Byte av HDD och/eller Grafikkort

Permalänk
Medlem

Byte av HDD och/eller Grafikkort

Börjar funta på om datorn ska fixas upp lite.
Hade tänkt att skaffa en ny hårddisk då min "kanske" är orsaken till att vissa spel laggar/stuttrar.
Tänkte köpa mig en WD Velociraptor 300gb då den är grymt mkt snabbare än min "random" valda hårddisk då jag inte kände till vikten i att ha en bra hårddisk.
Samtidigt funderar jag på om mitt HD 4870X2 kanske börjar trilla efter? eller håller de fortfarande måttet?
Hur är med den nya 6000 serien egentligen, stor skillnad?

Tack för svar på förhand

Permalänk
Medlem

Funderat på en SSD om du har pengarna för det. Annars funkar Velociraptor bra

Jag tror ditt kort klarar sig ganska bra, om du inte ska köra typ Crysis 2/Metero 2033 (inte säker på namnet) PÅ typ 24 tum skärm.
Med tanke på att jag kör ett 8800 GTS 512Mb, och jag börjar känna nu att det kanske är dags att byta, men om du vill byta tror jag du kommer känna en större skillnad om du tar och väntar tills nya 69xx serien kommer ut.

Det är bara mina förslag

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Beror ju även på vad för hårdvara du har i övrigt. 4870 X2 har ju ett par år på nacken men den var ju ganska maffig för sin tid.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Min rigg.

Chassi: Antec 900 Gaming Case.
Nätaggregat: Corsair 650W.
Moderkort: Asus M4A785TD V-Evo.
Processor: AMD Phenom II X4 945 3,0Ghz.
CPU Kylning: Corsair H50 Water cooling system.
Ram minne: 2x2 1333mhz Crucial (4gb).
Grafikkort: Asus ATI Radeon HD 4870X2 2gb.
Hårddisk: Samsung 250GB SATA 2.5" 8MB Cache (RPM=7200).

Permalänk
Medlem

Självklart är ju Grafikort en sak som gör det roligare att spela, men HDD:n gör stor skillnad på annat.
Tror du känner mest på att köra på en ny HDD för tillfället, och sedan byta grafikkortet senare, då det fortfarande hänger med Jag menar, gör mitt 8800 GTS det borde ditt 4870 X2 göra det med

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa?

Skrivet av pAcKiE:

Självklart är ju Grafikort en sak som gör det roligare att spela, men HDD:n gör stor skillnad på annat.
Tror du känner mest på att köra på en ny HDD för tillfället, och sedan byta grafikkortet senare, då det fortfarande hänger med Jag menar, gör mitt 8800 GTS det borde ditt 4870 X2 göra det med

Vilka av dessa 2 är smartast att skaffa?
Den utan icepack är tydligen lite tystare men blir lite varmare, Har ingen aning vilken jag borde köra på
Fast på bilderna ser de exakt likadana ut? kanske båda har icepack och komplett bara är dåliga på att informera? ^^

WEBHALLEN.com - Western Digital VelociRaptor IcePack 300GB (10000RPM / 16MB Cache / SATA II / NCQ)

Komplett.se - WD VelociRaptor® 300GB SATA

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjumpa:

Vilka av dessa 2 är smartast att skaffa?
Den utan icepack är tydligen lite tystare men blir lite varmare, Har ingen aning vilken jag borde köra på
Fast på bilderna ser de exakt likadana ut? kanske båda har icepack och komplett bara är dåliga på att informera? ^^

WEBHALLEN.com - Western Digital VelociRaptor IcePack 300GB (10000RPM / 16MB Cache / SATA II / NCQ)

Komplett.se - WD VelociRaptor® 300GB SATA

Tack på förhand

Det har samma Produkt nummer, men jag skulle ändå köpa på Webhallen, tycker dem är bättre än komplett

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Entusiast

Ett 4870x2 presterar ungefär som ett 5870 i tyngre spel. Så Det graffet halkar nog inte efter på ett tag Dock så kan det gå sönder då det har sett sina bästa dagar..

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -