Drabbade av B-RAY.SE se hit!

Permalänk
Avstängd

Ang. få tillbaka pengar från kortutgivaren när företag gått i konkurs.

För alla som undrar om man kan få tillbaka pengar om man har handlat på visa-kort (och alla andra kort vad de nu heter), så gäller följande:

"Kan de som betalat med kort reklamera köpet via sin bank??
– Om man gjort köpet på kredit är det konsumentkreditslagen som gäller, och då kan man få tillbaka sina pengar. Om man bara betalat från sitt konto med kort går det tyvärr inte."

Källa: Datorbutiken.com i konkurs - så drabbas kunderna - IDG.se

Bra tråd, bra initiativ.:) Lycka till alla drabbade!:):)

edit: spana även in detta: Julius blogg 2008 november

"Kreditkort äger
Datum: 25 Nov 2008 | Kategorier: Internet | Inga kommentarer »
Som ni kanske minns så hade jag en order hos datorbutiken.com när de gick i konkurs. Denna betalning reklamerade jag direkt den 17:e november när konkursbeskedet gick ut.

Efter att ha läst diverse nyheter så blev jag lite smått orolig att det inte skulle gå att reklamera sin betalning via kreditkort. Någon snubbe ifrån konsumentverket intervjuades på idg.se:

Kan de som betalat med kort reklamera köpet via sin bank?
– Om man gjort köpet på kredit är det konsumentkreditslagen som gäller, och då kan man få tillbaka sina pengar. Om man bara betalat från sitt konto med kort går det tyvärr inte.

Detta var lite oroande då det mesta jag handlar inte är via någon ”kreditkorts-kredit”. Jag har alltid sett kreditkortbetalningar som mer säkra då man ska kunna reklamera dem om något går snett. Konkurs är kanske inte det vanligaste utan det är nog mer utelämnade leveranser av oseriösa butiker eller personer (ebay).

Jag var i alla fall väldigt tydlig i min reklamation att det gällde en konkurs och skickade med kvitto och kontoutdrag. Kortreklamationer är dock kvar i 1900-talet så jag fick snigelposta den. Till min förvåning så fick jag dock ett svar via email idag. Man anger sin emailadress i pappersformuläret.

Vi har mottagit din reklamation och kan bekräfta att vi har returnerat köpet till köpstället samt gjort en insättning på ditt konto med 278,00 kr.

Med vänlig hälsning
S E B Kort AB
Kortreklamationer

Nu vet jag inte om jag fick igenom det på grund av den låga summan, att jag beställt via företag eller om SEB bara är bättre än andra banker. En sak är dock säker. Dagen då jag inte kan reklamera en betalning via kreditkort (på kredit eller utan) är den dagen jag slutar använda kort på nätet. Då kan man lika gärna förskottsbetala, betala direkt via sin bank eller på faktura.

En annan sak som skulle få mig att sluta använda kort på nätet är detta.(länk jag inte orkar länka till)."

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Vad som har hänt är väldigt tråkigt.
Situationen är väldigt svår, men jag känner både Wanna och Kenneth - och kommer dessutom infinna mig i Rissne nästa helg, jag ska göra vad jag kan för att se till att hjälpa så många drabbade som möjligt.
Har blivit ombedd av Wanna att hjälpa henne tidigare, men har tyvärr inte kunnat då jag har ett eget jobb att sköta och även jobbar helger i vissa fall. Då jag inte heller bor i Sundbyberg - eller ens Stockholmstrakten - är det svårt för mig att ta det på fritiden.

Jag erbjuder mig att göra detta för situationen är just nu väldigt svår för både Wanna och många som blivit drabbade, just då för att Wanna knappt pratar svenska och även har eget jobb, plus barn att ta hand om.
Vad gäller Kenneth så ser det ut som att den överdrivna pressen och stressen tog det bättre av honom.
Ni som personligen besökte Kenneth och hämtade era varor regelbundet vet nog vad jag pratar om, då han brukade vara god och glad, även ganska rund om magen, men där i sista stunderna snarare var blek, trött och såg något ut som ett skelett. Jag brukade ha bra kontakt med honom, men under det senare halvåret fick jag konstant höra att han inte hade tid, och att det var väldigt stressigt på företaget.

Jag ska försöka hantera så många drabbade som möjligt, om ni inte fått hjälp så får ni gärna skicka ett meddelande till mig innehållande relevant information som jag kan behöva när jag infinner mig på plats.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perjohansson88:

Jag känner hennes man, och han är inte i Sverige för tillfället
Pengarna kommer ni heller inte få se röken av.

Vad munter du var då, är du glad för att du känner någon som blåser folk på pengar!? jag är inte drabbad men lider med dom drabbade och du verkar mest sitta coh reta dom.

Om du nu känner han så kanske du ska hälsa han att han gör bäst i att inte komma till baka till Sverige också. Blir så förbannad på såna jävla Low lifers som ska ha företag sen blåsa kunderna på varor och pengar...

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Vad munter du var då, är du glad för att du känner någon som blåser folk på pengar!? jag är inte drabbad men lider med dom drabbade och du verkar mest sitta coh reta dom.

Om du nu känner han så kanske du ska hälsa han att han gör bäst i att inte komma till baka till Sverige också. Blir så förbannad på såna jävla Low lifers som ska ha företag sen blåsa kunderna på varor och pengar...

Inget att bry sig om, han e avstängd. Verkade va en person som reggade sig ENBART för att spy galla i så många trådar han kunde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nu vet jag inte om jag fick igenom det på grund av den låga summan, att jag beställt via företag eller om SEB bara är bättre än andra banker. En sak är dock säker. Dagen då jag inte kan reklamera en betalning via kreditkort (på kredit eller utan) är den dagen jag slutar använda kort på nätet. Då kan man lika gärna förskottsbetala, betala direkt via sin bank eller på faktura.

Jadu, jag har fått igenom min kortreklamation i detta ärende, 22000 Kr. Från SWEDBANK

Permalänk
Avstängd

hoppas verkligen att alla som är drabbade får tillbaka sina pengar. Man mår f*n illa när folk kan lura andra såhära :S

Sen sticka utomlands med andras pengar.

§8
Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Skrivet av piddeman:

hoppas verkligen att alla som är drabbade får tillbaka sina pengar. Man mår f*n illa när folk kan lura andra såhära :S

Sen sticka utomlands med andras pengar.

Va väl inte riktigt så det gick till, föreslår att du läser de relaterade trådarna och b.rays egna uttalande innan du spottar ut kommentarer.

Hoppas förövrigt att ni alla får tillbaka era pengar, konkurs är aldrig kul.

§8, §1
Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Augustini:

Va väl inte riktigt så det gick till, föreslår att du läser de relaterade trådarna och b.rays egna uttalande innan du spottar ut dumma kommentarer.

Hoppas förövrigt att ni alla får tillbaka era pengar, konkurs är aldrig kul.

Han stack ju utomlands......En smitare....Har läst att han blev sjuk men det är nog mest BS.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Redigerat några inlägg och tog bort ett irrelevant.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Hej alla, glada nyheter B-ray har satt tillbaka mina 22 tusen på konton Nu ska jag prata med banken.

Edit - fick reda på att det var kortreklamationsavd. som satt in pengarna på mitt konto, så allt är löst med min bank.

Permalänk

Polisanmälan genomförd idag 2010-09-13

Permalänk
Medlem
Skrivet av pretori:

Hej alla, glada nyheter B-ray har satt tillbaka mina 22 tusen på konton Nu ska jag prata med banken.

Najs ! måste vara jekligt skönt
Inte kul att förlora 22 lappar lixom.

Permalänk
Medlem

Har det hänt nåt mer? Har det löst sig?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Hur har det gått?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det har inte hänt något förutom att jag fick ett brev från polisen där de meddelar att polisen i stockholm har tagit över ärendet.

Någon annan som har hört något eller varit i kontakt med Wanna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Optimizer:

Det har inte hänt något förutom att jag fick ett brev från polisen där de meddelar att polisen i stockholm har tagit över ärendet.

Någon annan som har hört något eller varit i kontakt med Wanna?

Okej I see...:) Tror ni polisen kommer hjälpa er då eller vad tror ni kommer hända? Vad händer i ärendet?

:)*Hoppas det går bra för alla inblandade som blivit av med pengar*:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Nu har jag fått veta vad som gäller. Fick av Wanna numret till den advokatfirma som har tagit hand om företaget så jag ringde dit.

Vid konkurs av enskild firma så tar advokaten alla varor och säljer ut dom för att få in pengar till fodringar (dock tar advokaten en stor del av dessa pengar som arvode) inga produkter kan levereras till kund.

Har vi tur så får vi tillbaka en del av pengarna vi betalat men det är ingen garanti. Beror på hur stora skulder B-ray hade och hur mycket pengar försäljningen av varorna kan inbringa. Advokaten kunde inte se det så här tidigt.

Det är bara att låta det här bli en dyr läxa och aldrig handla med förskottsbetalning hur seriöst företaget än verkar. Nu vet jag iaf att jag inte kan få min dator så nu kan jag beställa en ny från en annan sida istället. På faktura!

Permalänk
Medlem

Fan vad trist, hoppas att det går bra för er som ligger ute med pengar.

Har riktigt dåliga erfarenheter av B-ray, köpte en dator för knappt 2 år sedan och Kenneth var riktigt sliskig.
Bor 10 min från hans lägenhet där han sålde datorerna från, och hämtade datorn där.

Den gick väl loss på 15-20 k, betalade med kort.

Kom hem och datorn stängdes av någon gång i kvarten.
Ringde upp honom och sa att fan så här får det ju inte gå till när man köper en ny dator.

Han kom med någon sliskig ursäkt att det var "högprestanda maskin som man måste tweaka serru...minnesfrekvenser och så"
Han sa även att det var Vistas fel att datorn rebootade...

Blev förbannad och det var först när jag krävde återköp som han tog tillbaks den och ställde in minnesfrekvenser etc rätt som han påstod.
Han hade säkert gjort bort sig med kylning eller något dyl..

Efter två månader dog grafikkortet.
Ringde igen och han skyllde ifrån sig på Nvidia bla bla, tog aldrig något ansvar mot sina kunder.

Blev skitförbannad och åkte hem till honom efter jobbet med mina 2 meter och 103 kg med burken och konfronterade honom.
Han började stamma och försöka slingra sig, men jag fick till slut omedelbart ett nytt ATI kort insatt på plats.

Efter ytterligare några månader dog hårddisken och givetvis hela datorn.
Datorn var nu mindre än 5 månader gammal.

Ringde Kenneth igen, som bara sa att det var dåliga diskar som det där märket tillverkade och han hade inget ansvar.
Han kunde åtgärda på garanti, men det skulle ta upp til SEX MÅNADER att få hem delar(endast en hårddisk)...bättre att köpa nytt sa han.
Jag började ta upp konsumentverket och han sket fullständigt i det.

Återigen en tripp till hans lägenhet med burken i hand efter jobbet.

Den slingrande lilla råttan blev skraj igen, och satte genast in en ny disk..

Efter ytterligare något halvår krånglade datorn igen, jag ringde och sa att jag är trött på skiten, och han får
göra ett återköp.
Jag hade haft kontakt med konsumentverket hela tiden och öppnat ett ärende.
Han har haft 3 tillfällen på sig att reparera datorn (vilket han har rätt till enligt konsumenträtten) och misslyckats.

Han började slingra sig återigen, han har minsann tre försök på sig PER KOMPONENT enligt honom..

Jag blev så förbannad och trött att jag inte orkade mer. Kommer ihåg att jag varnade för honom och B-ray på FZ m.m.
Sket helt i det och som tur är så har jag det rätt bra ställt så jag kunde svälja skiten och köpa en ny dator.

Nu när jag av en slump fick se denna tråd började jag koka inombords.
Vilket jävla as!

Blev inte det minsta förvånad...
Man får väl så upp som en man om man går i konkurs, sälja av tillgångarna och betala tillbaka det som man kan.

Sticka utomlands (för kundernas pengar så klart då det är enskilda firma) är ju rent kriminellt.

Hoppas ni som betalat med kort får tillbaka pengarna.
VISA brukar vara bra.

Från och med nu kommer jag enbart att handla av större siter som komplett etc. Dyrare, men man slipper oroa sig över sånt här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dw81:

Fan vad trist, hoppas att det går bra för er som ligger ute med pengar.

Har riktigt dåliga erfarenheter av B-ray, köpte en dator för knappt 2 år sedan och Kenneth var riktigt sliskig.
Bor 10 min från hans lägenhet där han sålde datorerna från, och hämtade datorn där.

Den gick väl loss på 15-20 k, betalade med kort.

Kom hem och datorn stängdes av någon gång i kvarten.
Ringde upp honom och sa att fan så här får det ju inte gå till när man köper en ny dator.

Han kom med någon sliskig ursäkt att det var "högprestanda maskin som man måste tweaka serru...minnesfrekvenser och så"
Han sa även att det var Vistas fel att datorn rebootade...

Blev förbannad och det var först när jag krävde återköp som han tog tillbaks den och ställde in minnesfrekvenser etc rätt som han påstod.
Han hade säkert gjort bort sig med kylning eller något dyl..

Efter två månader dog grafikkortet.
Ringde igen och han skyllde ifrån sig på Nvidia bla bla, tog aldrig något ansvar mot sina kunder.

Blev skitförbannad och åkte hem till honom efter jobbet med mina 2 meter och 103 kg med burken och konfronterade honom.
Han började stamma och försöka slingra sig, men jag fick till slut omedelbart ett nytt ATI kort insatt på plats.

Efter ytterligare några månader dog hårddisken och givetvis hela datorn.
Datorn var nu mindre än 5 månader gammal.

Ringde Kenneth igen, som bara sa att det var dåliga diskar som det där märket tillverkade och han hade inget ansvar.
Han kunde åtgärda på garanti, men det skulle ta upp til SEX MÅNADER att få hem delar(endast en hårddisk)...bättre att köpa nytt sa han.
Jag började ta upp konsumentverket och han sket fullständigt i det.

Återigen en tripp till hans lägenhet med burken i hand efter jobbet.

Den slingrande lilla råttan blev skraj igen, och satte genast in en ny disk..

Efter ytterligare något halvår krånglade datorn igen, jag ringde och sa att jag är trött på skiten, och han får
göra ett återköp.
Jag hade haft kontakt med konsumentverket hela tiden och öppnat ett ärende.
Han har haft 3 tillfällen på sig att reparera datorn (vilket han har rätt till enligt konsumenträtten) och misslyckats.

Han började slingra sig återigen, han har minsann tre försök på sig PER KOMPONENT enligt honom..

Jag blev så förbannad och trött att jag inte orkade mer. Kommer ihåg att jag varnade för honom och B-ray på FZ m.m.
Sket helt i det och som tur är så har jag det rätt bra ställt så jag kunde svälja skiten och köpa en ny dator.

Nu när jag av en slump fick se denna tråd började jag koka inombords.
Vilket jävla as!

Blev inte det minsta förvånad...
Man får väl så upp som en man om man går i konkurs, sälja av tillgångarna och betala tillbaka det som man kan.

Sticka utomlands (för kundernas pengar så klart då det är enskilda firma) är ju rent kriminellt.

Hoppas ni som betalat med kort får tillbaka pengarna.
VISA brukar vara bra.

Från och med nu kommer jag enbart att handla av större siter som komplett etc. Dyrare, men man slipper oroa sig över sånt här.

Vad tänker du göra när Komplett eller andra stora sajter krånglar? Ska du kalla dem "sliskiga" eller "slingrande liten råtta", åka dit och hota med din tydligen imponerande kroppshydda, njuta av att de stammar, kalla dem "as" och börja koka inombords då också?

Alldeles oavsett vem som har rätt i lagens mening, skulle jag aldrig göra ens det minsta lilla extra för att hjälpa en uppenbart labil och otrevlig/hotfull person/kund som du.

Personligen hoppas jag att du verkligen gör något oövertänkt nästa gång, med fel person/företag och får lära dig en vettig människosyn, den hårda vägen.

Rättstavning
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dw81:

Tråkig och ledsam läsning...:(

Testa och göra liknande på te.x. Dressman.;) En kund försökte (nej det var inte jag men jag bevittnade det hela) göra något liknande du beskrev men två väktare "hjälpte" honom att hitta rätt väg ut ur affären!:D

Att mumla något om att: "Jag hade kontakt med konsumentverket hela tiden" låter som att du försöker rättfärdiga ditt beteende...*asgarv*:D:D Ungefär som: "Jag gjorde ju inget fel som "visade honom min stora kropshydda jag hade ju öppnat ett ärende hos konsumentverket(A)"...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk sitter och försvarar denna skurk.

Jag är inte någon "labil" person, jag är en 30-årig småbarns pappa, utbildad arkitekt med företag som omsätter nästan 100 miljoner och är verksamt i tre länder.

Man kommer ingenstans i livet om man låter folk trampa på en.
När denna bandit försökte står och blåljuger och inte tar sitt ansvar så måste man ju agera, och det bästa är ju ett personligt möte, det är alltid bättre än telefon.

Man måste som konsument visa att man inte accepterar att bli trampad på.

Gäller även större företag som komplett.
Hade problem med dem för 4 år sedan, då de lovat att leverera en dator till ett visst datum (födelsedagspresent till en kollega).
När de sedan inte kunde göra detta för att det hade uppstått fel vid testen av burken, så ringde jag dem och yttrade min besvikelse, varpå jag givetvis fick pengarna tillbaka och ordern makulerad.

Vare sig ni skulle uppleva mig som otrevlig/hotfull så ska ni följa lagen.
Man kan ju inte skita i en kund som fått problem för att man inte gillar hur man upplever honom som person.

Jag står fast för min människosyn, jag möter massvis med människor i mitt arbete och kan bedöma människor, och fick direkt känslan av att Kenneth var en sliskig myglare så fort det första problemet uppstod. Han tog inte ansvar, bara skyllde ifrån sig.

Jag står för allt jag har sagt om honom i tråden.

Han har stulit folks pengar och bara stuckit.
Jag klarar mig, men det är synd om den där 17-åringen som bränt alla sparpengar på en ny burk efter sommarjobbet, pengar som Kenneth använder till att sticka utomlands.

Jag bemöter alla människor på ett korrekt sätt, men givetvis så ska man inte acceptera vad som helst.
Det är just pga folks mjäkiga attityd som folk som han kommer under.

"Personligen hoppas jag att du verkligen gör något oövertänkt nästa gång, med fel person/företag och får lära dig en vettig människosyn, den hårda vägen."

Okay, så du tycker att man ska åka på stryk för att man har ett legitimt klagomål som ignoreras? Nice..vem är det som borde lära sig en vettig människosyn.
Jag är absolut inte någon "tough guy", jag dyker upp till Kenneths lägenhet där han säljer datorerna i rock och kostym efter jobbet, och bara klargör att detta inte är okay, varpå han givetvis åtgärdar problemen.

Hade han inte gjort det hade jag knappast börjat slåss som en tonåring, utan snarare vidtagit rättsliga åtgärder.

Förstår faktiskt inte de starka reaktionerna på mina inlägg.
En bedragare som inte borde drivit företag alls har lagt beslag på massvis med kunders pengar och flytt landet.

Givetvis är folk förbannade, och jag tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av denna skojare.

Vad är det för fel med konsumentverket?
Jag respekterar lagar och regler i detta land, och konsumentverket är en utmärkt källa för information.
Mailade en handläggare och förklarade situationen och fick allting klargjort för mig, vilka paragrafer som gällde etc.

Det är väl inget fel att komma med korrekt information så att man vet var man står?

Var säkerligen därför Kenneth ersatte mina skadade delar...

Är ni vänner till Kenneth eller?
Förstår faktiskt inte riktigt varför ni besvarade mitt inlägg med sådan aggressivitet.

Tycker att jag hade all rätt att bli frustrerad i min situation, och anser att jag agerade helt korrekt.

Notera att jag SLÄPPTE skiten när han trilskades för fjärde gången, då han inte var värd min tid längre.

Lunga ner er nu, menade inget illa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dw81:

Intressant läsning.:)

Jag Känner inte denne Kenneth och är inte vän till honom...:P Tack och lov!:D

Nu när du har gett en lite mer ingående förklaring kan jag bara be om ursäkt för mitt tidigare uttalande i tråden.:) Jag - kan inte svara för de andra forumkollegorna - reagerade som jag gjorde för att i din första förklaring lät det som:
a) att du var labil (jag fick bilden av en aggressiv mentalskötare med stor kroppshydda på 2 m lång:P).
b) det lät som att du var en "tough guy" som åkte slalom mellan de svenska --> §§.;)

Allt är satt i en annan dager och jag håller med dig om att det är för jävligt :@ att "Herr kenneth" har stuckit utomlands med den hårt sommarjobbande 14-åringens pengar (och alla andras pengar med så klart:)).
Peace!<3(F)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller de lagom spydiga påhoppen på dw81 efter hans första inlägg. Om någon "seriös" återförsäljare börjar jiddra om att man ju måste tweaka en dator för att få den att ens fungera utan omstarter osv är det klart att det är något tokigt någonstans, förutom i datorn då.

Per telefon/mail är det lätt att skylla ifrån sig, men fungerar inte lika väl irl. Vet inte om det kanske är den svenska avundsjukan som slog in hos de stackars forumiterna här angående välväxtheten och fick dem att se rött?

Permalänk

"Blev skitförbannad och åkte hem till honom efter jobbet med mina 2 meter och 103 kg med burken och konfronterade honom.
Han började stamma och försöka slingra sig, men jag fick till slut omedelbart ett nytt ATI kort insatt på plats"

Hade du inte lagt till 2 meter och 100 pannor så hade jag inte brytt mig nämnvärt, men att han bytte från ett Nvidia till ATI var väl mest för att göra dig glad och slippa åka på stryk?
Så tolkar jag och kanske flera det du skrev och antydde?

Hade det varit jag, så hade jag tagit emot datorn eller grafikkortet och gjort en reklamation mot återförsäljaren/leverantören för att få (förhoppningsvis) ett nytt på garanti OCH sen för att vara sjysst mot dig som kund, satt i ett tillfälligt grafikkort.

Han kan väl inte hållas till last för att grafikkort, HD mm. går sönder?

Sen kan man ju absolut ifrågasätta hans beteende när företaget är på väg att gå i konkurs och dra utomlands? Det är INTE sjysst mot sina kunder och leverantörer!

Visa signatur

Sök på WipeClean för att hitta tidigare inlägg...
Dator? Ja!

Permalänk
Avstängd

Hur har det gått för de drabbade?:) Har alla fått tillbaka det som rättmätigt tillhör er?:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dw81:

Förstår inte varför folk sitter och försvarar denna skurk.

Jag är inte någon "labil" person, jag är en 30-årig småbarns pappa, utbildad arkitekt med företag som omsätter nästan 100 miljoner och är verksamt i tre länder.

Man kommer ingenstans i livet om man låter folk trampa på en.
När denna bandit försökte står och blåljuger och inte tar sitt ansvar så måste man ju agera, och det bästa är ju ett personligt möte, det är alltid bättre än telefon.

Man måste som konsument visa att man inte accepterar att bli trampad på.

Gäller även större företag som komplett.
Hade problem med dem för 4 år sedan, då de lovat att leverera en dator till ett visst datum (födelsedagspresent till en kollega).
När de sedan inte kunde göra detta för att det hade uppstått fel vid testen av burken, så ringde jag dem och yttrade min besvikelse, varpå jag givetvis fick pengarna tillbaka och ordern makulerad.

Vare sig ni skulle uppleva mig som otrevlig/hotfull så ska ni följa lagen.
Man kan ju inte skita i en kund som fått problem för att man inte gillar hur man upplever honom som person.

Jag står fast för min människosyn, jag möter massvis med människor i mitt arbete och kan bedöma människor, och fick direkt känslan av att Kenneth var en sliskig myglare så fort det första problemet uppstod. Han tog inte ansvar, bara skyllde ifrån sig.

Jag står för allt jag har sagt om honom i tråden.

Han har stulit folks pengar och bara stuckit.
Jag klarar mig, men det är synd om den där 17-åringen som bränt alla sparpengar på en ny burk efter sommarjobbet, pengar som Kenneth använder till att sticka utomlands.

Jag bemöter alla människor på ett korrekt sätt, men givetvis så ska man inte acceptera vad som helst.
Det är just pga folks mjäkiga attityd som folk som han kommer under.

"Personligen hoppas jag att du verkligen gör något oövertänkt nästa gång, med fel person/företag och får lära dig en vettig människosyn, den hårda vägen."

Okay, så du tycker att man ska åka på stryk för att man har ett legitimt klagomål som ignoreras? Nice..vem är det som borde lära sig en vettig människosyn.
Jag är absolut inte någon "tough guy", jag dyker upp till Kenneths lägenhet där han säljer datorerna i rock och kostym efter jobbet, och bara klargör att detta inte är okay, varpå han givetvis åtgärdar problemen.

Hade han inte gjort det hade jag knappast börjat slåss som en tonåring, utan snarare vidtagit rättsliga åtgärder.

Förstår faktiskt inte de starka reaktionerna på mina inlägg.
En bedragare som inte borde drivit företag alls har lagt beslag på massvis med kunders pengar och flytt landet.

Givetvis är folk förbannade, och jag tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av denna skojare.

Vad är det för fel med konsumentverket?
Jag respekterar lagar och regler i detta land, och konsumentverket är en utmärkt källa för information.
Mailade en handläggare och förklarade situationen och fick allting klargjort för mig, vilka paragrafer som gällde etc.

Det är väl inget fel att komma med korrekt information så att man vet var man står?

Var säkerligen därför Kenneth ersatte mina skadade delar...

Är ni vänner till Kenneth eller?
Förstår faktiskt inte riktigt varför ni besvarade mitt inlägg med sådan aggressivitet.

Tycker att jag hade all rätt att bli frustrerad i min situation, och anser att jag agerade helt korrekt.

Notera att jag SLÄPPTE skiten när han trilskades för fjärde gången, då han inte var värd min tid längre.

Lunga ner er nu, menade inget illa.

Du är min hjälte!

Ont; Hoppas det löser sig för alla på bästa sätt.

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

Hur har det gått för alla drabbade?:)^^ Bra hoppas jag!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!