Sätta på DirectX 11 i wow?

Permalänk
Medlem

Sätta på DirectX 11 i wow?

Hejsan, någon som vet hur man sätter på DirectX 11 i wow som kan hjälpa mig hur man gör?

Puss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Hejsan, någon som vet hur man sätter på DirectX 11 i wow som kan hjälpa mig hur man gör?

Puss <3

"Expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11". Alternatively, open the "Config.wtf" in "\World of Warcraft\WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotes) "

Det står i nästan alla trådar i wowforumet

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

"Expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11". Alternatively, open the "Config.wtf" in "\World of Warcraft\WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotes) "

Det står i nästan alla trådar i wowforumet

"Expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11"
Jag fattar inte

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kempes:

"Expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11"
Jag fattar inte

För dig som inte kan/förstår engelska.

Google eller Google Översätt

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

För dig som inte kan/förstår engelska.

Google eller Google Översätt

Inte så jag menade, pulver :P. Men asså hur ska jag göra en genväg till wow.exe med "-d3d11". ?

Permalänk
Medlem

Har du en genväg för wow? "C:\Program Files (x86)\World of Warcraft\Wow.exe" -d3d11 så ser det ut för mig när man högerklickar på ikonen och trycker på egenskaper

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Har du en genväg för wow? "C:\Program Files (x86)\World of Warcraft\Wow.exe" -d3d11 så ser det ut för mig när man högerklickar på ikonen och trycker på egenskaper

Ja jag har så. Hur gör jag därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kempes:

Ja jag har så. Hur gör jag därifrån?

Dubbelklicka på genvägen Einstein!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Dubbelklicka på genvägen Einstein!

precis

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Högerclicka på genvägen sen ser du fältet Mål: "C:\Program Files (x86)\..." ändra till "C:\Program Files (x86)\..." -d3d11 därefter Verkställ + OK. Sen är det bara att klicka på genvägen.

Visa signatur
Permalänk

Menar ni nu att ändra om .exe filen till "wow.exe-d3d11"? eller genvägen? för jag kan inte ändra genvägen men sjävla .exe filen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Menar ni nu att ändra om .exe filen till "wow.exe-d3d11"? eller genvägen? för jag kan inte ändra genvägen men sjävla .exe filen

Du ska inte ändra .exe filen.

i genvägen så ändrar du sökvägen och lägger till " -d3d11" (inklusive mellanrum) efter vad din nuvarande är.
exempel.
sökväg: C:\World of warcraft\wow.exe
ska bli
sökväg. C:\World of warcraft\wow.exe -d3d11

Permalänk
Medlem

Bobby Kotick, improving the playerbase since 2008.

Permalänk

Har försökt att göra som ni skriver på Genvägen som ligger på skrivbordet till .exe filen men det funkar inte.

Det jag försökt med är att högerklicka på wow på skrivbordet, gått in på egenskaper och ändra fliken "mål" till allt de som står där ifrån början till -d3d11 på slutet. Jag gör ju helt klart fel men hur fan fixar man det annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Har försökt att göra som ni skriver på Genvägen som ligger på skrivbordet till .exe filen men det funkar inte.

Det jag försökt med är att högerklicka på wow på skrivbordet, gått in på egenskaper och ändra fliken "mål" till allt de som står där ifrån början till -d3d11 på slutet. Jag gör ju helt klart fel men hur fan fixar man det annars?

har du kollat så det det kan vara brist på mellanslag innan "-" eller nått sånt? Vad händer och hur vet du att det inte funkar? Felmeddelande?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du lägger till raden i config.wtf istället, wow skall startas från launchern.
Sen så slipper du trixa med genvägen som du nu verkar tycka vara krångligt.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att SLI och DX11 funkar i windowed mode för mig, 2x460GTX (tror jag iaf, alltid lite svårt att veta med wow )

Visa signatur
Permalänk

Jag får felmeddelandet att de inte går att skapa en sån genväg, men hur configar jag det andra då? har försökt gå in i den men har inte lyckats

Permalänk
Medlem
Skrivet av matti4s:

Jag skulle rekommendera att du lägger till raden i config.wtf istället, wow skall startas från launchern.
Sen så slipper du trixa med genvägen som du nu verkar tycka vara krångligt.

Problemet är att så fort du ändrar en grafikinställning i spelet så försvinner DX11 i .cfg.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Jag får felmeddelandet att de inte går att skapa en sån genväg, men hur configar jag det andra då? har försökt gå in i den men har inte lyckats

Exakt så här ska det stå: "C:\Users\Public\Games\World of Warcraft\Launcher.exe" -gxApi d3d11

Förutsatt att du har den på C:

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Tack så mycket nu funkar det får mycket snabbare laddningstider nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ration_0607:

Tack så mycket nu funkar det får mycket snabbare laddningstider nu.

Gött! Skönt att det funkade.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Vad tjänar man på att köra det i dx11 då?
Blir det snyggare eller får man bättre prestanda?

Sitter på ett 460 här

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Vad tjänar man på att köra det i dx11 då?
Blir det snyggare eller får man bättre prestanda?

Sitter på ett 460 här

Du får högre FPS men vad det beror på vet jag ej! Kan rekommendera att läsa lite fakta om Dx11 om du vill veta varför!

Tessellation – Tessellation is implemented on the GPU to calculate a smoother curved surface resulting in more graphically detailed images, including more lifelike characters in the gaming worlds that you explore.

Multi-Threading – The ability to scale across multi-core CPUs will enable developers to take greater advantage of the power within multi-core CPUs. This results in faster framerates for games, while still supporting the increased visual detailing.

DirectCompute – Developers can utilize the power of discrete graphics cards to accelerate both gaming and non-gaming applications. This improves graphics, while also enabling players to accelerate everyday tasks, like video editing, on their Windows 7 PC.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Vad tjänar man på att köra det i dx11 då?
Blir det snyggare eller får man bättre prestanda?

Sitter på ett 460 här

Både och.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Kan man göra samma sak men med DX10 också?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Jag dock märkt lite problem i Northrend (på vissa ställen) där bilden fryser i nån halv sekund och FPSen går ned från 60 till 50 eller lite mindre. Sen kollade jag tempen på mitt kort - 74 grader vilket känns väldigt mycket. DX11 API låter verkligen GPUn jobba mer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Exakt så här ska det stå: "C:\Users\Public\Games\World of Warcraft\Launcher.exe" -gxApi d3d11

Förutsatt att du har den på C:

Nu skrev du fel va för det ska man väl lägga i cfg och inte i genvägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu skrev du fel va för det ska man väl lägga i cfg och inte i genvägen?

Det ska både fungera med att lägga in den i cfg samt lägga in den i genvägen enligt det sättet som Sgart skriver. Fördelen med genvägen är att cfg-filen skrivs över om man ändrar några grafikinställningar i wow vilket gör att man måste redigera cfg-filen efter varje gång man provat nya grafikändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu skrev du fel va för det ska man väl lägga i cfg och inte i genvägen?

Nej jag skrev inte fel. Det där ska stå i "mål" i din wow-genväg.

Och som ovan skriver så behöver man då inte oroa sig för att .cfg skrivs över så fort man ändrar någon inställning (vilket hände mig från början när jag ensast ändrade i configen) Så att köra på genvägen känns som ett självklart val för mig.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG