1. Byggkvaliteten och -känslan, känns mycket bättre än alla plastiga windowsburkar.
Att påstå att alla datorer som kör Windows är plastiga är mycket naivt.
3. Operativsystemet som trots sina få begränsningar (som brist på spel och vissa gratisprogram) är som natt och dag jämfört med windows, speciellt om du värdesätter tiden du annars skulle lägga ner på att få windows att sluta hänga sig. Jag upplever inte heller någon brist på "vardagsprogram"
Att påstå att OS X är stabilare än Windows 7 är även det väldigt naivt.
Förresten, jag hade digitalt skapande i skolan i förrgår. Detta är vardagsmat:

4. Det följer med prgogram som faktiskt är värda nåt. Alla program i iLife är mycket användbara och kul att arbeta med, glöm det på en win-burk.
Alla iLifeprogram minus GarageBand återfinns praktiskt taget i Windows Live Essentials.
6. Flash, hur nice är det inte att ha en mac?
Jag tycker den här bilden passar in just här.

Sedan tycker jag den är en aning överdriven då jag som icke heterosexuell inser att Apple inte har så mycket att göra med homosexualitet. Vi får helt enkelt ignorera just den biten.
Tack för era vettiga svar! Skulle ni säga att mjukvaran (OS:et) i Macdatorerna är bättre optimerad för hårdvaran (eller tvärtom) jämfört med PC? Förstår att det kan vara en dum fråga, men för min del skulle det förklara varför prestandan i Macdatorer är lika många år efter som touchpaden är före.
Nej. Det är inte så att datortillverkare tänker "Låt oss stoppa in delar som absolut inte fungerar med Windows 7 och hoppas det fungerar". Detta Macibanargument börjar bli långrandigt då det förutsätter att tillverkare inte vet vad för OS de "optimerar" för.
Fördelar:
1. Helt underbar kvalitet på skärmarna - En webbdesigners måste
Jag kan säga mycket bra om Macbooks, men att påstå att skärmarna är av "underbar kvalité" är att kraftigt ta i.
3. Snyggt. Allt är bara så snyggt, utsidan skiner och insidan är enkel och stilren...till skillnad från Windows.

Är detta "snyggt"?
Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.