Dell Studio xps 435MT uppgradering nätaggregat och grafikkort

Permalänk

Dell Studio xps 435MT uppgradering nätaggregat och grafikkort

Kan börja med att säga att jag knappt vet någonting om hårdvara!

Hur som helst så är jag trött på att inte kunna utnyttja mina komponenter fullt ut pga mitt grafikkort så det är dags för en uppgradering!
Problemet jag har är att det är en Dell och jag har inte en aning om jag kan byta grafikkort och nätaggregat.

Mina nuvarande delar:
Intel Core i7-920 2.66GHz
6GB DDR SDRAM 1067MHz
Nvidia GTS 240 1GB (som ni ser så är detta ingenting mot resten av komponenterna)
1,3TB hårddisk

Det jag vill klämma in i datorn är:
Corsair VX 550W PSU
Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Nätaggregatet som sitter i just nu är ett 350W och det är på tok för lite för grafikkortet jag tänkt köpa.

Dom problemen jag har är att jag inte har en aning om ifall delarna passar till moderkortet/chassit.
Jag tror moderkortet som sitter i är ett: Dell Studio XPS 435MT i7 Motherboard R849J och chassit är 17cm brett.
Dessutom har jag läst på internet att chassit blir glödhett om man sätter dit ett stort grafikkort så om någon vet ifall man kan byta alla delar till ett annat chassi skulle jag uppskatta det enormt!
Jag har faktiskt tvivlat på om det är möjligt att sätta ett Dell-moderkort i ett annat chassi? Tips på chassin uppskattas isåfall!

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilken dell model är datorn eller chassit? Och det viktiga är inte bredden utan hur långt grafikkort som får plats. Men gtx 460 är ett väldigt kort grafikkort på bara 21mm och ett corsair 550watt klarar nog två gtx 460 så det är inget att oroa sig för.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Vilken dell model är datorn eller chassit? Och det viktiga är inte bredden utan hur långt grafikkort som får plats. Men gtx 460 är ett väldigt kort grafikkort på bara 21mm och ett corsair 550watt klarar nog två gtx 460 så det är inget att oroa sig för.

Modellen är en Studio xps 435MT.
Här står det en väldans massa som jag hittade igår vilket har hjälpt mig ganska mycket!
Den stora frågan jag ställer mig nu är ifall jag kan behålla det lilla chassit?
På moderkortet finns det bara plats för en cpu-fläkt och en extra fläkt så luftgenomströmningen är ju inte precis den bästa. Finns det något man kan göra då, t.ex. koppla in fläktar från nätaggregatet?

Tycker du Corsair 450 watt borde räcka?

Tack!

Visa signatur
Permalänk

Hur gick det? Har också samma dator.

Permalänk
Skrivet av Dell Studio XPS:

Hur gick det? Har också samma dator.

Det var samma nätagg till ATX som mATX så allting funkade utan problem!
Det är lite dålig kylning i chassit så jag kommer upp i måttligt höga temperaturer, men det är ingen fara, bara att plocka av sidoplåten om du blir rädd för temperaturerna

Kör på!

Visa signatur