Problem: HTC Desire - Sd-kort

Permalänk
Medlem

Problem: HTC Desire - Sd-kort

Hej!

Jag har sedan April en HTC Desire. Det har tidigare varit något småkrångel med säkerhetskopieringar till SD-kortet men nu har telefonen fått knäpp. Nu hittar den inte SD-kortet över huvud taget. Jag hade tidigare inte ens rört kortet.

"Sätt i ett SD-kort". "SD-kortet har matats ut" står det.

Jag uppdaterade nyligen till 2.2, kan det ha med saken att göra?

Jag upplever också att telefonen startar upp program på måfå. Jag har också börjat få problem att skicka sms och får meddelande att det inte gick att skicka. Återkommer med exakt felmeddelande.

Någon form av virus kanske?

Tacksam för hjälp/vägledning!

Mvh
Matty

Permalänk
Medlem

Den bör hitta kortet igen om du startar om telefonen.
Hade problem med detta förut också, det enda jag gjorde då var att formatera om SD-kortet i windows med telefonen inkopplad genom usb-sladden.

Kan också vara så att sd-kortet rubbats ur läge därbak, så kolla så den ligger rätt med.

Annars har jag inga andra tips

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Den bör hitta kortet igen om du startar om telefonen.
Hade problem med detta förut också, det enda jag gjorde då var att formatera om SD-kortet i windows med telefonen inkopplad genom usb-sladden.

Kan också vara så att sd-kortet rubbats ur läge därbak, så kolla så den ligger rätt med.

Annars har jag inga andra tips

Jag har startat om den och kikat så kortet sitter rätt. Så blir nog prova formatera om det, tyvärr har jag inte säkerhetskopierat kontakterna :S Så blir lite manuellt jobb.