Permalänk
Medlem

Htc Desire HD

Hej Funderar på att köpa desire hd, Vilka appar ska man använda ge gärna förklaring - länk

Kan man köpa något som installeras till telefonen så man har någon typ av manick i fickan så när den kommer typ 10(?) meter ifrån telefonen piper telefonen?

Vet att htcsense finns men jag menar på just när den försvinner 10meter bort

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det finns en bluetooth grej som ger utslag då den tappar signalen med någon ihopparad gadget. Minns inte namnet på den, men googla lite så hittar du den säkert :).

Permalänk
Medlem

Har letat men hittar inget : /, Inte så att morsan vill ge mig en mobil för 5-6k om jag tappar bort den på en gång, brukar alltid köpa mobiler för 99-299kr eftersom att dom försvinner efter en vecka, kollade denna och såg htc sense då borde det ju finnas något som piper på en gång tycker man

Permalänk
Medlem

En grej till hur funkar det med musik i mobilen? Är det bara att lägga in eller är batteritiden så pass kass att man ska hålla sig till en mp3?

*EDIT* Finns det appar för scanning av fingeravtryck för att låsa upp tele?

Permalänk
Korsordsguru

Kan vara värt att investera i något program som till exempel https://www.wavesecure.com/ för som du säger så är det rätt mycket pengar om man råkar tappa mobilen eller få den stulen.

Det här verkar vara det ni pratade om annars. nio™ - know it's there En bluetoothpryl som låter när den är för långt ifrån telefonen och vice versa. Fast tyvärr står detta på sidan "HTC Desire is not supported." men verkar fungera med ALLA andra Android-mobiler. Finns säkert andra företag som har samma gadget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaLys:

Kan vara värt att investera i något program som till exempel https://www.wavesecure.com/ för som du säger så är det rätt mycket pengar om man råkar tappa mobilen eller få den stulen.

Det här verkar vara det ni pratade om annars. nio™ - know it's there En bluetoothpryl som låter när den är för långt ifrån telefonen och vice versa. Fast tyvärr står detta på sidan "HTC Desire is not supported." men verkar fungera med ALLA andra Android-mobiler. Finns säkert andra företag som har samma gadget.

erN2evrI4Zs

Det behövs inte för HTC Desire HD, då vi har http://www.htcsense.com

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det behövs inte för HTC Desire HD, då vi har http://www.htcsense.com

gissar att du inte kollade på klippet, det är alltså små BT saker du sätter ut i väskor ect kommer de för långt ifrån telefonen larmar den.

prisjakt = super bra att ha i fickan då man går runt i tex media markt

Navigon = gps

SEB app = som seb på nätet samt visar även vart det finns bankomater i närheten med hjälp av gps.

finns sjukt mycket saker så KÖP!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem

Nåt sånt kanske? Larmar om du är mer än 5 meter ifrån luren

ThinkGeek :: BluAlert Bluetooth Bracelet

/Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

gissar att du inte kollade på klippet, det är alltså små BT saker du sätter ut i väskor ect kommer de för långt ifrån telefonen larmar den.

Ja det är ju nice och inte samma sak som htcsens.com så

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när denna skönhet till telefon börjar komma in i butik? Alla webbutiker jag haft ögonen på har flyttat fram sina datum minst en gång.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som att HTC Desire HD får en vanlig tft skärm, desire z kommer få SLCD och samsungs galaxy har AMOLED skärm. besvikelse,men en tft skärm drar den mindre ström tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

Nu verkar det som att HTC Desire HD får en vanlig tft skärm, desire z kommer få SLCD och samsungs galaxy har AMOLED skärm. besvikelse,men en tft skärm drar den mindre ström tro?

Nja, ingen vet skillnaden mellad SLCD och LCD(DHD skärmen) men antagligen så är det extra S:et är ett marknadsförings trick av Sony/Samsung/Sharp.

För om man kollar videos som jämför så är det ingen skillnad och LCD är skarpare än AMOLED men AMOLED har ju mer svärta.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Läste på swedroid.se i en tråd att htc pågrund av copyright inte kunde säga att det var en SLCD men att dom kan trycka i tekniken, sen sa marknadsföringschefen lr dylikt att det skulle kosta förmycket eller var omöjligt att göra en 4.3" SLCD skärm, pågund av obefintlig teknik eller något sant?

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD - HardwareZone.com
Där är en review på desire hd där dom säger att den har en S-LCD skärm. De har även testat batteriet och där framkommer att batteritiden i desire hd är sämre än i vanliga desire, vilket jag tycker är helt absurt. Batteritiden i desire är ju dålig, så varför släpper dom en ny telefon mer sämre batteritid o.O.

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD kommer att säljas fredagen den 5 nov till dom som har bokat. Man kan hoppas att det finns telefoner till alla men det ser ut att bli svårt. Komplett hade typ 400st den 20 okt till den 5 nov 2010, men nu är dom nästan slut 8 kvar. Kan vara så att telefonen inte går att köpa mer i år, om man inte bokar en.
En fråga: Ni som tänker köpa telefonen kommer ni att köpa en försäkring eller nöjer ni er med hemförsäkringen och ett plast skydd för skärmen typ "Zagg InvisibleSHIELD".
En försäkring går på 498 till 1600:- med olika villkor.
Nu har HTC Desire HD legat på första plats i fyra veckor på popularitet-listan på prisjakt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

HTC Desire HD kommer att säljas fredagen den 5 nov till dom som har bokat. Man kan hoppas att det finns telefoner till alla men det ser ut att bli svårt. Komplett hade typ 400st den 20 okt till den 5 nov 2010, men nu är dom nästan slut 8 kvar. Kan vara så att telefonen inte går att köpa mer i år, om man inte bokar en.
En fråga: Ni som tänker köpa telefonen kommer ni att köpa en försäkring eller nöjer ni er med hemförsäkringen och ett plast skydd för skärmen typ "Zagg InvisibleSHIELD".
En försäkring går på 498 till 1600:- med olika villkor.
Nu har HTC Desire HD legat på första plats i fyra veckor på popularitet-listan på prisjakt.nu

Jag kommer bara ha ett läderfodral, tycker att det duger. Sen är jag försiktig om mina saker så jag nöjer mej med min hemförsäkring.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"