Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det står säkert där någonstans. Min gissning är dock: När du (din brevlåda) mottagit försändelsen. Något annat skulle vara väldigt underligt.
De får nog kvittens från posten när de skickar, vet inte exakt vilket sätt de skickar på men antar att de som företag inte bara sätter på ett frimärke och går och kastar försändelsen på närmsta brevlåda (och tar 39:- för det).

Om brevet försvinner någonstans på vägen och aldrig når min brevlåda så borde jag knappast bli skyldig att betala för den eftersom jag (brevlådan) aldrig tagit emot något brev. Om jag själv slarvar bort det eller får det stulet efter brevbärarens besök är naturligtvis en annan sak.

Är det någon som har koll på praxis angående detta? Vad olika företag har för villkor är förmodligen inte så viktigt i ett sånt här fall eftersom konsumentköplagen inte kan avtalas bort om det är till konsumentens nackdel.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Hedersmedlem

Varför blandar ni in Postens kundvillkor? Kompletts kunder handlar väl ändå inte av posten? Kunderna handlar av Komplett och vilken transport Komplett använder sig av är helt oväsentligt för kunden, i en situation då varan skulle komma bort. Det är komplett som ska se till att varan kommer fram till kund, ansvaret slutar knappast när de lämnar över till deras utvalda transportör.

Hur skulle det se ut? Oseriösa företag skulle kunna påstå att de överlämnat godset, trots att det inte skett, och sedan skylla på att posten slarvat bort det. Det gäller ju lika för paket eller brev. Paketen skannas ju inte inte in förrän vid terminalerna och kan försvinna innan dess, precis som brev som aldrig registreras. Komplett tillhör givetvis inte de företagen, jag tog bara ett exempel.

Även om företagen skriver i sina villkor att transportskada skall anmälas direkt till posten, är det fortfarande affären som ansvarar för att kunden får en hel och felfri vara, hem till sig. I fallet postorderföretag då, självklart. Det hela handlar om överlämnandet av varan till kunden efter köp. I vanlig affär får du ju saken i handen direkt.

Jag reagerade också på Kompletts skrivning och den kändes att det skulle vara ökad trygghet för kunden att välja det dyrare postpaketet. Så är det ju inte alls, utan endast fördel för Komplett som får ersättning av Posten om något händer. Däremot kan Komplett välja att aldrig skicka något via oförsäkrat brev eftersom de tycker att det är för stor risk kontra lägre frakter och eventuell merförsäljning.

Detta skrev jag direkt från huvudet och Komplett får gärna rätta mig om de skulle finnas sakliga fel. Komplett är inte unika på något sätt. Vad som fick mig att skriva om det just här var Kompletts, i mina ögon, märkliga formulering.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Det här var ju extremt underhållande. 21 st i telefonkön klockan 9.39 på måndag. Det hade väl varit OK om man kunde slå på telefonens högtalarfunktion och låta den ligga medan man väntar, men i vanlig ordning så tvingas man lyssna på outhärdlig hiss-musik, som skrapar och låter allmänt illa, så illa att man bara vill kasta telefonen i närmaste betongvägg, samtidigt som man hämtar ett trubbigt föremål och slår in i trumhinnorna, så man slipper höra eländet.

Efter 30 minuter på telefonkö får man höra att komplett har problem med Klarnas faktureringssystem, men inte har någon möjlighet att lägga en manuell order. De skyller istället på Klarna, och klarna i sin tur skyller på Komplett.

Vad jag inte fattar är varför det är så jävla svårt att göra en manuell beställning och skicka med en faktura. Men det går tydligen inte hos komplett...

Tråkigt att man har inställningen att det är kunden som ska få ta skiten för er inkompetens.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cimbom3:

Tjena!
Jag och en polare passade på att beställa hem ett par Logitech högtalare var i ert erbjudande till pick-up-pointen i Malmö. Detta kom i mitt namn och han bor i Malmö så vi tänkte att han skulle plocka upp det men i SMSet så står det att man ska ta med sig leg vid uthämtningen, räcker det om jag drar en kopia på mitt leg så att han kan plocka upp det, kanske ordernummer eller nåt ocks? Allt är redan betalt osv. och jag har ingen vidare lust o åka in till Malmö för att plocka upp grejerna såhär i tentatider...:)

Vi ber om ursäkt för att vi inte besvarade ditt inlägg tidigare. Jag har nu kontrollerat rutinerna för detta och: så länge den som skall hämta ut paketet har sin egen + din legitimation samt en påskriven fullmakt om att denne får hämta ut paketet så är det inget problem.
Fullmakten skall innehålla information om vem som skall hämta ut försändelsen och vara påskriven av den som "äger" ordern (kunden).

Skrivet av kurdpopcorn:

Jag skulle returnera en vara, fyllde i vilken vara det var och skickade iväg till er.
Tyvärr är det mitt grafikkort som jag vill returnera till er och därav måste jag avstå från spelande ett tag.
Ni har fortfarande inte skickat någonting (som jag har uppfattat det ska ni åtminstonde skicka ett mail där det står information om vart jag ska skicka varan). Det var några veckor sedan nu.

Börjar bli lite trött på dethär nu, dreamhack kommer ju snart.

Det låter underligt, vi kontrollerar returärenden och skickar ut mail dagligen. Om du inte fått detta mail så kontakta vår kundservice så skall vi undersöka vad som skett. Kontrollera även ditt kundkonto på komplett.se och att mailadressen du angivit stämmer. Kontrollera även så att mailet inte fastnat i ett spamfilter i din mailbox. Du kan även göra en ny returansökan på vår webb så kommer vi att avsluta den ansökan du skickat in tidigare.

Skrivet av Staropramen:

Är det inte så att avsändaren tar risken och ansvarar för varan tills den kommit fram?
Att Posten ansvarar för leveransen är något som Komplett rent ekonomiskt har större intresse av än mig som köpare.
Att det sedan är jobbigt att bestrida fakturor, begära omleverans och få vänta på sina varor är en annan sak.

Skrivet av MultiMan:

Varför blandar ni in Postens kundvillkor?...

Faktum är att om man väljer en en leveransmetod som är försäkrad är en ökad trygghet för kunden. Om en försändelse som är spårbar och försäkrad skulle försvinna på vägen tar Komplett fullt ansvar för att kund får sin vara. Detta gäller inte för brevpost då brev inte är försäkrade eller spårbara och vi avsäger oss ansvaret när vi överlämnat försändelsen till speditören (posten). Leveransen sker därför på kundens risk. På grund av detta har vi infört ett övre tak på hur dyra produkter man kan skicka som brev.
Dock vill vara tydliga med att är det väldigt få brev som faktiskt försvinner. Men skulle man ha oturen att drabbas så skall man kontakta vår kundservice så gör vi en efterlysning av brevet och i 99% av fallen så hittas försändelsen.

Mer om våra leveransalternativ kan ni hitta här: Komplett.se

Skrivet av Rasande Joel:

Det här var ju extremt underhållande. 21 st i telefonkön klockan 9.39 på måndag. Det hade väl varit OK om man kunde slå på telefonens högtalarfunktion och låta den ligga medan man väntar, men i vanlig ordning så tvingas man lyssna på outhärdlig hiss-musik, som skrapar och låter allmänt illa, så illa att man bara vill kasta telefonen i närmaste betongvägg, samtidigt som man hämtar ett trubbigt föremål och slår in i trumhinnorna, så man slipper höra eländet.

Efter 30 minuter på telefonkö får man höra att komplett har problem med Klarnas faktureringssystem, men inte har någon möjlighet att lägga en manuell order. De skyller istället på Klarna, och klarna i sin tur skyller på Komplett.

Vad jag inte fattar är varför det är så jävla svårt att göra en manuell beställning och skicka med en faktura. Men det går tydligen inte hos komplett...

Tråkigt att man har inställningen att det är kunden som ska få ta skiten för er inkompetens.

På måndag morgon har vi i regel fler kunder som vill kontakta oss vilket medför längre kötider. Vi firar dessutom vårt 10-års jubileum nu vilket resulterar i fler telefonsamtal och mail till vår kundservice.

Vi beklagar att du upplever problem med vår fakturatjänst som hanteras av Klarna. Felet har hitintills drabbat ett fåtal kunder och vi är medvetna om att det blir fel men av säkerhetsskäl kan vår kundservice inte se vad som är fel och kringgå systemet. Komplett och Klarna arbetar på att lösa problemet och detta skall vara åtgärdat inom 2-4 veckor så tills dess så får vi be dig att använda en annan betalningsmetod.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Faktum är att om man väljer en en leveransmetod som är försäkrad är en ökad trygghet för kunden. Om en försändelse som är spårbar och försäkrad skulle försvinna på vägen tar Komplett fullt ansvar för att kund får sin vara. Detta gäller inte för brevpost då brev inte är försäkrade eller spårbara och vi avsäger oss ansvaret när vi överlämnat försändelsen till speditören (posten). Leveransen sker därför på kundens risk. På grund av detta har vi infört ett övre tak på hur dyra produkter man kan skicka som brev.
Dock vill vara tydliga med att är det väldigt få brev som faktiskt försvinner. Men skulle man ha oturen att drabbas så skall man kontakta vår kundservice så gör vi en efterlysning av brevet och i 99% av fallen så hittas försändelsen.

mvh //Erik J.

Alla andra seriösa företag som jag handlat av har en annan inställning. De få gånger något försvunnit med brev har jag alltid fått ersättning från företaget ifråga, om de erbjudit brevleverans.

"Leveransen sker därför på kundens risk". samt "och vi avsäger oss ansvaret när vi överlämnat försändelsen till speditören (posten)". Tack för klargörandena. Det uppskattar säker både jag och många andra.

Jag skall läsa på konsumentköplagen och återkommer om det finns anledning. Jag är dock mer eller mindre chockad av Era skrivningar gällande leveranser.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Alla andra seriösa företag som jag handlat av har en annan inställning. De få gånger något försvunnit med brev har jag alltid fått ersättning från företaget ifråga, om de erbjudit brevleverans.

"Leveransen sker därför på kundens risk". samt "och vi avsäger oss ansvaret när vi överlämnat försändelsen till speditören (posten)". Tack för klargörandena. Det uppskattar säker både jag och många andra.

Jag skall läsa på konsumentköplagen och återkommer om det finns anledning. Jag är dock mer eller mindre chockad av Era skrivningar gällande leveranser.

Jag är ganska säker på att säljaren är ansvarig för leveransen tills köparen mottagit försändelsen.
Kolla om du hittar detta i lagtexten så kan vi låta konsumentverket titta på detta.

Fattar för övrigt inte när komplett skall inse att deras dyra frakter kostar kunder.
Jag handlade mycket från dem förr, men sällan nuförtiden.

Permalänk
Moderator
Moderator

Känns som att vi oundvikligen kommer tillbaka till det jag postade tidigare...

Skrivet av www.posten.se/kundvillkor:

Postens ansvar för försändelse inträder när Posten tar emot försändelsen och upphör då försändelsen lämnats ut till den angivna mottagarens adress eller på annan plats som överenskommits med mottagaren, dock inte nödvändigtvis till den angivna mottagaren personligen.

Ser det mer som att posten tar över ansvaret än att avsändaren avsäger sig något

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag är ganska säker på att säljaren är ansvarig för leveransen tills köparen mottagit försändelsen.
Kolla om du hittar detta i lagtexten så kan vi låta konsumentverket titta på detta.

Fattar för övrigt inte när komplett skall inse att deras dyra frakter kostar kunder.
Jag handlade mycket från dem förr, men sällan nuförtiden.

Svensk författningssamling (SFS) - Riksdagen

"Avtalsvillkor som avviker från lagen
3 § Avtalsvillkor som i jämförelse med bestämmelserna i denna lag är till nackdel för köparen är utan verkan mot denne, om inte annat anges i lagen."

"Avlämnandet
6 § Varan är avlämnad när den har kommit i köparens besittning."

Edit: Det enklaste sunda förnuft säger detta, men att Komplett fortsätter hävda sin ståndpunkt gör mig häpen. Det enda sammanfattande ord jag kommer att tänka på är engelskans "flabbergasted".

Edit2: Fall från ARN: https://lagen.nu/arn/2002-8535

Sida som förklarar de enskilda paragraferna, med exempel: https://lagen.nu/1990:932

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Faktum är att om man väljer en en leveransmetod som är försäkrad är en ökad trygghet för kunden. Om en försändelse som är spårbar och försäkrad skulle försvinna på vägen tar Komplett fullt ansvar för att kund får sin vara. Detta gäller inte för brevpost då brev inte är försäkrade eller spårbara och vi avsäger oss ansvaret när vi överlämnat försändelsen till speditören (posten). Leveransen sker därför på kundens risk. På grund av detta har vi infört ett övre tak på hur dyra produkter man kan skicka som brev.
Dock vill vara tydliga med att är det väldigt få brev som faktiskt försvinner. Men skulle man ha oturen att drabbas så skall man kontakta vår kundservice så gör vi en efterlysning av brevet och i 99% av fallen så hittas försändelsen.

Mer om våra leveransalternativ kan ni hitta här: Komplett.semvh //Erik J.

Som flera redan påpekat är poängen att varan enligt konsumentköplagen anses överlämnad till mig först när den anlänt och att det därför inte är så intressant vad som står i era villkor. Konsumentköplagen är som bekant tvingande och villkor som ger mig som konsument sämre rätt än vad lagen anger är utan verkan. Jag är inte förvånad att diverse källarfirmor försöker sig på sånt här men det är däremot förvånande att en stor och seriös firma med ert goda rykte gör det.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Uppdatering på mitt ärende.

Komplett och Klarna styrde upp mitt ärende på ett väldigt bra sätt. Christoffer på Komplett ringde faktiskt upp mig under dagen och såg till att det blev ordnat så jag kunde lägga en order. Tummen upp för ett gott bemötande och god service.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Moderator
Moderator

Sitter och väntar i telefon på deras kundservice för att höra om en retur på ett grafikkort, skön musik xD

YouTube - Sam Cooke - Wonderful World
YouTube - Jimmy Ruffin - What Becomes Of The Broken Hearted

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Sitter och väntar i telefon på deras kundservice för att höra om en retur på ett grafikkort, skön musik xD

YouTube - Sam Cooke - Wonderful World
YouTube - Jimmy Ruffin - What Becomes Of The Broken Hearted

Jag tycker också om deras musik!
BTW, när jag läser ovastående kommentarer så tänker jag bara: Komplett, vad håller ni på med? Seriöst, VAD?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av furuliden:

Jag tycker också om deras musik!

Japp och mitt ärende gick väldigt snabbt och smidigt, 2 av 2

Skrivet av furuliden:

BTW, när jag läser ovastående kommentarer så tänker jag bara: Komplett, vad håller ni på med? Seriöst, VAD?

Det om brevförsändelser via posten eller?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Japp och mitt ärende gick väldigt snabbt och smidigt, 2 av 2

Det om brevförsändelser via posten eller?

Haha, ja det är klart. Jag menade absolut inte att du hade dålig musiksmak eller något sådant! Jag har till och med lagt till låtarna som du länkade till i min spotify-lista.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av furuliden:

Haha, ja det är klart. Jag menade absolut inte att du hade dålig musiksmak eller något sådant! Jag har till och med lagt till låtarna som du länkade till i min spotify-lista.

Satt och lyssnade på dem själv just nu faktiskt, om du hittar några bra "liknande" låtar får du gärna pma titlar eller så (eller din playlist kanske).

Nåja för att inte enbart vara off-topic: Hämtade upp några paket hos komplett pick-up-point idag,
fick en påse godis med. Antar att det har något med deras jubileum att göra men jag hade parkerat ganska så "olämpligt" så jag stannade inte kvar och frågade så mycket. ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Komplett.se

Vi har haft diskussioner i företaget om vilken typ av musik som våra kunder skulle uppskatta medens de väntar. Vad har ni för önskemål på musik/musikstilar som ni skulle vilja höra i framtiden?

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Vi har haft diskussioner i företaget om vilken typ av musik som våra kunder skulle uppskatta medens de väntar. Vad har ni för önskemål på musik/musikstilar som ni skulle vilja höra i framtiden?

mvh //Erik J.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MultiMan:

Med den där skiten i örat skulle jag aldrig orka vänta.
(Skönt för dem kanske, de lägger säkert in den inom kort xD)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheDaemon:

Med den där skiten i örat skulle jag aldrig orka vänta.
(Skönt för dem kanske, de lägger säkert in den inom kort xD)

Nu var ju förslaget tänkt att indirekt stimulera de grå, på flera plan. Att det sedan går en del förbi är jag van vid.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MultiMan:

Nu var ju förslaget tänkt att indirekt stimulera de grå, på flera plan. Att det sedan går en del förbi är jag van vid.

Menar att det är ganska problematiskt att få ut något vidare budskap, indirekt eller ej, när man inte står ut att lyssna på den vedervärdiga kompositionen i mer än 5 sekunder.

On-topic:
I en annan tråd kom det fram att Komplett.se - SteelSeries Siberia Full-size V1 Vit har fel produktbild. Bilden visar tydligen V2, då V1 har muffar i tyg och inte "fake-läder" eller vad man nu kallar det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TheDaemon:

On-topic:
I en annan tråd kom det fram att Komplett.se - SteelSeries Siberia Full-size V1 Vit har fel produktbild. Bilden visar tydligen V2, då V1 har muffar i tyg och inte "fake-läder" eller vad man nu kallar det.

Vi är medvetna om detta och har uppdaterat produktinfo och bild så att det stämmer. Vi tackar de som påpekat detta för oss.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjo!
Är Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA "External exhaust-modellen som visas på bilden, eller är det den med referenskylaren?
(Står inget i texten vad jag kan se, och felaktiga bilder har man ju råkat ut för förr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Tjo!
Är Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA "External exhaust-modellen som visas på bilden, eller är det den med referenskylaren?
(Står inget i texten vad jag kan se, och felaktiga bilder har man ju råkat ut för förr)

Om man kollar upp EVGAs artikelnummer som står skrivet så hittar man det här:
http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1378.pdf

Det är alltså external exhaust-modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Om man kollar upp EVGAs artikelnummer som står skrivet så hittar man det här:
http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1378.pdf

Det är alltså external exhaust-modellen.

Letade under "produktspecifikation" efter tillverkarens art.nr. men hittade inget, därför jag ställde frågan här.
Ser nu att det stod ovanför
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Svensk författningssamling (SFS) - Riksdagen

"Avtalsvillkor som avviker från lagen
3 § Avtalsvillkor som i jämförelse med bestämmelserna i denna lag är till nackdel för köparen är utan verkan mot denne, om inte annat anges i lagen."

"Avlämnandet
6 § Varan är avlämnad när den har kommit i köparens besittning."

Edit: Det enklaste sunda förnuft säger detta, men att Komplett fortsätter hävda sin ståndpunkt gör mig häpen. Det enda sammanfattande ord jag kommer att tänka på är engelskans "flabbergasted".

Edit2: Fall från ARN: https://lagen.nu/arn/2002-8535

Sida som förklarar de enskilda paragraferna, med exempel: https://lagen.nu/1990:932

Kom det något svar på detta? Det vore ju onekligen intressant att höra Kompletts kommentar på ovanstående.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Kom det något svar på detta? Det vore ju onekligen intressant att höra Kompletts kommentar på ovanstående.

Inte mer än de verkar plockat bort brevfrakt som alternativ.
Lika bra det eftersom komplett verkar ha en misstro mot sina kunder.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SUMITOMO:

Inte mer än de verkar plockat bort brevfrakt som alternativ.
Lika bra det eftersom komplett verkar ha en misstro mot sina kunder.

Brevfrakt är kvar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Kom det något svar på detta? Det vore ju onekligen intressant att höra Kompletts kommentar på ovanstående.

Nej och jag tror inte att det kommer något heller. Om alternativen är att ta ansvar för brevfrakten eller att ta bort den så är det enklare att ignorera problemet. Det är säkert många som tror att dom är bundna av Kompletts villkor och inte bråkar om olyckan är framme.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Brevfrakt är kvar.

Har testat med spel och nån kabel utan att få brevfrakt som alternativ.

Skrivet av Staropramen:

Nej och jag tror inte att det kommer något heller. Om alternativen är att ta ansvar för brevfrakten eller att ta bort den så är det enklare att ignorera problemet. Det är säkert många som tror att dom är bundna av Kompletts villkor och inte bråkar om olyckan är framme.

Allt vad som rör deras frakter har de alltid undvikit och istället stoppat huvudet i sanden.
Vet inte om deras marginaler ligger i fraktpriset eller varför det är så känsligt.

Nordens största nätbutik vill väl inte skylta med högsta fraktpriser kan jag tänka mig.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SUMITOMO:

Har testat med spel och nån kabel utan att få brevfrakt som alternativ.

Det fungerar för mig. Du kanske valt ett betalningsalternativ som inte medger brevfrakt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.