Grafikkort till bärbar dator

Permalänk
Medlem

Grafikkort till bärbar dator

Hej, tänkte kolla ifall någon vet vart/om man kan köpa lösa grafikkort till bärbara datorer?

Just nu så har jag en HP Compaq 8510w där det sitter NVIDIA Quadro FX 570M graphics, här finns en länk på hur det ser ut: http://www.notebookcheck.net/uploads/tx_nbc2/Quadro_FX_770m_3...

Så frågan är om det finns möjlighet att byta ut det?

Permalänk
Medlem

Jag vill också veta.

Permalänk
Skrivet av kermit4:

Hej, tänkte kolla ifall någon vet vart/om man kan köpa lösa grafikkort till bärbara datorer?

Just nu så har jag en HP Compaq 8510w där det sitter NVIDIA Quadro FX 570M graphics, här finns en länk på hur det ser ut: http://www.notebookcheck.net/uploads/tx_nbc2/Quadro_FX_770m_3...

Så frågan är om det finns möjlighet att byta ut det?

Skulle väl troligen gå, priset för bättre doningar lär väl dock inte va direkt tilltalande.... Kan ju ev bli värre med om nätagget klarar att leverera tillräckligt med "kräm". För att inte tala om trolig risk för överhettning.. Såg dock för ett tag sen en fujitsu siemens lösning på troliga tekniska problem ovan, lösningen gick ut på att man skulle kunna koppla in ett kraftfullt externt gaffe via usb som på nåt sätt skulle kunna samarbeta med orginalet. Kortet skulle dessutom ha egen strömförsörjning, verkar smidigt. Lösningen skulle börja säljas som tillval till fujitsu siemens burkar, iden verkar ju bra så det är väl troligt att övriga hakar på denna trend, skulle tex bli förvånad om inte Ati och nvidia i egen regi inom kort kommer att saluföra typ "allemanskort" som funkar på alla burkar.

Permalänk
Rekordmedlem

jo det går att byta men i praktiken är det oerhört svårt, köp nått på ebay från en skrotad maskin, problemet är att alla laptops ser olika ut inuti, korten kan ha lite olika form och kylning, men hittar du ett bättre kort från samma modell kan det funka, men man byter normalt inte i en laptop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.