Permalänk
Medlem

Någon annan som fastnar på 99.8% av nerladdningen av betan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Någon annan som fastnar på 99.8% av nerladdningen av betan..

om man ändå kom så långt, suttit o försökt i timmar o få en key nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

om man ändå kom så långt, suttit o försökt i timmar o få en key nu.

Har betan installerad och klar sedans länge men lyckas ej få tag på nån key. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har betan installerad och klar sedans länge men lyckas ej få tag på nån key. =/

Kör följande (se spoiler) , gjorde jag och fungerade utmärkt. Då kom man direkt förbi det där "Server busy" meddelandet. Fick ingen nyckel under hela tiden jag jobbade från länken i mailet och då gjorde jag ändå ett skript som satt och refreshade sidan åt mig och skulle skicka en popup och meddela mig om det blev något annat än server busy

Vet ej om nedanstående fortfarande fungerar

Använd denna link så kommer ni runt "Server Error" aka server busy medellandet

https://secure.square-enix.com/accou...&lng=en&rgn=eu

För att ta er förbi Busy när ni ska in på Account Manager och regga, testa denna https://secure.square-enix.com/account/app/svc/accffxiv

Dold text
Permalänk
Medlem

Får upp följande meddelande nu.

"Applications for the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test have been temporarily suspended. Please wait until we are ready to accept new applications and then try again."

Så det är ju bara att vänta då. >_<

Men finns det inte nått sätt man kan kolla vilka användarnamn man har på ens email?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Kör följande (se spoiler) , gjorde jag och fungerade utmärkt. Då kom man direkt förbi det där "Server busy" meddelandet. Fick ingen nyckel under hela tiden jag jobbade från länken i mailet och då gjorde jag ändå ett skript som satt och refreshade sidan åt mig och skulle skicka en popup och meddela mig om det blev något annat än server busy

Vet ej om nedanstående fortfarande fungerar

Använd denna link så kommer ni runt "Server Error" aka server busy medellandet

https://secure.square-enix.com/accou...&lng=en&rgn=eu

För att ta er förbi Busy när ni ska in på Account Manager och regga, testa denna https://secure.square-enix.com/account/app/svc/accffxiv

Dold text

Provade länken för att komma runt server error meddelandet för att få en key. Fick dock ett nytt meddelande som sa "Maintanance", så någon form av framsteg blev det iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

99.9% nerladdat...wohoo går superduper snabbt. Om jag har riktigt tur kanske jag hinner testa det ikväll

Permalänk
Medlem

Inte sett någon som skrivit om någon server..valde wutai att testa på

Permalänk
Medlem

Hur många har kommit igång med betan? Själv har man haft klienten ett bra tag men en nyckel kommer man inte över ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalta:

Hur många har kommit igång med betan? Själv har man haft klienten ett bra tag men en nyckel kommer man inte över ;D

Fortfarande inte fått tag i något av dem, finns det någon som kan länka till client downloaden så man har det avklarat när man väl får en nyckel.

Edit: hitta en download location.
FilePlanet: Final Fantasy XIV Beta Launcher

Har dock inte fått ner den själv än och verifierat om det är rätt Launcher.

Edit 2:
Launchern verkar fungera som den ska.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Fortfarande inte fått tag i något av dem, finns det någon som kan länka till client downloaden så man har det avklarat när man väl får en nyckel.

Edit: hitta en download location.
FilePlanet: Final Fantasy XIV Beta Launcher

Har dock inte fått ner den själv än och verifierat om det är rätt Launcher.

Edit 2:
Launchern verkar fungera som den ska.

http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/ffxivsetup.exe är den länken som ges på betasidan.

TehKrizz.net - Your source for FFXI and FFXIV downloads. har patcher (samt de torrents som launchern använder). Patchern lämnar en hel del att önska, så det kan vara värt att tanka "manuellt" om man har problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalta:

Samma, haft klienten i någon vecka (closed beta som uppgraderats till open beta).

Men någon nyckel får man inte, bara Error eller Maintenance...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Sitter och provar nu, men det verkar itne som att min dator orkar spelet :/.
Borde inte en E8400 3 ghz 8 gb 800 Mhz minne och 5770 klara av det ?.
Det funkar ju, men det laggar massor.

Permalänk
Medlem

Musen laggar som fan för mig, men inte grafikmässigt. Hursomhelst körde jag lite igår, fick ingen WOW upplevelse.

Kände mig som en äkta "Noob"..sprang till ett ställe som jag fått markerat på kartan av quest gubben som man blir tvingad att prata med, så jag springer dit. Och precis utanför där han markerat finns det runda små söta fåglar som andra står och dödar. Men verkar inte finns något system med färgkodning eller liknande..så jag tänkte att jag skulle testa döda dom för skoj skull..laddar på med en av de få spells jag har. Fågeln evadar, springer fram och ger mig en pungspark som hade räckt för att döda mig två gånger om...loggade ut då jag inte har en susning om hur man kom tillbaka till de leveandes värld. Fick som ingen dialogruta om att "releasa" eller något..låg bara död på marken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Musen laggar som fan för mig, men inte grafikmässigt. Hursomhelst körde jag lite igår, fick ingen WOW upplevelse.

Kände mig som en äkta "Noob"..sprang till ett ställe som jag fått markerat på kartan av quest gubben som man blir tvingad att prata med, så jag springer dit. Och precis utanför där han markerat finns det runda små söta fåglar som andra står och dödar. Men verkar inte finns något system med färgkodning eller liknande..så jag tänkte att jag skulle testa döda dom för skoj skull..laddar på med en av de få spells jag har. Fågeln evadar, springer fram och ger mig en pungspark som hade räckt för att döda mig två gånger om...loggade ut då jag inte har en susning om hur man kom tillbaka till de leveandes värld. Fick som ingen dialogruta om att "releasa" eller något..låg bara död på marken..

det är därför spelet bör köras enbart med tangentbord.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

det är därför spelet bör köras enbart med tangentbord.

Kan ju inte vara tanken att man bara ska använda tangentbord bara för att undvika lagg. Konstig logik.
Blir inge mer ff för mig iafl. andra nyare spel funkar bra på min dator. Men detta funkar knappt alls, inte enns med allt på low och lägsta upplösningen.

Permalänk
Medlem

Har även testat OB. Gillar det jag ser och jag har bestämt mig för att inte avboka min CE :). Enligt Gpu-z så är spelet ytterst krävande på grafikkortets båda kärnor (5970). Kan någon annan bekräfta detta?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Som alltid ser jag folk som klagar över prestandan i en "BETA" det kommer ju givetvis bli förbättringar. Inget MMO har fungerat felfritt under Beta, eller vid release för den delen. Som ett exempel, under min wow karriär på lvl 60 fick inte folk köra ed pets för att det lagga tex.

Skit samma, det jag ville komma fram till är att det är en Beta, så klart saker inte funkar felfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar att ordna nycklar nu igen.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Nu verkar det funger lite ½

Fick komma in på accountmanager och fylla i lite mera uppgifter och efter så fungerade för mig att gå in på beta sidan och få en nyckel.

Men jag kan inte skriva in den.

Edit.

Nu fungerade att skriva in den också.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Inaktiv

Fick äntligen en nyckel! Dessväre funkar inte account management för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Kan ju inte vara tanken att man bara ska använda tangentbord bara för att undvika lagg. Konstig logik.
Blir inge mer ff för mig iafl. andra nyare spel funkar bra på min dator. Men detta funkar knappt alls, inte enns med allt på low och lägsta upplösningen.

Nej, tanken är att du ska använda handkontroll för att spela. Det märks ganska fort om man testar att det är så det är tänkt. Det är intressant att du har sådana prestandaproblem dock, jag har samma cpu och samma mängd minne men ett 5750, och får 20-50 fps i 1600x900 med strax under default settings.

Permalänk
Medlem

Hmm va skumt, jag fick beta-nyckel och reggade den på min account sida. Men när jag försöker logga in på beta sidan möts jag av " the FF XIV beta test site can only be accessed by those who have been granted beta test accounts bla bla bla" ...eh jaha??

Ja tanka ner clienten från länken här ovan, men kan inte installera skiten för att den kräver 12Gb ledigt utrymme på partitionen där "Mina dokument" -mappen finns. Min windows partition har för närvarande 29Gb ledigt...
Ja orkar ju inte lägga om windows för att detta (skit?)spel måste installeras på C:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hmm va skumt, jag fick beta-nyckel och reggade den på min account sida. Men när jag försöker logga in på beta sidan möts jag av " the FF XIV beta test site can only be accessed by those who have been granted beta test accounts bla bla bla" ...eh jaha??

Ja tanka ner clienten från länken här ovan, men kan inte installera skiten för att den kräver 12Gb ledigt utrymme på partitionen där "Mina dokument" -mappen finns. Min windows partition har för närvarande 29Gb ledigt...
Ja orkar ju inte lägga om windows för att detta (skit?)spel måste installeras på C:

Spelet måste inte insalleras på C: den drar bara ner patcharna dit temporärt,. så var det iaf för mig, nu när patcharna e installerade är dom inte längre kvar på C:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick precis beta nyckeln, men kan inte gå till sidan och ladda ner.
Men tur finns alltid folk som hittar alt. nedladdnings länkar, tackar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Spelet måste inte insalleras på C: den drar bara ner patcharna dit temporärt,. så var det iaf för mig, nu när patcharna e installerade är dom inte längre kvar på C:

Jaja ok, men jag kan inte tanka ner filerna genom programmet då det inte verkar känna av ledigt utrymme korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Fick precis beta nyckeln, men kan inte gå till sidan och ladda ner.
Men tur finns alltid folk som hittar alt. nedladdnings länkar, tackar.

Om du scrollar upp lite så finns det länkar där...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Om du scrollar upp lite så finns det länkar där...

Det var det jag menade med "finns alltid folk som hittar alt nedladd. länkar" och tackade.
Har ca: 2H nedladdning kvar innan installation.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Följ denna guide så går det mycket snabbare att uppdatera:

http://www.ffxivcore.com/topic/12719-open-beta-megauploadutor...

Permalänk
Medlem

Vilken server leker folk på?

Visa signatur