Permalänk
Medlem

Köpråd CPU & GPU fläktar

Hej

Tänkte beställa en ny CPU & Gpu fläkt till min dator, tänkte höra om ni har några bra förslag på sådanna fläktar.

Själv har ja kollar runt lite på komplett och tycker att dom här 2 CPU fläktarna verkar rätt bra:

1. Cooler Master V10 CPU Kylare

2.Cooler Master V8 CPU Kylare

och sen GPU kylare har ja kollat lite på:

1.Akasa Freedom Force GPU Kylare

2. Zalman VF3000N GPU Kylare

Va tycker ni, någon av dom jag kollat på eller har ni andra förslag eller rekommendationer

Edit: Ni kanske vill veta lira prestanda på datan med

Nått MSI moderkort
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
GeForce GTX 260 869Mb
4GB Ram
1000W Nätagg

Permalänk
Medlem

Kylare heter det

Vet inte hur pass bra CM V8 och V10 är, bäst att du kollar så dom inte blockerar något på moderkortet. V10 känns lite för dyr när Komplett.se - Noctua NH-D14 CPU Kylare finns.

Zalmankylaren ska vara riktigt bra iaf till HD58xx serien från AMD så den lär inte vara sämre på GTX 2xx serien.

Permalänk
Medlem

Okey Kylare

Jo har kollat så att det borde finnas plats för den, och den kyler ju ram-minnena samtidigt fast det är kanske inte så viktigt iofs.

Så Zalmankylaren har vi en som rekommenderar nu iallafall

Permalänk

CPU-kylarna verkar ju rätt kass om man tänker på priset?
Prolimatech Megahalems and 12 Other Coolers for Intel Core i7 Overclocking (page 18) - X-bit labs

Att de sedan ser ut som en handdammsugare gör ju inte saken bättre (har hört rykten att den ska låta som en dammsugare också, men det verkar inte xbitlabs tycka)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Ska kolla lite noggrannare på CPU kylarna då vill ju inte förvandla min dator till en dammsugare haha

Men det viktigaste är att köpa en GPU kylare då den ligger på 80grader när man spelar
då tänkte ja slänga med den CPU kylare medan jag ändå beställer

Permalänk

NH-D14 är ju riktigt fina grejer om du är redo att lägga så mycket pengar.

Prolimatech Megahalems har också toppresterat i flera tester också, tänk då på att du måste köpa en fläkt eller två till den:
Prolimatech Megahalems - Inet.se
Vettig fläkt för ändamålet:
Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm - Inet.se

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Okey Ska kolla lite mer på NH-D14, men den verkar ju vettig