SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

kylpasta på grafikkort?

som titeln säger så undrar jag om det går att ha kylpasta mellan gpu och fläkten? skulle det göra någon skillnad isåfall? har ett radeon 5770.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns kylpasta där redan från början, så skall du ta av är det till att ersätta med ny pasta, typ MX-2/3 eller AS5

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

okej. har AS5 pasta hemma. skulle det hjälpa mycket isåfall? för på pastan som medföljer cpu-kylare brukar ju aldrig vara någon höjdare. är det samma sak med grafikkort?

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå det kan vara bra pastor som följer med CPU:er, men visst finns det undantag, även om de blir färre. Vilka temps är det du är orolig för?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nädå det är jag inte. Ligger på 40 i idle och Max 65 när jag spelar. Visste bara inte om det var någon pasta under gpu-kylaren. Tack för svar!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkurr:

Nädå det är jag inte. Ligger på 40 i idle och Max 65 när jag spelar. Visste bara inte om det var någon pasta under gpu-kylaren. Tack för svar!:)

Det är klart att det finns kylpasta på GPUn, hur tror du att den skulle funka annars?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

bytte pasta idag på ett av mina kort från stock skiten på nvidias kort till mx2, sänkte tempen avsevärt i idle och eftersom jag inte spelar så mycket så är idle tempen viktig för mig, tänker mest på kortets framtida livslängd.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

bytte pasta idag på ett av mina kort från stock skiten på nvidias kort till mx2, sänkte tempen avsevärt i idle och eftersom jag inte spelar så mycket så är idle tempen viktig för mig, tänker mest på kortets framtida livslängd.

Har väldigt svårt att tro att tempen sänktes avsevärt pga pastan. Kylpastan i sig har inte några gigantiska temp avikelser, möjligtvis att du har lyckats spänna till sakerna bättre än innan eller rengjort det från skit. Är det däremot ett "gammalt" kort med uttorkad och dålig ledförmåga så gör sig en ny klick pasta fin fint.

Permalänk
Skrivet av stoltz:

Har väldigt svårt att tro att tempen sänktes avsevärt pga pastan. Kylpastan i sig har inte några gigantiska temp avikelser, möjligtvis att du har lyckats spänna till sakerna bättre än innan eller rengjort det från skit. Är det däremot ett "gammalt" kort med uttorkad och dålig ledförmåga så gör sig en ny klick pasta fin fint.

8800GTS 640mb för fysik som varit bakat och sen fick jag återanvända pastan från en ANVÄND stock intel kylare för att jag ej hade någon pasta och trots allt behövde få bild på min dator at the time

Sen nu när jag bytte moderkort köpte jag en ny tub mx2 och passade på att byta på 8800 kortet också
fråga mig inte varför jag har ett fysik kort när jag inte spelar haha. Min temp gick iallafall från att pendla mellan 59-62 ner till ca 50

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya