utforskaren har slutat att fungera

Permalänk
Medlem

utforskaren har slutat att fungera

hej
jag har ett probem som gör att utforskaren slutar att fungera och avslutas. detta händer varje ca 10 sek

jag vet inte vad som orsakar detta. jag undrar nu vad jag ska göra. finns det inte en loggfil som sparas på datorn där det förklarar vad som orsakar det

jag har win 7 64 bit.

Permalänk

Jag har samma problem på brorsans dator med Vista. har dock upptäckt att det är bara på den ena profilen som det blir så (brorsans) inte den andra (morsans) :S

Någon här på swec som kan hjälpa oss?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Har stött på det här problemet 2ggr på 2 olika datorer dom senaste 2 veckorna, det enda som löste problemet var att ta bort explorer.exe från cmd bootat från skivan och sedan köra repair från skivan.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk

Jag löste mitt problem tidigare i dag precis innan jag var på väg att köra en "total system recovery"
Ploppade upp en liten ruta i nedre högra hörnet som sa att det finns en lösning på problem

Vart länkad till en sida från cyberlink som sade att "mitt problem" kan beror på någonting (kommer inte i håg vad det stod)
och så fanns det en länk till en patch som jag laddade ner o installerade på 5sec och sen var det löst

(ska se om jag kan leta fram länken i fall någon skulle behöva den i framtiden)

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Rutor som poppar upp och påstår sig ha lösningen på problem innebär ofta mer problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Jag löste mitt problem tidigare i dag precis innan jag var på väg att köra en "total system recovery"
Ploppade upp en liten ruta i nedre högra hörnet som sa att det finns en lösning på problem

Vart länkad till en sida från cyberlink som sade att "mitt problem" kan beror på någonting (kommer inte i håg vad det stod)
och så fanns det en länk till en patch som jag laddade ner o installerade på 5sec och sen var det löst

(ska se om jag kan leta fram länken i fall någon skulle behöva den i framtiden)

jag skulle vara jätte tacksam om du hittade länken/problemet

Permalänk
Hedersmedlem

Den typen av fönster/bubblor som dyker upp brukar vara viruset självt som vill ha lite extra "hjälp" att hämta ännu mer skit. Klicka aldrig på sådana saker utan att först till 100% veta vad det är.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Zunhs:

Rutor som poppar upp och påstår sig ha lösningen på problem innebär ofta mer problem.

Windows åtgärdscenter (lr vad det nu heter på vista) brukar fungera bra

Skrivet av MultiMan:

Den typen av fönster/bubblor som dyker upp brukar vara viruset självt som vill ha lite extra "hjälp" att hämta ännu mer skit. Klicka aldrig på sådana saker utan att först till 100% veta vad det är.

oftast så använder man in sidan av skallen o kollar vad det är som ploppar upp, för Windows skickar upp meddelanden där ibland och dom kan hjälpa folk väldigt mkt!
Men man ska så klart inte klicka på allt som kan ploppa fram ex: Virus found download "nått namn" now for free... osv dom kan ge mer problem

Skrivet av sona6849:

jag skulle vara jätte tacksam om du hittade länken/problemet

Ska se om jag får tillgång till brors dator o kan leta fram länken/sidan

EDIT Hit vart jag länkad, laddade ner patchen, installerade den o startade om datorn = problem borta för mig/min bror

Welcome to the CyberLink Update Center

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.