Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Ny gaming dator 8-9k

Hallå.. Tänkte köpa en helt ny gaming burk..
Min budget ligger på 8 - 9k
Den behöver klara spel på högsta grafiken. som wow m.m...
Eventuellt kmr att köra sli senare så gärna att den är förberedd för det.

Någon som skulle kunna sätta ihop en fin burk åt mig?

Permalänk

Wow på högsta grafiken kan du klara med en dator för 6k, men ska du ha OS? Ska du bygga själv? Lite svårt att plocka ihop ett paket till dig när man får så lite att gå på. Men kan ge dig några exempel alldeles strax när jag plockat ihop dem

Permalänk

Där har du tre exempel. Sen fraktfritt har du här att lägga till
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goransson10:

Wow på högsta grafiken kan du klara med en dator för 6k, men ska du ha OS? Ska du bygga själv? Lite svårt att plocka ihop ett paket till dig när man får så lite att gå på. Men kan ge dig några exempel alldeles strax när jag plockat ihop dem

Har inte bestämt mig än om jag ska bygga den själv... Os fixar jag sj,..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wachinzo:

Har inte bestämt mig än om jag ska bygga den själv... Os fixar jag sj,..

Bygg själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Bygg själv

Jo det blir nog så.

Permalänk

Om du ska bygga själv så ta mitt andra paket. Där får du grym prestanda för pengarna, samt så är det SLI redo. WoW äter det till frukost, eftersom jag lagt till en SSD disk i det paketet så kan du ju glömma att du behöver vänta på att något ska lagga, installera wow och win7 och de program du använder mest på disken så ska du se att din dator kommer att fungera som en dröm

Permalänk
Medlem

Tja tänkte köpa de här delarna för att sedan sätta ihop min egen dator;

Komplett.se

vad tror ni om det? Hur svårt kan det vara som nybörjare att sätta ihop detta?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Ashlor:

Hur svårt kan det vara som nybörjare att sätta ihop detta?

Är du någorlunda teknikintresserad och plockade ihop paketet själv så borde du få ihop det utan större problem, går inte att göra så mycket fel så länge man inte använder våld eller fula ord.

Skulle dock rekommendera Komplett.se - Corsair TX 650W PSU istället för det du hade valt.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte valt delarna själv. Men jag tänkte även byta ut fläktarna så att det inte ska låta så mycket. Hur göra jag om jag skulle vilja att de byggde ihop den åt mig? Hur mycket skulle det kosta?

Mvh

Permalänk

Varför ett 5850 för 2,2 k när du kan få ett 6870 för 2,1k?

Permalänk
Medlem

Några frågor då, hur får jag byggnation av dator om jag vill att de ska bygga ihop den? Kommer de att byta fläktar om jag beställer extra fläktar? Behöver jag denna Komplett.se - Noctua NH-U12P SE2 CPU Kylare