösningar och inte hittat nån lösning, någon mer som har samma problem och har kommit på nån lösning? Jag vet att jag hade samma problem när jag skulle spela Heroes of Newerth innan.
Det är ospelbart utan "full screen"
Jag har en mionix saiph 3200 mus, men jag har provat med en logitech mus också men problemet kvarstår.
Jag misstänker att det har nåt med grafikkortet(ATI Radeon HD 4870 X2)
att göra eftersom det bara krånglar i "full screen"..tänk att man aldrig ska få va glad. Någon som vet nån lösning?

med vänlig hälsning

Kim

Permalänk
Testpilot

*Tråd Flyttad till StarCraft II-avdelningen*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Entusiast

Jag har faktiskt också musproblem med SC2, den registrerar inte alltid mina klick så hälften av gångerna som jag försöker markera enheter så vägrar den. Jag tror dock det beror på att min mus är gammal, och tänker gå och köpa en ny imorgonbitti.. Sicken jävla kass timing, fy fan

Edit: hmm testade att köra windowed(fullscreen) och tro fan att jag inte hade några problem i detta uppdraget. ska se om det håller i sig, då har det inte med ditt grafikkort att göra utan spelet för jag har Nvidia GTX 260

Edit2: Hah, nä det började krångla igen. Säker på att det är musen, hade inte dessa problem i betan. Suck.. aja

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag hittade en lösning på problemet, om det är någon mer än jag som har samma problem.
Ändra storleken på windows.
kontrollpanelen-bildskärm-mindre 100%(standard) ..jag hade 150% innan. Det funkade faktiskt efter att jag ändrade det, hur långsökt det än låter. Aja, får ändra till "standard varje gång jag ska spela o sen ändra tillbaka

Permalänk

Går det att låsa muspekaren till StarCraft2 då? Just nu håller jag på och blir tokig när jag inte kan scrolla kartan genom att föra musen kant till kant, pekaren springer ut på sidoskärmarna! AEHRHDGHAWER. Gud vet hur många gånger man varit ut och svängt i Windows tack vare det. :S

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Går det att låsa muspekaren till StarCraft2 då? Just nu håller jag på och blir tokig när jag inte kan scrolla kartan genom att föra musen kant till kant, pekaren springer ut på sidoskärmarna! AEHRHDGHAWER. Gud vet hur många gånger man varit ut och svängt i Windows tack vare det. :S

men kan du inte köra "full screen" ?
Jag lyckades få det att fungera genom att ändra till standard inställningarna i windows på kontrollpanelen-bildskärm-mindre 100%(standard).

Permalänk
Medlem

jag hiita en bättre lösning

hej kör datorn i en 40" led tv så att ändra det till 100% va inget alternativ för mig.
så jag klura på det lite och hitta en lösningen

gör så att gå in i mappen som sc2 är installerat på.. sen så högerklicka på egenskaper på sc2 filen.

sen så trycker du på "kompalibitet"
där ska du bocka för inaktivera skalning för hög DPI
sedan kör sc2 i fullscreen
det funkade för min del.

Permalänk
Hedersmedlem

windows 7 kan man ändra i egenskaperna för genvägen till spelet att det inte ska använda DPI regeln. då skalar den inte om.
EDIT: aja bra man läser alla inlägg... ovan svarade ju på det, tom bättre än mig.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimptt:

Köpte starcraft 2 nyss och skulle provspela det nu och upptäckte till min förskräckelse att det krånglar med min muspekare i spelet när jag kör "full screen" själva pekaren blir "osynlig" så man får gissa vad man klickar. Jag har sökt lite överallt efter lösningar och inte hittat nån lösning, någon mer som har samma problem och har kommit på nån lösning? Jag vet att jag hade samma problem när jag skulle spela Heroes of Newerth innan.
Det är ospelbart utan "full screen"
Jag har en mionix saiph 3200 mus, men jag har provat med en logitech mus också men problemet kvarstår.
Jag misstänker att det har nåt med grafikkortet(ATI Radeon HD 4870 X2)
att göra eftersom det bara krånglar i "full screen"..tänk att man aldrig ska få va glad. Någon som vet nån lösning?

med vänlig hälsning

Kim

Hm, jag har exakt samma problem och spelar också HoN och SC2....
Fattar inte.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Kom hem från semestern idag och läste precis ett svar från blizzard om detta

jag saxar

Hello,

Thanks for your email and interest in StarCraft II.

The issues with the mouse freezing is something we have seen occurring with Windows Vista and 7.

The current workaround for this is the same as you mentioned in your email:

- Right click anywhere on the Desktop and select 'Screen Resolution'
- Click on 'Make text and other items larger or smaller'
- Change the size of text to 'Smaller - 100% (default)'
- Apply the changes then restart your computer

Our Development team is aware of this issue and we hope to have this resolved in a future patch, we have no timeframe for when this will happen though.

Feel free to contact us if you have any further questions or issues.

Best regards,

Blizzard Entertainment Europe
Oyvind S.
Blizzard Account and Technical Support
Blizzard Support

If you reply to this email, please include all previous replies and files.

Permalänk
Medlem

iofs inget som har med musproblem att göra, men jag har bara lirat starcraft på min bärbara nu med touchpad.. funkar finfint.. men haha.. man blir inge bra på microspel har jag märkt..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...