Permalänk
Medlem

Black ops lagg.

Hej, jag har ganska låg FPS i BO, 20-60 FPS som hoppar upp och ner, även lite frys lagg då och då. Spelar ingen roll om jag kör på högsta, medel eller lägsta grafik, laggar lika mycket.
Mina specs är
C2D 2.20GHz

320GB hdd

4 GB Ram

GeForce GT240m

Jag har alltså Laptop, men den klarar av Mw2 på riktigt hög grafik, så jag förstår inte...

Hjälp någon?

Permalänk

Men, sök kanske? Alla har det här problemet nästan..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Entusiast

Kan vara att Black ops är Buggat, Dom ska ju patcha det..

Finns många trådar om detta..

Vill också påpeka att din dator spec inte är särskilt ''Bra''
Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Black ops fungerar inte så bra på tvåkärniga cpu:er, se tex BASHandSlash.com - COD:BO CPU Choking

Senaste patchen (19/11) ger en märkbar förbättring för mig, med E8500 och 4870, med grafiken på cirka medel.

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer bli bättre eller ska jag sälja det?

Permalänk
Medlem

Hade en C2D E6300 innan och hade mer eller mindre samma problem. Bytte ut allt utom grafikkortet (i väntan på 69xx) och det flöt på perfekt i 1920*1080 på högsta inställningarna.

Så om du har tur så kanske patcharna fixar till lagget men det är nog inget att förlita sig på alltför mycket tyvärr

(Kan vara värt att nämna att jag endast har lirat SP, varför får ni lista ut själva )

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk

Okej, hur ologiskt det än verkar vara så har en sak faktiskt hjälp mig. Efter att ha testat de mesta i configväg och ta bort ljud osv testade jag en (ok två) saker.
Började med att stänga av ATi's ljuddrivrutiner, därefter ändra grafikinställningar. Satte AA på 16x, vsync igång och på med skuggor. Nu har jag lagg, men inte alls lika mkt som innan (höjer också processorprio på hög).
Vet att det nog kommit upp innan, men har ni fortf. problem så testa.. Får se om det håller i sig tills imorgon.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

TL;DR

Hej
Jag är hyffsat förbannad / deprimerad. Jag älskar Cod serien och såg givetvis framemot Black ops.
Jag väntade även 2-3 veckor efter realese med att köpa det eftersom jag tänkte att det var lika bra att vänta tills dom fixat buggar etc som det alltid finns från början.
Så jag fick spelet här i veckan, och som jag var rädd för (efter att ha läst om lagg problem etc) så fick även jag massiva fps drops när jag spela.
Så jag läste upp, bland annat på den här tråden och på övriga forum. Jag ändrade i configs som föreslaget bla. här, jag prövade sätta Black ops på "high priority" och steam på "low" i aktivitets hanteraren.
Jag har mixat med grafik inställningarna i spelet hur mycket som helst utan nån som helst skillnad.. Det spelar ingen roll om jag maxar eller har på sämsta grafiken, det är samma fps drop samt frys lagg.
Står jag still och tittar upp i taket tex. så har jag ~91 fps, när jag springer runt har jag ~30-40 fps. Och när det hettar till i eld strider etc så droppar fpsen så långt ner som till 15.
Vilket självklart är ospelbart. Så jag ville höra med er om fler folk fortfarande har problem med spelet? Har ni möjligen fler tips på vad jag kan göra eller vad som kan va felet?
Processorn går på 100% när jag spelar, vet inte riktigt hur mycket GPUn går på. Men eftersom det inte är nån skillnad när jag maxar eller sänker grafiken borde ju de knappast va nått problem.
Och min dator ska utan problem kunna klara spelet. Jag kan köra BFBC2 på höga inställningar utan problem. Datorn är också skannad med olika program, så det är inget virus eller nått som spökar heller,
och CPUn står på 0% när jag inte gör nått heller så.. Håller alltid hårddisken defragmenterad etc. Har 100 Mbits uppkoppling och ligger på ca 50 ping.
Det jag inte ändrat i config filen där är tex Glow, depth of field, blur och sådant. Men jag menar, även om det skulle hjälpa så tänker jag inte spela ett helt nytt spel med en hyffsat dator på nå jävla 90-tals 16 bit grafik..

Så jag skulle va väldigt tacksam om någon kan ge nått tips eller åsikt eller vad somhelst i den här frågan. Jag kanske även ska lämna specifikation på hårdvaran.
Intel(R) Core 2 duo CPU E7400 @ 2,80 GHz
ATI Radeon 4850HD 512mb
Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2x2 GB
Vista ultimate 32-bit förövrigt.

Kanske snart dags för uppdatering till ny dator, men den ska ju fan palla BO.
Nu när jag skrivet ett A4 med massa JÄTTE intressant fakta insåg jag just att det nog är ganska meningslöst.
Vet inte vad någon skulle kunna ge för tips eftersom jag typ läst allt jag hittat om det här Och 2 kärniga processorer verkar va olycks drabbade.
Men vet nån möjligen om man kan kolla in-game vilken patch version man har? Spelet ska ju uppdateras automatiskt och jag har även kollat att det är inställt på steam. Men man blir ju ändå fundersam.
Jag kollade på steam där fanns det en "update history for this game" men jag fick bara upp en tom webläsare.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90