Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

WD mybook, tidvis död!

Permalänk
Medlem

WD mybook, tidvis död!

Hej har problem med min WD mybook world edition (NAS, WD Support > Knowledge Base > Legacy External > My Book World Edition (blue rings))

Sätter i sladden och den går då igång, allt funkar bra och den går att komma åt efter ca 1 minut.
Sen funkar den ca 10-40minuter, tänker tänker (låter smått) och tillslut slocknar lampan och den fortsätter
tänka, går inte längre att stänga av utom att dra ur sladden.

Är såhär varje gång och blev antagligen så efter voltpeak (blixt).
Går detta att fixa på något sätt då den verkligen behövs och de sparas många
ganska viktiga filer där.

MvH,
Humper

Permalänk
Medlem

Skulle backupa snarast, om du inte redan har backup på filerna. Låter som att disken kan ge upp när som helst.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jo de viktigaste har jag fixat nu. Dock tror jag inte det är någe fel på just HDD utan mera nas enheten :/
Något som vet fix?

Permalänk
Medlem

Inte direkt det du frågar efter men om den externa lådan eller kablarna är skadade/trasiga så kan man ta ut hårddisken ur den externa lådan och koppla den internt i en stationär dator som en vanlig intern hårddisk.

Eftersom du pratar om voltpeak (blixt) så är har nog den externa lådan eller ström kabel lådan blivit skadade.

Vad du köper beror på vad du har för krav på hur den sak kunna kopplas och priset.
Tex finns tomma lådor man kan sätta in valfri intern hårddisk.