2 skärmar 1 tv 5850 samtidigt möjligt?

Permalänk

2 skärmar 1 tv 5850 samtidigt möjligt?

Hej!

Jag undrar hur jag ska få till det här. Jag har två skärmar som jag har inkopplade som DVI och en TV som är HDMI. Jag kan endast ha två skärmar aktiva samtidigt, vilket skapar lite problem. Min fråga är, hur kan jag få det såhär: Jag vill ha skärm 1 som huvudskärm, skärm två och tvn ska vara utökade från huvudskärmen så att säga. Just nu har jag bara skärmarna samtidigt och då har jag att ena är den skärmen där jag har allt medan den andra är helt fri dit jag kan dra över vad jag nu vill. Jag vill även kunna använda tvn på samma sätt samtidigt.

Jag har sökt lite och förstått att det kan gå om man använder en sån här:
HIS AKTIV DISPLAYPORT TILL SINGLE-LINK DVI - Produktinformation (Aktiv DisplayPort)

Om jag köper en sån, uppnår jag det jag vill då? Vad är annars mina alternativ? Vill helst slippa köpa ett extra grafikkort.

Hoppas ni förstod frågan, jätte tacksam för svar, trevlig helg!

Permalänk
Medlem

vad kör du med för grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppaattee:

vad kör du med för grafikkort?

que?

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flumbollen:

Hej!

Jag undrar hur jag ska få till det här. Jag har två skärmar som jag har inkopplade som DVI och en TV som är HDMI. Jag kan endast ha två skärmar aktiva samtidigt, vilket skapar lite problem. Min fråga är, hur kan jag få det såhär: Jag vill ha skärm 1 som huvudskärm, skärm två och tvn ska vara utökade från huvudskärmen så att säga. Just nu har jag bara skärmarna samtidigt och då har jag att ena är den skärmen där jag har allt medan den andra är helt fri dit jag kan dra över vad jag nu vill. Jag vill även kunna använda tvn på samma sätt samtidigt.

Jag har sökt lite och förstått att det kan gå om man använder en sån här:
HIS AKTIV DISPLAYPORT TILL SINGLE-LINK DVI - Produktinformation (Aktiv DisplayPort)

Om jag köper en sån, uppnår jag det jag vill då? Vad är annars mina alternativ? Vill helst slippa köpa ett extra grafikkort.

Hoppas ni förstod frågan, jätte tacksam för svar, trevlig helg!

En sådan adapter är precis vad du behöver.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

okej, märkte att det stod 5850 så antar att det är en radeon, alt under 6000 serien har en vanlig DP port altså funkar displayporten du länkade, tänkte det kunde va ur 6000 serien och där med ha miniDP i stället och sådana är svåra att få tag på om man inte vill ha appel produkter

Permalänk
Medlem

jag kör själv eyefinity med 3 skärmar, en aktiv displayport är vad du behöver, du kan då ställa in skärmarna som utökat skrivbord med tex skärm 1 till vänster skärm 2 i mitten som huvudskärm och tv till höger så du bara kan dra över saker till tv'n precis som du kan till din vänstra skärm.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA