Vilken bärbar spelkonsol?

Permalänk
Medlem

Vilken bärbar spelkonsol?

Hejsan, ligger borta och jobbar och har en hel del dödtid om kvällarna när jag går förmiddagsvecka och nu är sommaren över och hösten kommer så då slog tanken mig att jag ska köpa mig en bärbar spelkonsol.

Har en PS3 hemma nu, men använder den som DVD spelare så tjejen blir nog inte glad om jag far iväg med den. Så nu undrar jag vilken modell jag ska köpa?

Vilken har dom roligaste spelen? PSP eller Nintendos DS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shay:

Hejsan, ligger borta och jobbar och har en hel del dödtid om kvällarna när jag går förmiddagsvecka och nu är sommaren över och hösten kommer så då slog tanken mig att jag ska köpa mig en bärbar spelkonsol.

Har en PS3 hemma nu, men använder den som DVD spelare så tjejen blir nog inte glad om jag far iväg med den. Så nu undrar jag vilken modell jag ska köpa?

Vilken har dom roligaste spelen? PSP eller Nintendos DS?

Har inte så stor koll på vilka spel det finns till dessa två. Däremot har PSP sina fördelar eftersom du kan lyssna musik, kolla film, surfa etc. När det gäller DS är det mest spelande som gäller. Utbudet av spel är definitivt större till DS. Är det spel du är ute efter så lär du uppskatta den mer än PSP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexp:

Har inte så stor koll på vilka spel det finns till dessa två. Däremot har PSP sina fördelar eftersom du kan lyssna musik, kolla film, surfa etc. När det gäller DS är det mest spelande som gäller. Utbudet av spel är definitivt större till DS. Är det spel du är ute efter så lär du uppskatta den mer än PSP.

Okay, Har ju min laptop till musik och film så kanske man ska slå till på en DS i sånna fall..

Är det någon viss version som du rekommenderar?

Permalänk
Medlem

Kolla spelutbudet på båda konsollerna. Läs recensioner på de spelen som verkar intressanta. Sedan bör det bli lite lättare för dig att klura ut vilken konsoll som har de spel du föredrar

Permalänk
Avstängd

Om du väntar några månader kan du ju alltid köpa en 3DS, såvitt jag förstått ska den vara bakåtkompitabel.

Permalänk
Medlem

Du har inte möjligtvis haft tankarna på att den nya Ipoden eller Iphonen, skulle kunna vara ett bra alternativ som spelkonsol. Flera gånger större spelutbud, samt att spelen kostar en spotta jämfört med vad DS och PSP spelen kostar. Samma gäller även stora titlar. I samma veva får du en 10ggr snyggare produkt som passar i fickan, som du kan surfa, lyssna på musik, kolla på bilder, filmer, använda som fjärrkontroll osv... Samt att dessa klipp visar lite av potentialen på Ipods och iphones som kan komma väntas inom när framtid: YouTube - iPhone 4 Unreal Game - Project Sword YouTube - RAGE 60fps demo on iPhone 4 by John Carmack

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att Ipod/Iphone är i närheten av en dedikerad spelkonsol när det kommer till spelande (har både ipod och DS lite själv).. Multitouch är väldgit begränsat och fungerar egentligen bara tillfredställande till pusselspel och dylikt.