Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Är det värt att reklamera min 1600 krs mp3?

Permalänk
Medlem

Är det värt att reklamera min 1600 krs mp3?

Jag köpte en Iaudio7 16gb på dustinhome för 1 år och 5 månader sen, Garantin var på ett år,

Jag har väl dock reklamationsrätt på 3 år antar jag.

Felet med mp3 är att den inte startar, Den lyser eller laddar inte ens när man sätter in den i datorn.

Före den gick sönder flippade den, den visade fullt batteri för att sedan visa noll pinnar. Sedan hoppade den runt mellan olika låtar random när jag försökte playa en låt.
(vet inte hur värdefull information det här är men ändå)

Är det värt att försöka lämna in den?
kundtjänsten svarade att det kan kosta mig mellan 500-1500 kr för mig om felet skulle ligga på min sida.

Brukar de kolla upp sånt här eller är det vanligast att man får en ny?

Mvh Jesper

Permalänk
Medlem

Är det inte ditt fel är det ju bara skicka in den! De kommer inte palla kolla det.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Är det inte ditt fel är det ju bara skicka in den! De kommer inte palla kolla det.

De skickar ju vidare den i sin tur till anovo som bestämmer om den är reklamation eller inte säger anovo nej så får han kostnad. Så de kommer kolla på den.

Permalänk
Medlem

Ett vanligt fel ar fuktskador. De kan uppsta av ex. handsvett, regn eller om den varit forvarad pa nagot stalle dar det ar fuktigt. Om detta ar fallet kommer du antagligen fa betala for undersokningen (+reparation om du vill). Men for att vara saker pa vad som hant, sa bor den undersokas.

Du har alltid ratt att reklamera inom 3 ar. Eventuellt far du vanda dig till ARN (vilket tar minst 6 manader). Mitt rad ar att kontakta din lokala konsumentvagledning och fraga hur du ska gora.

Edit: Svar pa din fraga: hade de inte kollat upp det, sa hade de bara sagt till dig att skicka in den och ge dig en ny utan diskussion. Antar att detta beror pa avtalet med tillverkaren de har. Exempelvis fick jag en ny Roku Soundbridge utan diskussion nar min dog efter 2 ar och 9 manader. De sa till mig att skicka in min gamla och sa skickade de en ny utan problem.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Moderator
Moderator

Iaudio har generellt sett väldigt bra rutiner vid en reklamation. De är måna om sina kunder och byter ofta ut mot nya spelare såtillvida det inte är tydligt att du orsakat felet.

Visa signatur
Permalänk

Min broders Iaudio för typ 4kkr gick sönder två år efter han köpte den. Ringde dustin och han skicka in den och fick en ny efter några dagar.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

tack blir nog att försöka att försöka skicka in den. tack ska ni ha för era svar

Permalänk
Skrivet av Skippy:

De skickar ju vidare den i sin tur till anovo som bestämmer om den är reklamation eller inte säger anovo nej så får han kostnad. Så de kommer kolla på den.

Nej, Anovo har inte hand om iAudio reparationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linuxpenguin:

Nej, Anovo har inte hand om iAudio reparationer.

Anovos produktlista
iAUDIO MP3 SPELARE Alla Ja, inskick Gävle
Produktlista
Uppdaterad: 2010-06-16 så om de inte har ändrat sen dess?

Permalänk
Medlem

Det var värt att skicka in den fick Tillbaks en helt ny idag!