Permalänk

Lite OC problem

Tjenare!

Jag har lite små problem med mitt klockande.. Det funkar finfint upp till ungefär 3ghz på luft.. Och det är inga värmeproblem, 50-55C i load ungefär.. Problemet verkar vara minnena, det är Crucial Ballistix Tracer PC6400 2GB DDR2 stickor. 2 st. Det verkar som om dom inte tycker om att bli klockade alls i princip.. Kör 4 st 4MB SuperPi på samma gång för att testa stabiliteten på ett lite snabbare sätt.. Nu till det jag undrar, några förslag på minnen ? att uppgradera till 1156/1366 och DDR3 är inget val..

Mobo : Asus Rampage Formula
Processor : Intel Q8200 2.33 @ 3.0Ghz (1.3V)
Minnen : Crucial Ballistix Tracer PC6400 2GB DDR2 x2 (2.1V)
Grafikkort : ATI HD4890CF

Det ska uppgraderas till H20 snart och har funderingar på att dra in nord/sydbrygga och möjligtvis minnen i min loop (alternativt bygga en till loop) så vad kan SweC rekommendera ?

Permalänk

Har ingen koll på just 6400 ballistix men gamla reven av 8500 från dem är nog de bästa DDR2 minnena jag haft. 1400mhz utan problem med låg timing.
Du kan inte se om de svarar på mer spänning eller om nb behöver mer för att få fart på minnena?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06