Skriv om era roliga / tråkiga Random 5 manna dungeon historier Tråden.

Permalänk
Medlem

Fick själv en skön såndär "noob fag fucking dk!" kastad efter mig eftersom jag tydligen inte gjorde tillräckligt med dps för en tjommes smak... kan ju bero på att jag bara samlar på mig tanking gear än så länge så visst, min dps är ju inte den högsta kanske. Men nu på senare tid börjar det vägas upp av att jag kan hoppa in och tanka nästan vad som helst när tanken kollapsar... så det börjar väl bli dags att bocka i "tank"-rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Fick själv en skön såndär "noob fag fucking dk!" kastad efter mig eftersom jag tydligen inte gjorde tillräckligt med dps för en tjommes smak... kan ju bero på att jag bara samlar på mig tanking gear än så länge så visst, min dps är ju inte den högsta kanske. Men nu på senare tid börjar det vägas upp av att jag kan hoppa in och tanka nästan vad som helst när tanken kollapsar... så det börjar väl bli dags att bocka i "tank"-rutan.

DPSar du i tankgear är det kanske inte så konstigt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Före det nya Dungeon-finding-systemet så hamnade jag i en grupp och gruppledaren spammade i Trade efter en ranged DPS. Vi fick en hunter som kom in och det första gruppledaren frågar till huntern är: "are u dps?"

...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

nåt jag aldrig riktigt förståt är just hur man kan gå med som låg gearscore tank. innan ja ens började söka som tank i dungeons gjorde ja så ja fick alla tankgear som går via triumph. för man vill ju inte förstöra för andra männsikor men det är långt från självklart. minns inte när det var men hade en tank en gång som hade 2,3 gearscore och visst vi klarade det efter antal wipes och hela registret svärord men det tog 3 gånger längre tid än vad det "normalt" ska ta

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

En lite småkul grej hände igår när jag gjorde Coren Direbrew (Brewfest-instans).

Jag går in som tank som vanligt och ska fram till bossen (Coren) för att få igång fighten men hinner inte. För då springer en Warlock fram och snackar med bossen innan jag hinner och får en rejäl käftsmall och dör på one-hit

Vi andra 4 klarade bossen lätt ändå och när vi var klara rezzar någon locken medan vi andra går ur instansen. Undrar hur han/hon kände sig där??

Permalänk
Medlem

Igår så körde jag nått fängelse under jord, aldrig vart där innan. Vi tog dom första mobsen enkelt, men sen så hettade det till rejält. Vi tog en grupp på 5-6 mobs, en till grupp aggroade mitt i striden, en till, till slut efter typ 2 minuters av stridande och nästan wipande (som präst räddade jag gruppen mer än en gång) så besegrade vi dom! Man pustade bara ut. Typ 5% mana kvar, jag var nere för räkning och de andra likaså halvdöda/utan mana. Det var verkligen ett ögonblick av lycka! Döda mobs överallt, haha.

Vad gör tanken då? Jo han springer rakt i nästa grupp med mobs, resten av gruppen tvingas hänga efter och jag kommer inte ens inom line of sight innan han dör. Vi wipar inom några sekunder och han börjar gala om hur healern (dvs jag) suger. För dom andra är det det bara "lol tank", heh.

Tanken och nån annan fortsätter att utbyta spydigheter i typ 10 minuter, resten av gruppen disbandar och till slut så står jag där, död och ensam. Jaha. Försöker hitta instansen men det slutar med att jag irrar runt i Searing Gorge i typ en kvart, hittar den aldrig sen så hittar jag inte tillbaka till den förbannade ängeln heller så jag spenderade ytterligare en kvart åt att irra runt där -.-

Permalänk

Själv minns man när man precis hade dingat 80 och letade grupp för Hc's. Tanksen hade väl knappa 24k hp kanske, och dpsen gjorde la runt 1.5-2k. Och nu för tiden gnäller asen på än när man har under 4.5k GS.
Wow har blivit så jävla trist på ett sätt, men hoppas verkligen dom fixar till att i cataclysm.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Själv minns man när man precis hade dingat 80 och letade grupp för Hc's. Tanksen hade väl knappa 24k hp kanske, och dpsen gjorde la runt 1.5-2k. Och nu för tiden gnäller asen på än när man har under 4.5k GS.
Wow har blivit så jävla trist på ett sätt, men hoppas verkligen dom fixar till att i cataclysm.

Kommer vara samma visa när Cata har vart ute ett år, folk kommer då ha glömt hurdana problem de hade i början och att man inte föds vid 85 med epics på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

En lite småkul grej hände igår när jag gjorde Coren Direbrew (Brewfest-instans).

Jag går in som tank som vanligt och ska fram till bossen (Coren) för att få igång fighten men hinner inte. För då springer en Warlock fram och snackar med bossen innan jag hinner och får en rejäl käftsmall och dör på one-hit

Vi andra 4 klarade bossen lätt ändå och när vi var klara rezzar någon locken medan vi andra går ur instansen. Undrar hur han/hon kände sig där??

haha, Ja, ibland glömmer man bort hur ömtålig man är i tyg nu när allt går så lätt hela tiden.
Vi provade "speedkill" igår på Coren, 9sek. Går att förbättra ganska mycket 2 dps slackade.

Jag lyckades igår med att under transport in till Anub att syssla med ganska mycket annat och sprang in i en grupp med spindlar som dödade mig på 0,5sek. (Mage) (som sagt man är inte lika försiktig som man kanske borde vara:))

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Börjar med Vanilla wow då och arbetar oss framåt.

Var på min allra första gubbe, en troll rogue när jag blev invitad för en Zul'farak runda, var på den tiden då man var mer eller mindre efterbliven på att specca och man valde dumma saker som "increase sprint with 1sec" med resonemanget att man springer ju en hel del och kanske jag kan tjäna några minuter då man inte riktigt som nu hade miljoner på kontont och kunde köpa mount så fort man nådde 40.

I vilket fall som helst hade jag speccat för improved Sap (förblir i stealth), vet inte riktigt varför förutom det faktum att det var en kul grej och få se mobs stå paralyserade i 50sek.
Började genast på en gång sappa trollen i instancen och mina medspelare blev förstummade för dom precis som jag märkte att det där var en djuriskt praktisk grej då man slapp slåss mot 3-4 mobs samtidigt.

Hade skapat mig en Undead präst och skulle tillsammans med några andra random svenskar på servern
köra oss en runda Wailing Caverns, precis som med Roguen var jag trots lv20 helt borta när det gällde och kunna min klass, iofs var vi alla i gruppen ordentligt kassa men vi började sakta och säkert.
Kanske ska påpeka att jag var inte ens designerad healer trots att jag var den enda healing klassen, eller åtminstone den med någorlunda rätt gear. Shamans och druids var ju på den tiden inte direkt passande som healers utan rätt specc/gear.
Så blev till en början inte mycket healande från mig, stog och spammade Mind blast/wand för det mesta,
när vi märkte att tanken började dö, man fick en sån där panikattack då man inte riktigt vet vad man ska göra och trycker på allt i förhoppning om att göra nått bra, poff sa det och tanken var snart tillbaka med 100%hp, kollade combatchatten och tydligen hade min Lesser heal kommit till nytta för en gångs skull, gruppen tackade för att jag räddat dom från en wipe, och vi fortsatte med mig redo på Lesser heal knappen

Hade gått med i en guild med min Präst och tillsammans med några medlemmar gjorde vi Razorfen Kraul,
den blå 2H yxan droppade från en av bossarna och våran Enhancment shaman fick den,
fortsatte oss framåt när just shamanen var tvungen och gå på toa, vi var nästan vid slutet men beslöt oss för att ta sista packet av mobs utan honom. fick död på grisarna och trots att Shamanen fortfarande var afk attackerade vi sista bossen i instances. Ingen hade gjort instancen förut och han verkade lite annorlunda med sin sköld och chain lightning som han spydde ut konstant vilket det gjorde svårt för oss, helt plötsligt dog tanken, kort därefter våra 2 andra dpser och han gav sig på mig, som
en rackarns ängel kom shamanen tillbaka och med en turlig windfury crit fick han död på svinet.

BC lite kort:
"Priest can you mindcontroll that dog so he wont put his debuff on the tank" säger vår ledare under en Hellfire ramparts runda.
"Sorry dude, mindcontroll only works on Humanoids"
-"Dont BS me m8, i saw someone do that yesterday"
"You're probably thinking off a hunter then cause i cant do it"
"No dude i'm telling ya, and he was shooting these things at range just like you do sometimes"

PS: Våran ledare var just en Hunter.

Under Wrath of the lich king kan jag allvarligt säga att inget märkvärdigt har stått ut, nu för tiden är det
enda roliga om man lyckas för en gångs skulle klara av en instance utan att nån ska bete sig som en idiot.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Var nere i Blackrock Depths gick väl sisådär förutom att en mage som bestämt sig för att tanka (???) svor var tredje minut över healing. När vi var i en lång korridor som leder till en golem boss, den med eld demoner eller vad fan dom är på sidorna så började det som en vanlig fight... Jag hoppade förbi för att se bättre och hade ryggen mot korridoren ner mot bossen (som var lååååångt bort). Inga problem med dom.

Plötsligt så börjar det dåna av fotsteg och jag vänder mig om. Hela mitt synfält fylls av bossen och typ 100+ mobs som svärmar vid hans fötter. Dom bokstavligt talat rullar över oss och fortsätter rusa ner för korridoren.

Magen fick rätt tillslut, jag brydde mig inte riktigt om att hela där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

nåt jag aldrig riktigt förståt är just hur man kan gå med som låg gearscore tank. innan ja ens började söka som tank i dungeons gjorde ja så ja fick alla tankgear som går via triumph. för man vill ju inte förstöra för andra männsikor men det är långt från självklart. minns inte när det var men hade en tank en gång som hade 2,3 gearscore och visst vi klarade det efter antal wipes och hela registret svärord men det tog 3 gånger längre tid än vad det "normalt" ska ta

Därför att det går mycket snabbare att få grupp?
Jag håller med dig om vi pratar om tanks som inte är defcappade eller har under 20k hp obuffade (vilket man troligen är med 2300GS som du nämde), men att farma ihop triumph gearen först är ju helt tokigt.

Jag började tanka med ungefär de statsen både med min druid och min warrior (relativt nyligen alltså, långt efter ICC kom ut). Det gick alldeles utmärkt, även om det ofta var mycket gnäll innan vi dragit ett par grupper.
Visst var det svettigt med threat och man får taunta en massa, men är man inte dålig tank så fixar man det.
Och jag skulle snarare se det som att dpsen som inte kan hantera threat är den som förstör för gruppen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hade en extremt tråkig runda i Dire Maul.

För det första så förlorade tanken rejält med hälsa i den inledande striden och jag fick använda en hel drös med mana för att hålla han vid liv. Aldrig ett gott tecken, men men kanske skulle vi kunna gå igenom det. Vi möte blåa grejer som tog typ all vår mana med nån kedjeblixt och alla icke-mana karaktärer totalt ignorerar det och bara rusar vidare till nästa strid, självklart så kan mage och priest köra utan mana! Ytterligare ett dåligt tecken. Vi kom till första bossen, våran frost mage drar på sig bossen efter typ 5 sekunder och förlorar halva hälsan i ett enda slag samtidigt som AoE skadar alla andra rejält. Vi wipar snabbare än det tar att kasta en instant cast. Och vad blir den kvicka kommentaren? Jo, "Retarded healer!" förstås.

Man undrar ju om vissa personer ens tittar på vad gruppen gör eller om dom bara sitter och väntar på en wipe så dom kan skrika på healern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Man undrar ju om vissa personer ens tittar på vad gruppen gör eller om dom bara sitter och väntar på en wipe så dom kan skrika på healern.

Jag har ju fördelen(eller nackdelen beroende på hur jag ser på det hela haha) av att ha flera lvl80, 2 Tanks, 2 Healers och lite dps vilket ger lite perspektiv på respektive klass/rollfördelning i PuGs mm.

Allt för många gånger som healer har jag varit med om "rush-ahead-tanks" så till slut skrev jag ett macro som jag spammade i 5manna typ: "Hi, looks like I'm your designated healer for this run so remember to check if healer is with you before you pull and please /assist MT and watch your threat." (ska väl erkänna att med min druidhealer hade jag inga manaproblem så där var det nästan så jag tyckte tanken var lite väl slö ibland med pullandet, ville ha lite chainpulling hehe).

Som tank var det i princip bara en person jag lyssnade på när jag frågade om gruppen var redo(undantag bossfighter då kollar jag med samtliga) nämligen healern och ja, jag kunde vara ganska elak som tank om det(gud förbjude) någon gång blev en paus på 5sek och någon dps kastar ur sig "gogogo tank", då fick dom tillbaks ett "unless you are the healer I'm not listening" eller "if you dont like the pace we're going at, feel free to leave and make room for another dps that actually have the patience of waiting 5secs or create a tank of your own and then you can set your own pace."

Själv hoppade jag på WoW-tåget någon månad efter TBC släpptes men kommer ihåg hur spännande det var att göra instanser första gången med CC som gick åt skogen mm fast vi wipade var det ändå grymt spännande och kul att köra instanser.

Snoddas87: Kul läsning!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

En klassiker är AN, packsen med spindlar och undeads innan bossen, när tanken pullar två grupper och dör av Shadow Flingers (de som kastar en superkraftig spell som tar 80% HP). Det är sällan folk vet om att de måste silenceas -.- Sen skyller de på healern (mig).

(Jag) - Did you know that the Shadow Flingers must be silenced? This is why we wiped.
(Tanken) - ofc i do nub
(Jag) - But you didnt bother to do it this time? You hoped that the spells would miss? Gah...
(Tanken) - Inget svar

Sen pullar han såklart två grupper igen och jag får frenetiskt försöka silenca en av spindlarna själv och dra alla CDs för naturligtvis håller han inte aggro på allt. Återigen skyller han på mig. Jävla mupp...Tur att båda Spell Flingers inte kastade samtidigt, då oneshottas tanken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Därför att det går mycket snabbare att få grupp?
Jag håller med dig om vi pratar om tanks som inte är defcappade eller har under 20k hp obuffade (vilket man troligen är med 2300GS som du nämde), men att farma ihop triumph gearen först är ju helt tokigt.

Jag började tanka med ungefär de statsen både med min druid och min warrior (relativt nyligen alltså, långt efter ICC kom ut). Det gick alldeles utmärkt, även om det ofta var mycket gnäll innan vi dragit ett par grupper.
Visst var det svettigt med threat och man får taunta en massa, men är man inte dålig tank så fixar man det.
Och jag skulle snarare se det som att dpsen som inte kan hantera threat är den som förstör för gruppen.

Jag brukar börja tanka när jag når defcappen, eller nära på, resten får Healern ta Nejmen man behöver lite skills också, man kan inte bara gå på gear (som det är nu)

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Jag e noob på WoW men stolt över det =P Dock märkte man hur folk klagade på gearscore hela tiden. Dock fick jag tyst på en som klagade en gång. Körde med min retri pala som dps, (ingen aning om vad för gearscore han har men relativt låg iaf =P)
Gruppen bestod av mig, 2 polare o 2 randoms. Ena killen drar kommentaren :Lol you suck you're a noob. O jag svarade så klart, yup and damn proud of it. Vi körde iaf dungeonen o klarade av det o ena polarn postade dps'en. Jag låg 3a med mina 2 polare ovanför, killen som klagat sa oh.... o droppa grupp =P ganska kul iaf ^^

(dock slutat med WoW nu då polarna slutat)

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Medlem

Hade en rätt intressant 5 manna häromdagen för att knyta till MFeasts inlägg om "Rush ahead tanks"

Ställde mig i kö som healer och ploppade rätt snabbt in mitt i en Pit of Saron där de hade tagit de 2 första bossarna och nu var i slänten upp mot tunneln.
Varningsklockorna borde nu börjat ringa eftersom det är just där som grupper failar då det är rätt tung healing som behövs och att dps & tank vet hur de ska hantera mobs.
Eftersom jag kom in där så betyder det att förre healern säkert tröttnat på en Fail-grupp el att de kickat healern då de skyllt alla problem på honom.

Iallafall , hinner knappt komma in och orientera mig innan tank rushar rakt in i mobs och man får kämpa för att hålla alla uppe.
OK vi klarar gruppen med nöd o näppe men en rogue klantar sig o dör , hinner inte ens ressa killen innan tank pumpar vidare till sista gruppen innan tunneln och tur som bara den så lyckas jag klara av att hålla alla levande.

Medan jag ressar den döde roguen så skriver tank "Do not dps until I stop in the tunnel"
OK inget nytt där men såklart rushar han iväg utan att kolla om vi hänger på , jag är tvungen att köra en snabb Hymn of hope för att ens få nån mana och som tur är har jag "Body & Soul" så jag kan rusha ikapp tank.

Ok rinse repeat , en del kämpande för att hålla alla uppe då tank inte ens bryr sig om att aggra alla mobs så dps folket får klara sig själva.
OK vid pausen innan sista bossen hinner jag iallafall lite syrligt skriva till tank "Hey , you never look back do you?
Sista bossen går bra trots att DPS inte fattar att sluta panga då nån får Overlords brand på sig = den personen Tyrannus har som target får all skada och inte Bossen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Violet Hold HC:

Healern: Lol! Tank only have 35k HP?!
Jag (DPS): More than enough for VH.
Healern: bye sucking noobs

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Själv hoppade jag på WoW-tåget någon månad efter TBC släpptes men kommer ihåg hur spännande det var att göra instanser första gången med CC som gick åt skogen mm fast vi wipade var det ändå grymt spännande och kul att köra instanser.

Är gruppen bra så skiter man ju i om man wipar, det är bara att försöka igen. En mycket trevlig runda var i Blackrock Depths tillsammans med en tank som dog typ 3 gånger och vi wipade lika många gånger och då var det ändå en mycket bra grupp som helhet (men ingen mage så jag körde både AoE dps och healer, lol). Hela gruppen reste sig igen, tanken bad tom om ursäkt för att rusat fram för snabbt och ingen slänger ifrån sig spydigheter utan man försöker bara göra bättre nästa gång. Vilket vi förstås gjorde, jag fick en halv level från den enstaka instansen. Sådana rundorna gör det värt det.

Permalänk
Medlem

Jag började spela releasedagen. Alla som vet något vet att UBRS var the place to be i vanilla WOW eftersom det var där chestet till klassens lvl 60 set och andra godbitar droppades. På den tiden var klass seten ej klass specifika men jag var präst och ville ha devout robe för att completa hela devout setet ty guilden skulle snart, som första horde guilden på vår server, entra Molten Core. Efter runt 20 runs fick jag dreadmist robe men av någon anledning hade jag siktet fastställt på hela devout. Efter 91 runs med mestadels randoms(1 run= 2 timmar) fick jag till sist Devout robe. Här har ni skillnaderna mellan robesen:

Dreadmist Robe - Thottbot: World of Warcraft
Devout Robe - Thottbot: World of Warcraft

Jag använde aldrig Devout robe.

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Jag började spela releasedagen. Alla som vet något vet att UBRS var the place to be i vanilla WOW eftersom det var där chestet till klassens lvl 60 set och andra godbitar droppades. På den tiden var klass seten ej klass specifika men jag var präst och ville ha devout robe för att completa hela devout setet ty guilden skulle snart, som första horde guilden på vår server, entra Molten Core. Efter runt 20 runs fick jag dreadmist robe men av någon anledning hade jag siktet fastställt på hela devout. Efter 91 runs med mestadels randoms(1 run= 2 timmar) fick jag till sist Devout robe. Här har ni skillnaderna mellan robesen:

Dreadmist Robe - Thottbot: World of Warcraft
Devout Robe - Thottbot: World of Warcraft

Jag använde aldrig Devout robe.

Det är häpnande att trots så mycket slit så blev man aldrig riktigt less på allt farmande, instancerna på den tiden för mig var så djuriskt underhållande och bara få upptäcka delar av just den plats man var på.
Kom ihåg att jag spenderade en evighet i Scholomance med några kompisar just för att vi alla skulle få vad vi ville ha plus i förhoppning att några random epics kanske skulle droppa.

Brukade väldigt ofta gå tillbaka och sola Scholomance eller ifall någon behövde skjuts på vägen även efter att Bc och Wolk hade släppts.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Körde Hellfire Ramparts eller vad det nu hetter och lyckades heala upp våran tank från hela 18hp mitt i en strid.

Sånt får en att känna sig mäktig, muahahaha! Sen att jag råkat trycka på fel knappar och helt kollrat bort mig själv dessförinnan har inte med saken och göra.

Permalänk

Känner mig så djuriskt nostalgisk nu, speciellt då jag börjat diskuterat samma sak med kompisarna och vi kom på flera tillfällen som hänt under Vanilla åren.

Så vitt jag fattade var Dire Maul på den tiden lite som Violet Hold nu, tråkig instance men det fanns fortfarande en hel del saker som var värdiga och skaffa.
Så vi bestämde oss för att under ett 2 dagars Lan oss polare emellan utforska stället.
Vi kunde ingenting om DM men tänkte att det kunde bli skönt med lite utmaning for a change då vi kände oss rejält kaxiga, inte bara om kunskaper för våra klasser men också att vi satt i samma rum allihopa och kunde prata öppet utifall att.

Insåg på en gång att här behövs en nyckel for crying out loud.
Vanligtvis droppar en instance nyckel från sista bossen nån annanstans så letade upp Dire Maul North (tror jag det va) och började skövla offer, demoner, hundar, träd och andra mysteriska varelser föll bland våra fötter, vi snackar rackarns Hot Shots 2 nu.
Bossarna var chanslösa och resten av skaran av fiender flydde för livet när vi kom farande men ingen sketans nyckel. Wheresmyskin (våran undead rogue) kom på den brillianta iden att sprida ut oss ifall vi missat en avfart på vägen då instancen ändå var tom.
I dom nästa 45minuter sprang vi runt men ingenting, antog att man nog måste skaffa nyckeln via ett quest istället så vi började kuta ut, trots all denna tid vi spenderat här inne kunde vi rackarns inte hitta vägen ut, Bighairybear (våran druid) som också var smartast i gruppen (säger en hel del) kom på att vi hade gått ner för en backe på vägen hit så utan tvekan måste utgången ligga på övre våningen.
Vi fortsätter lubba och just när vi ser utgången närma sig märker vi ett stort gult lysande utropstecken bakom ett hörn, och när vi svänger runt står en rackarns IMP med Anabola i fickan och redo för att visa oss vart den dåvarande nyckel ägaren befann sig.

Det här har ingenting med en dungeon och göra men fortfarande ett skönt minne,
För er som inte kört en healing klass eller missat dessa tillfällem då folk tragiskt nog har blivit smartare, iaf när det gäller PVP, så kan jag säga att det finns inget som känns bättre än när du står gömd bakom en buske och håller en svårstoppad klass (Warriors var en sådan, med hjälp såklart) healad och klar för action nonstop.
I Arathi Basin tror jag det heter (var ett tag sedan jag spelade) i mitten vid the blacksmith så finns det bakom flaggan en liten grop där man kan ställa sig bakom en buske vilket jag gjorde medans våran Guilds enda General Warrior med Legendary hammaren man får i Molten Core stod och slog ned folk i säkert hundratals, vi tog aldrig över flaggan heller så dom fortsatte bara och strömma in :D.

Scholomance nu (argh jag älskade den instances så mycket).
Har nånting och avslöja, ehh jag är en Loot Whore, jag är ledsen men kan inte hjälpa det, ser jag nånting som glittrar på marken måste jag plocka upp det, jag var född sådan så dont judge me.
Men i vissa tillfällen kom det till en fördel, eller rättare sagt det kom alltid till en fördel för det gjorde mig väldigt rik :).
I vilket fall som helst, hade startat en grupp till Scholomance med min präst och var ute efter dom blå handskarna för warlocks lv60 set, vilket jag också berättade för alla inblandade i gruppen men vi fattades en dps. Våran tank sa att hans polare ville hänga på som just var en warlock, tvekade först men han hade tydligen bättre vantar redan och var bara ute efter en epic bound when equipped staff som droppade där lite då och då.
Vi började och allting gick bra, började närma oss slutet utan några handskar ännu och började känna mig lite besviken, vid dom sista packsen av mobs droppade äntligen vantarna men vore det inte självklart så ska våran warlock lyckas sno åt sig dom ändå, trots att han hade Tier1 handskarna.
Vi blev alla pissed och lyckades få död på aset genom att pulla nästa pack of mobs utan att attackera så all aggro gick till honom vilket också lyckligtvis resulterade i att han lämnade gruppen, instances blev till slut klar och vi begav oss utåt, självfallet hade vi lämnat några mobs efter oss så det blev dags för mig och göra det jag gör bäst på, loota, och ta mig tusan så ska staven som warlocken ha droppa, alla var ute från instancen redan så den gick genast till mig.

Några dagar senare hade jag satt upp den på Ah för 250g, och se så ska du veta hade samma warlock bjudit på den, tog pengarna och köpte mig ett par handskar själv via ah för 30g.
Ahh karma is GOOD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån gräns för att vote kicka folk ur instanser?

Meh. Hade en trevlig runda i Stratholme. Jag körde den mest för att jag var nyfiken, det var första gången och XPn var försumbar. Vi var lite förvirrade och körde bara 3st ett bra tag, men det gick bra ändå. När vi slutligen kom in i gauntlet delen så joinade två till... varav en mumlade nåt om att needa allt grönt på urusel och halvt oförståelig engelska och förklarade aldrig varför.

Men förstås så needa han på ALLT, även blått. När jag kommentera att han antingen åker ut eller så har dom ingen healer längre, så sa dom att dom inte kunde vota? Jag kunde det inte heller. Vi hade redan votat ut 2st som gick offline tidigare (orsaken till att vi blev 3), men det var typ en timme sen dess.

Allt det roliga i det försvann. Inte för att jag absolut behövde grejerna, men att iallafall ha en chans till att få lite loot att sälja är liksom meningen med det hela, framförallt som jag inte fick mycket XP. Kände mig lite skyldig för att jag övergav de andra 2, men jag orkade verkligen inte hjälpa omni-ninjan.

Permalänk
Medlem

Den mest udda erfarenheten jag haft var när vi skulle köra en helt random Black Temple raid under WOTLK tiden (för achievement). Majoriteten av människorna i raiden kom från Sverige så det snackades mest Svenska i gruppen.

I början såg det ganska lovande ut, alla lyckades ta sig till BT. Men sen hände någonting jag faktiskt aldrig skådat i WoW (eller någon annanstans), folk började kuta helt hjärndött åt alla olika håll, dö, pulla, och desto mer folk dog desto mer kom diverse insults igång. Det hela slutade med att det rann text i chatlogen med bara renodlade omogna insults mot allt och alla, under hela 15 minuters tid. Det var det mest udda jag någonsin sett i modern tid och fick mig nästan att tappa hoppet om mänskligheten en liten stund xD

Det är liksom en sak om 1-2 personer är P12'or, men att se 30 pers sitta och verkligen vräka ur sig massa idioti och bullshit under en kvarts tid, istället för att göra det man faktiskt ville göra från början är helt beyond me. Menmen, som tur är så var det första och sista gången jag skådat detta fenomen i random raids

Permalänk
Medlem

Klassikern är ju healers som lämnar gruppen efter den 1a bossen i HoR, såväl HC som N, ofta utan att en käft har dött. Ok det är en lite svettigare encounter än normalt men att lämna gruppen mitt i nej fy. HAr man dessutom klarat boss 1 kommer ju inte boss 2 vara särskilt annorlunda. Där står man som tank och känner sig nöjd med att hållit agro och vips inga heals.
Den jobbigaste healern jag varit med om där var i.o.f.s duktig på att heala och kunde t.o.m. köra lite cc men vad han gnällde på en. Istället för att gömma sig bakom väggen och låta mig plocka upp alla mobs (som vi kommit överens om från början även om han ville köra i mitten) så springer han ut flera meter framför mig så att framförallt ranged mobarna angriper honom först vilket självklart orsakar problem med att få alla mobs på mig eftersom jag måste vänta på gcd. Då huntern i gruppen inte kör assist så dör huntern som inte heller verka ha fd eller misdirect då jag måste prioritera att rädda healern.
Självklart springer healern ut till mitten inför den andra bossen medan jag förundrat tittar på och dör kvikt -wipe.
Sedan håller han på om att jag inte tankar bra och är jag inte medveten om att man kan tanka i mitten (jovisst men det är så mycket enklare om alla gömmer sig bakom väggen tills tanken har agro). Visst hade man kunnat varit lite snabbare men ska det vara så svårt att inte hela tiden springa närmast mobsen eller att iallafall vänta med det tills jag har agro. Healern verkar som att han vill visa hur dålig jag är med att inte heala mig på ett tag på boss 2 men efter 15-20 sek utan heals förutom en HoT där jag får köra LoH så sätter han igång igen efter att dpsarna märkt vad han höll på med och börjat lägga sig i. Efteråt håller huntern på och gnäller om att dkn needat på Orca-Hunter's Harpoon.
Vi håller nu på och springer från Lich King och den gnälliga huntern sätter givetvis igång och röstar för en kick av dkn (som har lovat att diskutera lootfrågan efter att instansen är avklarad). Han röstas själklart ner. Healern har nu fattat att jag kommer att klara det här om han bara låter mig stå mellan honom och mobsen och kör en lite mer konservativ stil så han slutar gnälla på mig, härifrån är han lätt att ha att göra med. Dessutom har han börjat tillrättavisa huntern som springer långt efter oss alla och nästan blir upphunnen av Lich King eftersom han är mkt upptagen med att gnälla på dkn.
Lyckligtvis gör healern ett bra jobb och håller mig vid liv och dkn och den andra dpsen gör sjukt mkt skada så vi klarar oss i princip utan huntern. Ingen dör. Vi flyr från Lich King på under 6 min och huntern och healern gnabbas hela tiden medan jag loggar ut, fy och usch. Jag tar en lång paus från PuGs.

Inte för att man är någon supertank men någon form av ansvar har ju även de andra i gruppen.

Jag längtar ibland tillbaka til EQ där det kostade att dö. Folk lärde sig väldigt snabbt att tanken ska ha agro först innan de sätter igång. Tror de flest instanser skulle gå så mycket fortare om dpsarna kunde hålla igen i några sekunder och sedan lassa på särskillt om de ska köra aoe. Min favorit är annars healern eller annan mana beroende person sitter ner och dricker, som tank stannar jag hos healern. En eller två dpsar kutar iväg in i nästa grupp eller för all del 2 grupper och dör medan man ler åt deras dumhet. Sedan kommer gnället om att man inte kan tanka eller healern inte kan heala. Nej sätt in xp-loss en dag i veckan iallafall tills dpsarna lär sig att de inte dikterar tempot eller pulls. GCD gör att oavsett hur snabb man är (själv är jag medelmåttigt snabb) så hinner man i bästa fall bara med någon dps som sticker iväg på egen hand för att inte tala om när de springer runt ett hörn in i en grupp så att man inte ens har LoS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Före det nya Dungeon-finding-systemet så hamnade jag i en grupp och gruppledaren spammade i Trade efter en ranged DPS. Vi fick en hunter som kom in och det första gruppledaren frågar till huntern är: "are u dps?"

...

Det där hände mig en gång, en person från mitt gille skulle dra ihop ett gäng för Vault of Ancients och hadde redan hittat någon underlig filur innan han bjöd in mig. Den underlige frågade mig ganska snabbt om jag skulle köra som DPS(Hunter, så det skulle jag vilja påpeka), men då tyckte jag skulle vara lite rolig och svarade "No, I'll be tank."

Konstigt nog reagerade han med "Ok."

Permalänk

I slutet av EU betan var det en massa folk typ lvl 10-30 som bestämt skulle ta oss över till Kalimdor, vi ville slåss med Horde så klart! Men hur FN tar man sig dit tänkte vi. Då kom en snubbe med den geniala planen att simma från westfall längs hela Stranglethorn kusten ner till hamnen (fasen glömt vad den heter ) Vi var nog säkert 50 man eller nått. Alla simmade i en hop, dock var alla livrädda att bli uppätna av hajarna som fanns där, och någon strök med till och från

När vi väl kom fram så gällde det att inte bli sedda av horde och ta sig upp på skeppet fort som fan. Fanns ju inga vakter som hindrade pvp där nere då. Alla simmade under vattnet så gott det gick och tokrusade till skeppet. Det var hur spännande som helst. Väl över i kalimdor hade väl ryktet spridit sig och vi dog väl rätt snabbt av några mer höglvl spelare. Men kul var det Detta kanske var lite OFT, men jag blev nostalgisk.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Igår när jag gick in som tank på "the headless rider" eller vad gubben heter (halloween -instans) så kör jag som vanligt en charge på bossen och ger honom en rejäl käftsmäll..plötsligt fryser hela wow för mig och jag måste snabbt logga in igen. Jag kommer in snabbt och chargar igen och vi får ner bossen efter bara några sekunder. Förutom en av DPS:erna hade ingen märkt att jag varit borta i några sekunder utan dom skrev glatt GJ

Jag och DPS:en garvade lite åt det men han sa att jag hade kommit in snabbt efter att blivit disconnectad