Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Bevisar ju om något att Domination är en fragfest utan dess like

Själv föredrar jag S&D då det är mer avslappnat.

Mja för de som bara bryr sej om sin killratio är de som att kasta ett köttben i lejongropen. Dom behöer bara ta sej från flagga till flagga.

Svårare i HQ eftersom HQ sätts lite random, men även där en liten lejongrop. TDM är svårare för där sitter ju samtliga å trycker i en buske eller liknande.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

Uhm lite OT men nickar du "bjornligan" ? (med nån clantag infront). Lira med 2 igår

OT

ja clantag står bara SWE tror jag, clan och sånt är jag för gammal för. om det var en jättedålig spelare måste det ha varit jag. spelar endast för att det är kul oftast tillsammans med kaptenen eller two oceans

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornligan:

OT

ja clantag står bara SWE tror jag, clan och sånt är jag för gammal för. om det var en jättedålig spelare måste det ha varit jag. spelar endast för att det är kul oftast tillsammans med kaptenen eller two oceans

Ah så va de "SWEA UMEA" eller nåt, kommer inte ihåg hoppar bara in på servrar

swedEy

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Vad är det för mystisk osäkerhet man kompenserar för när man postar 18 screenshots på sin egna resultat?

Permalänk
Medlem

Funkar 'my theater' med youtube uppladdning o allt vad det heter för er? Får upp nada på bo sajten.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

K/D avgör ju till viss del visst vem som är bäst, det bevisar att man klarar av att hålla sig vid liv samtidigt som man dödar andra.
Bara för att man kör demolition behöver man ju inte springa in och dö i onödan för att rädda bomben, man ska ju springa in när man verkligen kan deffa eller planta.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Funkar 'my theater' med youtube uppladdning o allt vad det heter för er? Får upp nada på bo sajten.

Finns lite delade åsikter om theatrefunktionen, jag fasthåller att man får bäst kvalitet om man helt enkelt frapsar de klipp man sparat i theatre för att sedan manuellt komprimera för youtubeuppladdning.

Väljer man spelets egna sätt att rendera ett klipp sparas det i spelmappen men kvaliten från start är horribel, det går via konsolkommandon att höja upp den men som jag förstått det är det trubbel med fps och ljud när man gör detta.

EDIT : Du kanske inte lirar på Pc? Missade det du skrev om bo-sajten.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag dör aldrig av claymores typ, hänt 2-3 gånger kanske

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Finns lite delade åsikter om theatrefunktionen, jag fasthåller att man får bäst kvalitet om man helt enkelt frapsar de klipp man sparat i theatre för att sedan manuellt komprimera för youtubeuppladdning.

Väljer man spelets egna sätt att rendera ett klipp sparas det i spelmappen men kvaliten från start är horribel, det går via konsolkommandon att höja upp den men som jag förstått det är det trubbel med fps och ljud när man gör detta.

EDIT : Du kanske inte lirar på Pc? Missade det du skrev om bo-sajten.

Lirar på pc, bo sajten med koppling till steamkonto samt youtubekonto finns även för pc.

Skrivet av KKay:

Jag dör aldrig av claymores typ, hänt 2-3 gånger kanske

Kul för dig då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Den senaste patchen gjorde faktiskt nytta.
Det funkar ok, inte bra, men nu går det att spela MP.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Har lirat rätt mycket zombie men mapen tröttnar man på väldigt snabbt, kan man typ tanka ner flera eller finns det bara 1-2 stycken ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Proffsmoddare

Jaha nu var det slut på mitt nöje i black ops Senaste uppdateringen var en total katastrof för mig spelet hänger sig totalt helt random iblan efter 5 minuter ibland efter en timme. Har tom hängt sig så illa att jag fått göra hard reset. Spelet har funkat kanon och nu beslutade tydligen utvecklarna för att jag har haft tillräckligt med kul och nu ska jag straffas.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10554686']Jaha nu var det slut på mitt nöje i black ops Senaste uppdateringen var en total katastrof för mig spelet hänger sig totalt helt random iblan efter 5 minuter ibland efter en timme. Har tom hängt sig så illa att jag fått göra hard reset. Spelet har funkat kanon och nu beslutade tydligen utvecklarna för att jag har haft tillräckligt med kul och nu ska jag straffas.

Samma sak hände mig. Har fungerat perfekt fram tills nu. Men nu hänger det sig lite då och då.
Vad är det snabbaste sättet att levla fort på? Tycker inte riktigt om de vapen jag har nu, har plockat upp commando och ak47 och de var mycket skönare.

Permalänk

Spelet fryser efter nästan varje game måste avsluta det via aktivitetshanteraren, någon som har samma problem som mig eller har någon lösning?

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10554686']Jaha nu var det slut på mitt nöje i black ops Senaste uppdateringen var en total katastrof för mig spelet hänger sig totalt helt random iblan efter 5 minuter ibland efter en timme. Har tom hängt sig så illa att jag fått göra hard reset. Spelet har funkat kanon och nu beslutade tydligen utvecklarna för att jag har haft tillräckligt med kul och nu ska jag straffas.

Verkar som många har fått det problemet efter patchen. Vi fick högre FPS men med frysningar som följd. Nåja, det kommer väl en ny patch om sisådär 2 veckor

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Bevisar ju om något att Domination är en fragfest utan dess like

Själv föredrar jag S&D då det är mer avslappnat.

Går inte att lira S&D med killstreaks, förstör ju i princip hela grejen med det. Synd att modtools säkert aldrig kommer komma, om det kommer så är säkert nästa CoD runt hörnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Går inte att lira S&D med killstreaks, förstör ju i princip hela grejen med det. Synd att modtools säkert aldrig kommer komma, om det kommer så är säkert nästa CoD runt hörnet.

Nästa CoD ska ju göras av kvarlevorna av IW.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Nästa CoD ska ju göras av kvarlevorna av IW.

Men det är ju lugnt för FZ :: Nyheter :: "Vi har byggt upp Infinity Ward på nytt"

Permalänk
Avstängd

Hur kan man "bygga upp" utan original utvecklarna?
Snarare att gräva ner sig själva.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Segt, har fortfarande FPS-drops då och då men det är iaf bättre än innan patchen.

Finns det någon guide för hur man ställer in grafiken i spel där man får förklarat vad som belastar processorn och vad som belastar grafikkortet? Då min processor är svagaste länken så skulle jag vilja ha tips på hur jag maximerar grafiken utan att belasta processorn.

Edit: V-sync tillsammans med Triple Buffering minskade FPS-dropsen en aning tycker jag.

Permalänk

Är det någon som vet när och om det kommer en ny patch?
Man kan verkligen undra vad dom sysslar med.
Följer ni treyarch twitter? Treyarch Studios (Treyarch) on Twitter
Eller ska man följa någon annan twitter för att se lite info om ny patch?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Jag väntar att få hem spelet i veckan, vad tycker ni om spelet? Overall alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Har lirat rätt mycket zombie men mapen tröttnar man på väldigt snabbt, kan man typ tanka ner flera eller finns det bara 1-2 stycken ?

Just nu finns det bara 2st zombie maps till PC och black ops arcade. Kommer nog fler på ett tag med DLC men försök du slå rekord i dom tills dess!

(utan buggar/exploits)

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Någon som kör med g73:an. För mig är det sjukt set. Är det drivrutinerna eller settnings?
Snälla hjälp så här ska det väll verkligen inte vara.

Visa signatur

350D, Gene VI, 4670k, Evo 212, R9 280X DCII, Vengence 16GB, Be-Quiet 630W

G73JH

Permalänk
Medlem
Skrivet av calle98:

Någon som kör med g73:an. För mig är det sjukt set. Är det drivrutinerna eller settnings?
Snälla hjälp så här ska det väll verkligen inte vara.

Vilka specs är det på din G73 det finns ju en hel del att välja på av den modellen om jag inte har fel.. Själv kör jag på laptopen i sign utan några större problem. Visst var det horribelt dom första dagarna men efter att ändrat i config och det har patchats upplever jag inga mer bekymmer.

Sen har jag en fråga till er om någon känner till detta bekymmer. Saken är som så att jag skulle hjälpa min polare som sitter på en stationär burk. Specsen är om jag inte missminner en gammal amd 4000+ 1 kärnig och 2 gb ram och och ett geforce 460. Han kan starta spelet men sen när han kommer in i menyn så låser sig allt och 9/10 ggr därefter får han svart skärm som sen efter en stund blir 50/50 svart och resten windows skrivbord och får fram fel meddelande att direct3d nånting error has occured och sen ett fönster till med massa konstiga meddelande om diverse filer. Vi har installerat senast grafik drivers och direct x 9 och 10 han kör xp om det gör någon skillnad. Vi har provat att avinstallera och installera spelet på nytt. Är det att han cpu är alldeles på tok för gammal som gör att detta händer? Inte för jag vet hur mycket mw2 har gemensamt i system requirments men där kan vi köra 1280x1024 med allt på högsta utan minsta lilla lagg eller hackande.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Don_W:

Vilka specs är det på din G73 det finns ju en hel del att välja på av den modellen om jag inte har fel.. Själv kör jag på laptopen i sign utan några större problem. Visst var det horribelt dom första dagarna men efter att ändrat i config och det har patchats upplever jag inga mer bekymmer.

Sen har jag en fråga till er om någon känner till detta bekymmer. Saken är som så att jag skulle hjälpa min polare som sitter på en stationär burk. Specsen är om jag inte missminner en gammal amd 4000+ 1 kärnig och 2 gb ram och och ett geforce 460. Han kan starta spelet men sen när han kommer in i menyn så låser sig allt och 9/10 ggr därefter får han svart skärm som sen efter en stund blir 50/50 svart och resten windows skrivbord och får fram fel meddelande att direct3d nånting error has occured och sen ett fönster till med massa konstiga meddelande om diverse filer. Vi har installerat senast grafik drivers och direct x 9 och 10 han kör xp om det gör någon skillnad. Vi har provat att avinstallera och installera spelet på nytt. Är det att han cpu är alldeles på tok för gammal som gör att detta händer? Inte för jag vet hur mycket mw2 har gemensamt i system requirments men där kan vi köra 1280x1024 med allt på högsta utan minsta lilla lagg eller hackande.

XP stöder väl inte DX10 officiellt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Någon som fått theater på Call of Duty: Black Ops att fungera? När man ska ansluta till sitt steam account och skriva in uppgifterna så kommer jag bara tillbaka till "link your account"?

Nu börjar det förövrigt hitta mer och mer cheaters till spelet :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

God save VAC.... i princip samma som MW2 fast utan matchmaking

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snozan:

God save VAC.... i princip samma som MW2 fast utan matchmaking

Nu finns ju möjlighet att kicka fuskare åtminstone

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hög score av något slag är föga imponerande när spelet suger hästkuk för rätt många som lirar, vet inte hur många gånger spelet har frusit till precis då fienden kommer fram och sen ligger man där död 2 sekunder senare utan att ha fått av ett skott, ser himla kul ut i killcam när man bara står still