Permalänk
Medlem

3D Vision i spel - är det lönt?

Hej!

Är nu igång att köpa en ny dator. Det jag funderar på är om det är värt att lägga extra pengar på 3D-vision. Som jag ser det kostar skärmen 1000 kr dyrare (om vi snackar om ACER mot t.ex BENQ ). Sedan måste ett Nvidia köpas idag eftersom det inte fungerar med radeon idag, är detta rätt uppfattat? Sen kommer kostnader om ca 1 500 kr för glasögon.

Så, är det kul de första 5 gånger man tester - sen tycker man att nyhetens behag är över och man kör på vanlig 2D och lagt massa pengar i onödan?

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart 3D spel är riktigt coolt och köpvärt, om man tröttnar efter ett tag är ju rätt individuellt, men förr eller senare så tröttnar man väl på det mesta så det är ju inte anorlunda med 3D, det kommer ju nytt hela tiden... Sen kan du ju alltid slänga i en en Blu-ray läsare (om du inte redan har det) så kan du kolla på Blu-ray 3D film oxå.

Visa signatur

Gillar prylar & 3D-TV

Permalänk
Skrivet av Stich:

Hej!

Är nu igång att köpa en ny dator. Det jag funderar på är om det är värt att lägga extra pengar på 3D-vision. Som jag ser det kostar skärmen 1000 kr dyrare (om vi snackar om ACER mot t.ex BENQ ). Sedan måste ett Nvidia köpas idag eftersom det inte fungerar med radeon idag, är detta rätt uppfattat? Sen kommer kostnader om ca 1 500 kr för glasögon.

Så, är det kul de första 5 gånger man tester - sen tycker man att nyhetens behag är över och man kör på vanlig 2D och lagt massa pengar i onödan?

Som det ser ut nu så tröttnar i alla fall jag på 3D efter 15 minuter i en affär. Så skulle inte lägga några 3000kr på det direkt. Vänta tills tekniken börjar bli mer mainstream och fulländad!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!