Permalänk
Melding Plague

Danamics i konkurs

Danska Danamics går i konkurs. Företaget är känt för processorkylare med flytande metall, men intäkterna räckte inte för att hålla verksamheten vid liv.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ja det var ju synd

Visa signatur

Asrock 970 Extreme4, FX-8350 4,0Ghz, Noctua NH-U9B, Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X, Corsair XMS3 4Gb, ,Intel SSD 330 120GB, 1TB HDD. Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Helvete vad synd bästa luftkylarna nu i konkurs

Permalänk
Medlem

Trist!

Vi kanske får se den här tekniken igen framöver. Jag gillade tanken, men tyvärr var prestandan inget att hurra för.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Aldrig hört talas om

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag begriper inte varför man skickar med en extern nätdel när pumpen drar under 1 W? Syftar då på LMX Superleggera...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Tror varken marknaden eller tekniken var helt mogen. Om ett par år kanske.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Okey, blev med deppig när min jordgubbssaft tog slut.
Tanken var god men inte som cpu kylare, ingen vettig människa betalar 1k för att få 2C lägre än vad en TRUE eller annan hederlig kylare ger. 2C innebär inget i vanlig överklockning eller livslängd.

Trist för anställda dock såklart.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Så när kan man få tag på deras produkter med super låg prislapp?

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

va de någon här som hade någon kylare från dom?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Det gick snabbt, trist men dem hade inget jag ville köpa så....

Permalänk

tråkit som f*n
men jag tänkte på det från början - hur kan företaget göra en förtjänst, med en enda dyr och nischad produkt som dessutom behöver en massa R&D investment...

men dom lyckades föra utvecklingen framåt iaf!
skulle gjort ett system typ traditionell vattenkylning fast med metall!

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Avstängd

Så deras idé var mao inte vattentät?
Har läst en del om kylaren nu, liksom tester av den. Hade inte hört talas om den förut. Annars kanske jag hade haft en sådan, ist för den i sig.

Dock är det ju innovativt med flytande metall. Jag menar, dagens alternativ med aktiv kylning är ju bara luft eller vatten. Jag tycker det borde bli lite mer sci-fi, så att man kan pyssla med mer extrem överklockning även på hemmanivå utan att hålla på med flytande kväve.

Jag testade för en tid sen att skruva upp min proj mot 4 GHz, men kom upp i max 3.8. Fast inte stabilt. Och nackdelen är ju att datorn drar avsevärt mer ström... Fast det var kul så länge det varade och när datorn startade.

Hursom, mer innovativa lösningar! Inget på marknaden idag för vanliga dödliga imponerar mig. H50 – pff... *rycker på axlarna*

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk

Synd. Vart lite nyfiken när den senaste modellen presenterades. Men tyckte det var lite dyrt. Hoppas någon annan kan hitta ett bättre användningsområde för tekniken. Flytande metall låter ju riktigt coolt. Vill man ha så får man passa på nu då medans det finns. Aja trist
RIP Danamics

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Synd men uppenbart från start.
Bra idé men mycket sämre utförande. Inte produkterna då utan konceptet då det aldrig var värt alla de pengarna för den lilla förbättringen. Tror faktiskt det skulle gått bättre om de satsat större. En elektromagnetisk pump borde ju gå att göra helt passiv vilket borde ha bäddat gott för kylningssystem som var just tysta eller just helt passiva men det hade ju krävt både gpu/chipset och en värmeväxlare som heter duga.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av 1mike20:

Tror varken marknaden eller tekniken var helt mogen. Om ett par år kanske.

qtf

trakigt trakigt, får hoppas att tekniken hittar fram nån annanstans.
var snak om att amd håll på med nån kylning med nano teknik men det har man inte heller hört nått om, det handlade om gpu kylning om mitt minne inte ljuger.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Bra koncept, men inte så bra i praktiken.. Skulle vara coolt om dom hade släppt typ vattenkylningsdelar, fast för flytande metall och dyl..

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Synd, helt okända var de inte men knappast något företag som man har i bakhuvudet.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Inte direkt oväntat, priserna var ju uppåt h****e för höga, sett till prestandan.
Men de hade en intressant lösning, de var nog 5-10år för tidigt ute tror jag.
Men det måste ju börja någonstans, kanske idén köps upp av tex thermaltake/noctua?

Permalänk
Medlem

Använde den kvicksilver? Det är väl den enda metallen som är flytande i rumstemperatur?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Använde den kvicksilver? Det är väl den enda metallen som är flytande i rumstemperatur?

Kan man ju omöjligt få sälja :P? Väldigt stora mängder jämfört med t.ex. en termometer som skulle ligga i den...

Miljöfara GO!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Inte direkt oväntat, priserna var ju uppåt h****e för höga, sett till prestandan.
Men de hade en intressant lösning, de var nog 5-10år för tidigt ute tror jag.
Men det måste ju börja någonstans, kanske idén köps upp av tex thermaltake/noctua?

Med lite tur kan vi få se konceptet från en tillverkare med "muskler" och försäljnings orginisation

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

På basen av de tester jag läst erbjöd Danamics mig inget som hade fått mig att byta från Noctuas kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Använde den kvicksilver? Det är väl den enda metallen som är flytande i rumstemperatur?

Mja NeK vad de nu blir för namn påt K e väll kalium Ne vete fasen men explosivt har ja för mig de skulle vart om de kom ut i luften.... läste nån resencsion där det stod va det var mer exakt men som sagt GOOGLE till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Mja NeK vad de nu blir för namn påt K e väll kalium Ne vete fasen men explosivt har ja för mig de skulle vart om de kom ut i luften.... läste nån resencsion där det stod va det var mer exakt men som sagt GOOGLE till dig

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Använde den kvicksilver? Det är väl den enda metallen som är flytande i rumstemperatur?

Skrivet av Dravond:

Mja NeK vad de nu blir för namn påt K e väll kalium Ne vete fasen men explosivt har ja för mig de skulle vart om de kom ut i luften.... läste nån resencsion där det stod va det var mer exakt men som sagt GOOGLE till dig

Snarare NaK, Sodium Potassium Alloy på engelska, det vill säga en legering av natrium och kalium (78% K och 22% Na). Detta används även som kylmedium i vissa kärnreaktorer.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Det kan vara kalium med tanke på bokstaven "k" som förekommer i något sammanhang. Vill du veta mer så rekommenderas du att använda Google. Var det så svårt att begripa?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Avstängd

Läste om dom och deras kylare som presterar bäst. Blev intresserad tills jag såg prislappen. Köpte en D-14 istället.

R.I.P!

Danska datorkomponent-företag åker ner i botten numera

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Danska kylartillverkaren Danamics går i konkurs - www.nordichardware.com

sissta paragrafen "Danamics eller dess kylmedie NeK..."

hittade inget direkt mer om de på google men ja letade inte så noggrant och ja hadde för mig det var som hadde lite mer info om det under sin resencsion eller nån komentar där men resencsionen finns inte kvar dock ....