SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Fungerar ihop: Ja.
Fungerar i WoW lagfritt: kan ej svara på.

Permalänk
Medlem

ja ióch hyfsat

Permalänk
Medlem

Ok, men har du nån aning om det är bättre med en lite billigare processor för att ta lite dyrare moderkort?

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

Ok, men har du nån aning om det är bättre med en lite billigare processor för att ta lite dyrare moderkort?

Om du vill kunna köra crossfire (dubbla grafikkort) senare så kan du ju satsa på ett moderkort som har stöd för det. Men i det här läget så har inte moderkortet någon inverkan på hur mycket datorn kommer att prestera. Så satsa på det du har länkat. Om jag vore dig hade jag hållt mig så långt borta som möjligt från pixmania, väldigt dålig support där. Satsa att beställa från inet.se istället och där har du gratis frakt om du beställer för över 500kr också.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Aha, tack för tipset. Tänkte bara att eftersom jag beställde min LG W2361V-PF skärm ifrån pixmania eftersom det var nog en av de enda som hade den och de billigaste. Men fri frakt tackar man inte nej till. Men vad är crossfire bra för?

Har du nåt bra förslag för billligt nät agg på 400w+ och chassi ... max 400kr~ på nät agg och chassi ca 500kr.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

Aha, tack för tipset. Tänkte bara att eftersom jag beställde min LG W2361V-PF skärm ifrån pixmania eftersom det var nog en av de enda som hade den och de billigaste. Men fri frakt tackar man inte nej till. Men vad är crossfire bra för?

Har du nåt bra förslag för billligt nät agg på 400w+ och chassi ... max 400kr~ på nät agg och chassi ca 500kr.

Jo, om moderkortet stödjer crossfire så kan du köra med dubbla grafikkort och få ut nästan dubbla prestandan. När man kör med ati/amd kort så heter det crossfire och när man kör med nvidia så heter det SLI, lägg det på minnet!

Nätagg definitivt detta:
Fractal Design Integra 400W - Inet.se

Chassi, nja det är ju egens smak man ska gå efter och inte någon annans om man har en budget och om du inte kan sträcka dig över 500kr så kanske du ska införskaffa dig ett sådant här?:
Cooler Master Elite 430 - Inet.se

Eller om du inte vill ha en massa krimskrams så kanske ett sånt här:
Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg - Inet.se

Personligen hade jag sträckt mig en hundring till på chassit till detta:
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel - Inet.se

Mycket bra kvalité på lian li´s chassin och smarta lösningar osv.

Lägg till denna i beställningen så får du fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

När det gäller pixmania så är dom säkert bra och beställa från sålänge inget går sönder och du ska skicka in det för utbyte/lagning, för då ska dom vara rent sagt hemska!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Du ska inte ta 400W om du ska köra CF i framtiden dock
ta en corsair 550, det är kampanj nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Noobenu:

Du ska inte ta 400W om du ska köra CF i framtiden dock
ta en corsair 550, det är kampanj nu

Då lär inte det agget hjälpa heller, såvida det inte är snikmodeller i CF. Med nuvarande kort så ja, men han vet ju inte vad framtiden bär i sitt sköte

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Jo, om moderkortet stödjer crossfire så kan du köra med dubbla grafikkort och få ut nästan dubbla prestandan. När man kör med ati/amd kort så heter det crossfire och när man kör med nvidia så heter det SLI, lägg det på minnet!

Nätagg definitivt detta:
Fractal Design Integra 400W - Inet.se

Chassi, nja det är ju egens smak man ska gå efter och inte någon annans om man har en budget och om du inte kan sträcka dig över 500kr så kanske du ska införskaffa dig ett sådant här?:
Cooler Master Elite 430 - Inet.se

Eller om du inte vill ha en massa krimskrams så kanske ett sånt här:
Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg - Inet.se

Personligen hade jag sträckt mig en hundring till på chassit till detta:
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel - Inet.se

Mycket bra kvalité på lian li´s chassin och smarta lösningar osv.

Lägg till denna i beställningen så får du fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

När det gäller pixmania så är dom säkert bra och beställa från sålänge inget går sönder och du ska skicka in det för utbyte/lagning, för då ska dom vara rent sagt hemska!

Nja.. Har tänkt chassit cooler master elite 310.. Antar att chassit inte gör så mkt, så bättre att spara typ 200kr på chassit till bättre moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

Nja.. Har tänkt chassit cooler master elite 310.. Antar att chassit inte gör så mkt, så bättre att spara typ 200kr på chassit till bättre moderkort.

Chassit kan göra mycket jo.
Men i ditt fall är det nog bäst att satsa på ett bättre moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Chassit kan göra mycket jo.
Men i ditt fall är det nog bäst att satsa på ett bättre moderkort.

Jo, tänkte de med, nu har jag iaf beställt allt

Visa signatur