Permalänk
Medlem

Hittar ingen 3 pin på moderkortet

Hallå där!

Hade tänkt att investera i ett Asus M4A89GTD moderkort och sätta det i ett CM Storm Scout. I det chassit finns det redan tre fläktar i, och jag hade tänkt att köpa till en fläkt. Så fyra fläktar sammanlagt. Men grejen är att jag hittar inte ens en 3pin kontakt på moderkortet, har jag gått och blivit halvblind eller finns det ingen 3 pin på det moderkortet? Det måste det ju göra. Men finns det verkligen plats för fyra fläktar? Eller blir det till att köpa fläktkontroller?

Tack på förhand

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Jag kunde via en snabbt sökning och en halv taskig bild konstatera att där är 3st 3 pins fläkt anslutningar

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Har tagit en bild och ringat in kontakterna

Visa bild - Imagehost.se

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Nej halvblind är jag inte, misstänker dock att blivit efterbliven.

Men tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Ibland stirrar man sig blind, har hänt mig med....

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Men tre stycken 3pin men fyra fläktar, kan uppstå komplikationer.. Men tar den sista fläkten via corsair TX650W, det funkar eller?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Beror på om fläkten har 4 pin(?). Annars funkar det finfint

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacktard:

Men tre stycken 3pin men fyra fläktar, kan uppstå komplikationer.. Men tar den sista fläkten via corsair TX650W, det funkar eller?

Adapter - Y-kabel.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Asus M4A89GTD Pro har 3st, så det borde vara detsamma med M4A89GTD.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10