Ska jag köpa Mac eller PC? (enda tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Det är detta som är så tråkigt med mac-användare. De säger att deras datorer ÄR mycket trevligare att använda fastän det så uppenbart är en smaksak.

Håller med. Förstår inte varför dock?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin681:

Detta är fan sjukt vad pc/mac folk är arroganta och naiva lär er att bli ordentliga hybrid användare så slipper man dessa diskussioner vilket som är bättre/sämre jävla idioter! jakobg om du vill ha en pc laptop köp det om du vill ha en mac köp det. Prova det du vill ha och det som känns bäst ta det.

Bra sagt, kändes som någon behövde säga det där.

Skrivet av nmc:

Låt oss sammanfatta att val av dator, bil, möbler, kläder m.m. är subjektivt?? Och vill man testa något är det upp till en själv, och ingen annan!

END OF DISCUSSION!!!

Jag gick in i den här diskussionen med hopp om att få lite perspektiv på saken, och nu har jag fått det, så folk; sluta hacka på varandra, sluta säga att Macdatorer är snygga/fula och sluta ta det här personligt! TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Håller med. Förstår inte varför dock?

Tror att det beror på att folk har suttit med dåliga billiga pc-datorer hela sitt liv <7000kr-elgiganten-datorer med winxp och bytte nu till en 15000kr- macbook pro med OS X och tror att "det finns ingen som helt seriöst kan tycka att mac är sämre än PC". De har inte testat ett OS som är nyare än winXP och heller inte använt en dator för 15000kr, så när de uppgraderar och väljer en mac så jämför de macen med det de haft innan (dvs kassa grejer).

Permalänk
Medlem

Som flera tidigare har nämnt... Argumentet med att Windows (Win7) skulle hänga sig håller inte längre...

Nackdelar med Mac (enligt mig):

1. Man är begränsad både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt då utbudet på båda delarna är enormt mycket större till PC.
2. Man får betala mycket mer för sämre hårdvara. (CPU, Minnen, HDD, Grafikkort etc.)
3. Om problem uppstår så finns det mycket mer fakta kring avhjälpning etc. på nätet då det är fler windowsanvändare än Mac-användare.

Fördelar med Mac:
1. Subjektivt tycker jag att deras laptops samt iMacs är riktigt snygga. andas också kvalitét.
2. Om man inte har datorvana så slipper man fundera över vilka tillbehör som är bäst...?
3. Mycket mindre virus till Mac

Finns säkert 100 fler fördelar och nackdelar.. men dessa är dom jag spontant kände var avgörande för mig i mitt val av PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Tror att det beror på att folk har suttit med dåliga billiga pc-datorer hela sitt liv <7000kr-elgiganten-datorer med winxp och bytte nu till en 15000kr- macbook pro med OS X och tror att "det finns ingen som helt seriöst kan tycka att mac är sämre än PC". De har inte testat ett OS som är nyare än winXP och heller inte använt en dator för 15000kr, så när de uppgraderar och väljer en mac så jämför de macen med det de haft innan (dvs kassa grejer).

Så behöver det ju verkligen inte vara. Snacka om taget ur luften. Både jag och min bästa polare har köpt det absolut bästa vi kunnat hitta i PC-väg de senaste gångerna vi köpt PC, och ändå är båda intresserade av Mac. Bara för att din flickvän är snygg och trevlig betyder det inte att du kanske vill träffa andra tjejer. Sen finns det folk som nöjer sig med sin flickvän och lever livet ut med henne....och sen finns det de som vänstrar för att se vad som är bäst. Jag vill inte göra slut med min flickvän PC, jag vill ha kvar henne ifall att saker och ting inte funkar med Mac.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några otrevliga/olämpliga inlägg, men kan mycket väl ha missat något. Tänk på att hålla diskussionen på en bra nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Är med jakobg här, den där teorin håller inte i mina ögon. Våra tidigare jobburkar var HP mobile workstations och de ligger i samma prisklass om inte ändå dyrare än de MBP vi använder nu.

Vad hände med tycke och smak, m1n1h0p? Varför försöka hitta någon förklaring till att vissa föredrar Mac före andra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

1. Man är begränsad både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt då utbudet på båda delarna är enormt mycket större till PC.
2. Man får betala mycket mer för sämre hårdvara. (CPU, Minnen, HDD, Grafikkort etc.)
3. Om problem uppstår så finns det mycket mer fakta kring avhjälpning etc. på nätet då det är fler windowsanvändare än Mac-användare.

Jag tycker det låter som någon som inte har egen erfarenhet av Mac och OSX, men jag kan ha fel?

Att du skulle vara begränsad mjukvarumässigt till Macen, ja det beror på hur man ser det:
-Kvantitetsmässigt: Ja garanterat, det finns otroligt mycket _skit_ till PC.
-Kvalitetsmässigt: Tveksamt. Så gott som allt man kan tänkas behöva finns.

Du säger att man får mycket mer för sämre hårdvara. Enligt mig är det inte hårdvaran du betalar för i samma bemärkelse, det är allt runtomkring. Touchpaden, magsafekontakt (ovärderligt, det vet alla som har/haft en HP-laptop), men framförallt så är det hur mycket tänk och utveckling det ligger bakom många delar av datorn. Det finns många copycats som försöker härma Apples olika designer och produkter, men de misslyckas för att det ligger mycket mer bakom än enbart det estetiska.

Så för att gå tillbaka till frågan, nej jag tycker inte att man kan säga att man betalar mer för sämre hårdvara, det är det övriga du betalar extra för.

På punkt 3 har du nog direkt fel. Det är nog enklare att hitta felsökning till OSX än Windows, då det framför allt inte är mycket som strular, och skulle det strula så är det garanterat någon annan som haft problemet med. På Windows-sidan är det så mycket runt omkring som kan ställa till det, olika tredjepartsprogram till ditten och datten att det blir riktigt svårt att avgöra vad som egentligen felar (beroende på situation).

EDIT: Kan tillägga att jag har erfarenhet av X antal PC-datorer (senast Phenom2 X4 940BE, Intel SSD etc), HTPC:s, servrar, åtminstone 5 egna PC-laptops i olika storlekar och prestanda, Macbook, Macbook Pro 13", Macbook Pro 15" (nuvarande), Mac Pro, iMac. Operativsystem likaså sedan DOS/Windows 3.11 till Win7 (som jag använde på min senaste stationära) till Linux (både workstation och servrar)

Jag har ingen anledning att hoppa på någon sida, min personliga åsikt är dock att Macarna fungerar till stor del så som jag vill att det ska fungera.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

1, För en desiger så är det väll viktigt med en skärm som facktiskt är riktigt bra och visar en detaljerik bild med mycket djup...
2, Om du jobbar med Adobe programen så tycker jag att allt flyter på mycket bättre på en mac (har inte satt en mac för x kr brevid en win i samma prisklass)
3, Designen på datorn+kvaliteten
4, "Den åldras inte lika snabt"

Permalänk
Medlem

Att dessa diskussioner alltid ska spåra ur. Det är som BMW-ägare mot Mercedes-ägare - Det kan aldrig enas om något. Jag har bara lust att vädra mina ytterst subjektiva åsikter och erfarenheter.

Fram till 2007 var jag ganska militant mot Apple och deras maskiner. Jag var nog skadad från studietiden och MacOS 9. Men det var de enda erfarenheter jag hade av deras maskiner då.

2007 - Övertog en Macbook och med det nya Mac OS X 10.5 blev jag mer och mer såld, De andra två datorerna jag ägde användes mindre och mindre.
2008 - Kunde inte riktigt släppa taget om Windows-världen ännu och införskaffade en liten Fujitsu-Siemens dator som HTPC.
2009 - Efter ett år med svordomar och skit om det Windows Vista som datorn hade installerat tror jag datorn begick självmord över alla klagomål. Nätagget stack och den tog säkringen med sig. Jag bestämde mig då för att testa en Mac Mini som HTPC.

Jag bytte ut även ut Macbooken mot en Macbook Pro.

Man kan säga att den definitiva anledningen till att lägenheten numera är helt fri från Windows var detta elände som de kallade Vista. Jag har hört att Windows 7 ska vara grymt mycket bättre och det är det säkert. Personligen är jag så nöjd med de maskiner jag nu har och Mac OS X 10.6 att jag inte ens funderar på att skaffa en Windows-maskin igen.

Det krävs att Apple släpper ett "Windows Vista" för att jag ska överväga ett byte igen.

Ytterst är det du som ska vara nöjd med ditt val, inte någon annan. Passar Windows 7 dig bäst - kör det. Det är du som ska vara nöjd med din dator - inte någon annan. Jag har gjort mitt val och är nöjd.

Visa signatur

Laptop: 13" MacBook Pro 2,53GHz, 4 GB RAM, 250 GB HDD
HTPC: Mac Mini 2,26 GHz, 2 GB RAM, 160 GB + 2x1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Jag tycker det låter som någon som inte har egen erfarenhet av Mac och OSX,

Håller inte med dig om mycket men tänkte bara göra detta utdrag.
Växer användarskaran så är det klart att det bidrar till fler virus. Det gäller ju samma sak med programmen.
Med 1000 program, så kanske 5 är skit.
Med 100000 program, så kanske 500 är skit. Dock tycker jag det är bra med valmöjlighet och att det finns mängder att välja på.

Om Mac skulle haft större kaka av marknaden så skulle garanterat fler virus komma.
Var det inte Mac en hackare kom in i snabbast?

Men ska jag vara ärlig så är jag sugen på en Mac mini. Det som får mig att avstå är dock en del användare. Tänk om man blir som en av dem? Och ja, jag har använt mac.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Musikälskare

NoNamesWayne: Många uppskattningar där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

NoNamesWayne: Många uppskattningar där

Nja .. Det är ju rätt solklart?
Tror du en självmordsbombare skulle bomba en tom byggnad?
En mask, trojan eller vilket virus som helst är ju gjort för att spridas ut till så många som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Läste du överhuvudtaget min fråga? Vet inte vad detta är svar på, jag och mina kollegor jobbar inte med bildhantering om det var det du trodde utan som web-/systemutvecklare.

Förlåt. :$

Skrivet av jakobg:

Så behöver det ju verkligen inte vara. Snacka om taget ur luften. Både jag och min bästa polare har köpt det absolut bästa vi kunnat hitta i PC-väg de senaste gångerna vi köpt PC, och ändå är båda intresserade av Mac. Bara för att din flickvän är snygg och trevlig betyder det inte att du kanske vill träffa andra tjejer. Sen finns det folk som nöjer sig med sin flickvän och lever livet ut med henne....och sen finns det de som vänstrar för att se vad som är bäst. Jag vill inte göra slut med min flickvän PC, jag vill ha kvar henne ifall att saker och ting inte funkar med Mac.

Nej, det behöver inte vara så, men så är det i nittio procent av fallen i Sverige bland banansvensson som tycker att "PC suger".

Skrivet av fog:

Jag tycker det låter som någon som inte har egen erfarenhet av Mac och OSX, men jag kan ha fel?

Att du skulle vara begränsad mjukvarumässigt till Macen, ja det beror på hur man ser det:
-Kvalitetsmässigt: Tveksamt. Så gott som allt man kan tänkas behöva finns.

PC är fortfarande inget operativsystem.

Skrivet av fog:

På punkt 3 har du nog direkt fel. Det är nog enklare att hitta felsökning till OSX än Windows, då det framför allt inte är mycket som strular, och skulle det strula så är det garanterat någon annan som haft problemet med. På Windows-sidan är det så mycket runt omkring som kan ställa till det, olika tredjepartsprogram till ditten och datten att det blir riktigt svårt att avgöra vad som egentligen felar (beroende på situation).

Skitsnack. Om jag får en Kernel Panic i OS X kan det betyda exakt vad som helst. Om jag får en blåskärm i Windows står det exakt vad som är fel - till exempel om jag får ett STOP 0x0000osv7B är oddsen ganska stora att jag i BIOS har ställt in AHCI utan drivrutiner.

Skrivet av Nvidia_GeekForce:

1, För en desiger så är det väll viktigt med en skärm som facktiskt är riktigt bra och visar en detaljerik bild med mycket djup...

Vad har OS X med det att göra?

2, Om du jobbar med Adobe programen så tycker jag att allt flyter på mycket bättre på en mac (har inte satt en mac för x kr brevid en win i samma prisklass)

Du tycker det. Däremot har jag inte sett någon Mac för under femtio tusen utan SSD som startar Photoshop lika snabbt som min niotusenkronorsdator.

3, Designen på datorn

?

kvaliteten

Är det byggkvalité som i hållbarhet du söker så ligger Apple INTE på nummer ett.

4, "Den åldras inte lika snabt"

Ett år är alltid ett år.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Är med jakobg här, den där teorin håller inte i mina ögon. Våra tidigare jobburkar var HP mobile workstations och de ligger i samma prisklass om inte ändå dyrare än de MBP vi använder nu.

Vad hände med tycke och smak, m1n1h0p? Varför försöka hitta någon förklaring till att vissa föredrar Mac före andra alternativ.

Skrivet av jakobg:

De flesta jag känner har haft det så, och eftersom någon frågade varför det var som det var (att mac-ägare vet att deras datorer är bäst) så tog jag bara en teori. Klart det inte behöver vara så, det säger jag inte. Bara en teori som vi diskuterar. Nöjda?

Permalänk
Avstängd

vad ska du med en bil med raketmotor till om det inte går att svänga?
sen olika jävla defendervirus börjat dyka upp till win7 så har ja bestämt mig för att byta till macos. Står inte ut med att få virus varannan dag bara av exempelvis piratebay som ja tror det kommer ifrån.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skämt åsido. Whiskey-liknelsen tidigare i tråden är ju spot on. Folk betalar extra för design, finish och enkelhet när de väljer Apple, det är inget nytt. Smaken är som baken. Bara för att man föredrar PC måste man inte hävda att PC är bäst eller tvärtom. Alla har olika behov och datorn i fråga används väl av ägaren eller?

Permalänk
Medlem

Någon månad innan sommaren sålde jag min stationära PC och vanliga laptop för att ersätta det helt och hållet med en 13" MBP. Dels för att jag inte längre kände något behov av att ha en stationär då jag inte spelade något längre och dels för jag blev såld på MBP, stod mellan den och en Asus UL30VT/JT. Jag behövde ingen stationär längre och ville ha EN dator som fungerade till allt jag gjorde, typ studier, se film på tvn och spela något ibland. Då passade MBP väldigt bra. Fördelaktigt utseende, lagom storlek och vikt, riktigt bra skärm enligt min uppfattning, bra batteritid, det var dags att prova något nytt och sen att man kan stoppa i en optibay var för mig väldigt lockande (ta ut dvd och sätta i en till hårddisk). Touchpaden är i en klass för sig också, aldrig använt någon bättre eller ens i närheten så bra.

I början störde jag mig riktigt förbaskat mycket på Finder (Utforskaren) som rent ut sagt suger förbannat mycket om man använt Windows 7 effektivt. Men det är nu ersatt med PathFinder som helt enkelt sopar banan med Windows utforskare. Sen nyligen började jag använda Spaces (bättre sent än aldrig ) och det fungerar som flera skrivbord, vet det finns i Linux men aldrig använt till Windows. Grymt bra. Det jag försöker säga är att det kan ta ett tag innan man blir helt nöjd. Saknar fortfarande en funktion till MSN som bara finns i Windows tex. I övrigt saknar jag inget men jag kan inte heller säga OS X är super, varken bu eller bä jämfört med Win 7 tycker jag. Rätt skönt utan virus dock, kan klicka på all möjlig skit utan bry sig om eventuella följder

Det jag tycker du ska göra är att inte lyssna på alla som säger köp en Mac / PC bara för att. Fundera istället på vad du egentligen vill göra med datorn och hur mycket du vill betala. Nu jobbar jag inte som webbdesigner men pluggar informationsteknik och 13" fungerar utmärkt till att programmera med och dessutom göra mindre webbprojekt, 15" borde väl vara ännu mer optimalt. Men 17" är ju fan bara bra klumpigt om du ska ha bärbar, vet inte hur många gånger kursare med stora laptops klagar på dålig batteritid och hur jobbigt det är att släpa runt på dem. Så jag tycker du först och främst ska bestämma vad du ska ha datorn till, storlek och budget. Sen över fördelar och nackdelar, tex som att mac 13" är dyrare än motsvarande pc men optibay är plus. Det är ju mycket märket man betalar för, men å andra sidan har inte sett en motsvarande PC i samma storlek som "andas" samma kvalitet. Men som sagt, är dumt att köpa en bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

mac är för de som inte kan något om datorer, eller inte överlever utan final cut. Har man pengar över så är macbooks med win 7 rätt najs.

Tror halva min institutions lärarkår (datavetenskap och informatik), dess studenter och en stor del av it-avdelnings personal på högskolan köra på Mac. jag är relativt säker på att en stor del av oss är mer kunniga än de flesta människor. Argumentet att Mac skulle vara för de som inte kan något om datorer bygger på någon myt från CrapDos lägert.

Permalänk
Medlem

När en Mac pro gick sönder där jag gjorde min praktik fick jag mig en chock. Jag åkte in med den till Macforum och de ville ha 3700~ för ett 4870! PLUS arbete så bestämde jag mig för att aldrig köra mac. Visst man kan ju skaffa ett kort själv och flasha om men det är ju jävligt krångligt och verkligen inget en typisk macanvändare gör.

Men att ta överpris för flera år gamal hårdvara.. antar att det är deras concept.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

När en Mac pro gick sönder där jag gjorde min praktik fick jag mig en chock. Jag åkte in med den till Macforum och de ville ha 3700~ för ett 4870! PLUS arbete så bestämde jag mig för att aldrig köra mac. Visst man kan ju skaffa ett kort själv och flasha om men det är ju jävligt krångligt och verkligen inget en typisk macanvändare gör.

Men att ta överpris för flera år gamal hårdvara.. antar att det är deras concept.

Då det var Dell vs Mac så är det ingen skillnad då båda företagen är bra på att ta överpris på gammal skit.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka komma med lite ovinklade tankar kring diskussionen då jag varken förespråkar Windows/Mac/*NIX/Solaris trots att jag använder alla fyra dagligen. Jag ser dom bara som arbetsverktyg, inte som en del av min personlighet.

Fördelen med Mac enligt mig, (och då syftar jag enbart på macbook, äger för övrigt en Mac Pro men den är som vilken dator som helst) är att den är byggd i ett solitt aluminumchassi som man inte behöver vara särskilt rädd om. Den är svår att repa, står stadigt på bordet, knarrar inte och är hyfsat tunn och smidig att bära med sig till föreläsningar. Ett till plus är batteritiden och att den vaknar ur "sleep-mode" så fort du öppnar skärmen och är redo att anteckna/jobba. Den där magnetiska laddningskontakten har också räddat min plånbok ett antal gånger

Tycker du om att spela spel eller köra tyngre applikationer så kan du glömma macområdet, men det visste du säkert redan. Pluggar du eller kör mycket presentationer och liknande så tycker jag att det är en perfekt maskin.

My 2 cents..

Permalänk

Förstår inte varför man säger att man byter till Mac för man får massa viruz på Windows.
Har inte fått det på 10 år men kan beror på att man inte surfar porr och trycker på massa Fejk länkar som kommer upp för att man läser och trycker inte bara Yesyesyes för slippa rutan.

ungefär som du får ett mail från blizzard. Fast epost adressen är blizzzard.support@info och öppnar utan att läsa vad det egentligen så är det ett för mycket z.

Windows crashar?. Varken jag eller någon av mina när stående kompisar har haft en enda crash med win7 sen det kom ut.
Men crasha windows är lite självförvållat att installera 3 olika virus skydd och hålla på som en maniac är ju självklart att det crashar.

Själv så tycker jag inte direkt att någon laptop är värd pengarna. Ska jag sitta och spela kan jag göra det vid datorn eller ps3 Hemma. Men om jag har sådant jätte behov av skicka mail eller surfa internet när jag inte är hemma kan jag lika gjärna göra det på telefonen istället för en laptop.
Laptop är säkert skit bra för vissa.
Och i skolan finns det papper och penna så slipper du slänga ut 12 tusen på en laptop.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

vad ska du med en bil med raketmotor till om det inte går att svänga?
sen olika jävla defendervirus börjat dyka upp till win7 så har ja bestämt mig för att byta till macos. Står inte ut med att få virus varannan dag bara av exempelvis piratebay som ja tror det kommer ifrån.

Vad GÖR du med din dator, egentligen? Jag laddar ned som en galning från Piratebay osv och har inte kört antivirus någonsin. Inte något problem alls, allt flyter som en klocka, inga popups, ingen malware, etcetcetc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Vad GÖR du med din dator, egentligen? Jag laddar ned som en galning från Piratebay osv och har inte kört antivirus någonsin. Inte något problem alls, allt flyter som en klocka, inga popups, ingen malware, etcetcetc.

Hehe, tänkte detsamma när jag läste hans inlägg.
Bara ett tips till er som skriker om att ni har fått/får virus konstant i eran Windows burk, det är inte Windows som ni dumförklarar...
Bara ett litet tips på vägen

Förövrigt till trådskaparen, vilket OS som är bäst är helt och hållet personligt, detta går inte och diskutera oavsett vad alla säger. Det bästa för din del är och bygga en hackintosh dator och testa. Billigaste vägen för att se om en Mac kanske är något för dig?
Det kan även känna surt och betala flera tusenlappar för något som kanske inte var så intressant som andra sagt?
Så som sagt, testa först och bilda din egen uppfattning.

Det enda vi kan diskutera i denna tråd är hårdvaran, specifikationer, tester, pris, kvalité (nej inte kvalités känsla (vilket förövrigt är personligt) utan t.ex. garantiärenden (dvs. riktig kvalité på en produkt)).

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pato:

utan t.ex. garantiärenden (dvs. riktig kvalité på en produkt)).

Jag tror(jag spekulerar) dock att Mac användare har högre krav på sin Mac produkt än innan de använde Mac, så mindre icke funktions mässiga fel kommer att reklameras oftare på Apples produkter än t.ex."icke premium" datorer även om de har liknande fel. Samma gäller ju även för premium win datorer. Så jag tycker att man borde jämföra premium modeller i garantiärenden då jag anser att Apple tillhör denna grupp.

Permalänk

Jag försöker att använda det bästa från båda världarna helt enkelt

Permalänk
Medlem

jag har heller aldrig virus i min pc utan att använda antivirus eller dyl, å andra sidan får jag itne virus på mac'en heller!

köp en mac och installera windows på den, sen kan du i lugn och ro filosofera över om du gillar windows eller osx bäst!

personligen skulle jag maxxa en 15 eller 17" mac med ssd och antiglare skärm 3 års garanti och om plånkan går i god för det inte tveka en sekund.

eller så köper man en "billig/motsvarande prestanda" pc laptop och skiter i osx och lägger timmar på att få windows som man gillar det! aka game-on!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarwernersson:

Skrivet av turbi:

Jag tror(jag spekulerar) dock att Mac användare har högre krav på sin Mac produkt än innan de använde Mac, så mindre icke funktions mässiga fel kommer att reklameras oftare på Apples produkter än t.ex."icke premium" datorer även om de har liknande fel. Samma gäller ju även för premium win datorer. Så jag tycker att man borde jämföra premium modeller i garantiärenden då jag anser att Apple tillhör denna grupp.

Om något är det felvänt - Apple är någonstans i mitten när det kommer till felande datorer, trots företagets mycket högre priser.

Skrivet av oskarwernersson:

Den mest sunda livsstilen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

...eftersom jag tycker Apple produkter är bättre än Dell produkter, helt enkelt.

Har för övrigt en Dell U2410 skärm.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.