YOU HAVE LEFT THE GAME! Varför?

Permalänk
Medlem

YOU HAVE LEFT THE GAME! Varför?

Ofta när man vunnit en match står det inte victory utan ovanstående mening, hur kommer detta sig och går det att lösa? Man får ju inte se sin rank eller poäng då.

Kan det bero på att någon sitter kvar i spelet och därför blir spelet inte klart? Å andra sidan har jag någon gång tabbat ur och pillat lite i windows i någon timma för att sedan komma tillbaks och det ändå står "you have left....".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Ofta när man vunnit en match står det inte victory utan ovanstående mening, hur kommer detta sig och går det att lösa? Man får ju inte se sin rank eller poäng då.

Kan det bero på att någon sitter kvar i spelet och därför blir spelet inte klart? Å andra sidan har jag någon gång tabbat ur och pillat lite i windows i någon timma för att sedan komma tillbaks och det ändå står "you have left....".

Kan låta fånigt, men är du säker på att de verkligen drog och inte bara bara skrev "has left the game."

Ganska vanligt lamt trick från sc:bw då man får motståndaren att quitta före en själv. Fungerar vanligtvis inte naturligtvis :>.

Om matchen fortfarande håller på (dvs fortfarande spelare i spelet) så ska det stå "Match in Progress" och inte "you have left".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Kan låta fånigt, men är du säker på att de verkligen drog och inte bara bara skrev "has left the game."

Ganska vanligt lamt trick från sc:bw då man får motståndaren att quitta före en själv. Fungerar vanligtvis inte naturligtvis :>.

Om matchen fortfarande håller på (dvs fortfarande spelare i spelet) så ska det stå "Match in Progress" och inte "you have left".

trodde det hände mig häromdan.. blev jätteförbryllad.. det kom upp att min motståndare "has left the game" och det var innan jag skrev gl!.. men fick aldrig upp scorescreen.. förräns jag klicka på menu och där stog det score screen.. och han hade disconnectat inom 10 sek.. men iaf.. var jävligt märkligt..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk

En del som skriver så ja för att få en enkel vinst.

Permalänk
Medlem

Men om de nu bara skriver "has left the game" så kommer ju knappast skylten om att man ska trycka till score screen :S Vilket det alltid gör. När jag tycker ur manuellt är ju de gångerna jag lämnar.

Permalänk
Medlem

Jag tror det beror på att någon eller några är kvar i matchen, även om spelet är över. Alla måste klicka till score screenen för att resultatet på matchen ska registreras. Ibland så kommer "You have left the game upp" efter en vinst, osså tar det några sekunder så ändras det till "Victory".

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Men om de nu bara skriver "has left the game" så kommer ju knappast skylten om att man ska trycka till score screen :S Vilket det alltid gör. När jag tycker ur manuellt är ju de gångerna jag lämnar.

Precis. Men alla vet inte om detta uppenbarligen så då avslutar dom matchen och det registreras som en förlust. Spelaren som skriver "has left the game", gör en fuling genom att hoppas på att han har fått en spelare emot sig som inte riktigt fattar att det är ett trick som görs på han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Precis. Men alla vet inte om detta uppenbarligen så då avslutar dom matchen och det registreras som en förlust. Spelaren som skriver "has left the game", gör en fuling genom att hoppas på att han har fått en spelare emot sig som inte riktigt fattar att det är ett trick som görs på han.

Aldrig hänt mig i plat-dia. Hur som helst är det ju en irriterande "bugg" eftersom man inte får se vilken rankning man fått eller hur många poäng man fick eller vilken som var favourid (får man ju iofs veta innan matchen, men det är ju alltid roligast att veta detta efter matchen imo)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

En del som skriver så ja för att få en enkel vinst.

Det var ju hur kul som helt när det fungerade ^^, Men OnT så har det hänt mig med att man inte märkt att nån leftat men score screen kommer ej up =S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Nej, men om man skriver "gg" innan och sedan "has left the game!" så brukar motståndaren ha fullt upp med att svara "gg" och i vanliga fall när man gör det så stängs den dära skylten ner ("Return to game" har hotkey g).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulf5:

Nej, men om man skriver "gg" innan och sedan "has left the game!" så brukar motståndaren ha fullt upp med att svara "gg" och i vanliga fall när man gör det så stängs den dära skylten ner ("Return to game" har hotkey g).

aha.. där har vi svaret på det som måste hänt mig..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...