Displayport till Mini Displayport

Permalänk

Displayport till Mini Displayport

Hej allihopa! Jag har en Pc-dator med Displayport (tjockisen, inte mini). Om jag nu vill pluppa in den i en Led Cinema Display (som har mini displayport), funkar detta? Det finns ju adapters som är till för att använda en Mac med en Displayport-skärm, fast funkar det tvärtom?

Ville bara lägga till att jag hade en pc ;-)
Permalänk
Skrivet av Crossblizzard:

Hej allihopa! Jag har en Pc-dator med Displayport (tjockisen, inte mini). Om jag nu vill pluppa in den i en Led Cinema Display (som har mini displayport), funkar detta? Det finns ju adapters som är till för att använda en Mac med en Displayport-skärm, fast funkar det tvärtom?

Håller på och kollar på en Dell med vanlig Displayport som jag sedan vill använda till en LED Cinema Display 24".

Har hitta den här sladden: Mini Displayport Female to Displayport Male Adapter Cable

Vet dock inte om den fungerar...

Visa signatur

All your base are belong to me

Permalänk
Medlem

Det borde ju funka! Testa för faen och berätta hur det gick

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk

Vet inte riktigt, hur gick det för dig TS?

Apples CinemaDisplay har hur som helst ingen scaler eller något menysystem (on screen display - OSD) så man måste installera programvara för att kunna ställa in ljusstyrkan. Tydligen räcker det med en enkel kontrollpanel som tar någon megabyte, se Asrocks inlägg i den här tråden.
Apple 27" LED Cinema Display - Page 9 - [H]ard|Forum

Där kommer du även hitta ett svar på om en enkel adapter fungerar (hänger mycket på vad du har för grafikkort tror jag).

Visa signatur

««« »»»