Good ol' P180 blir vattenkyld
Hej Sweclockers!
Min gamla låda från 2006, Antec P180B, började kännas lite tråkig och förlegad. Vad gör man då? Jo, man hottar upp den! Jag valde vattenkylning för att kräma ut det sista ur min, trots åldern, pigga S775-rigg. För som alla vet är det bara Crysis och Metro 2033 som faktiskt får en dator av denna kalibern att gå på knäna, således får en uppgradering vänta tills spelen är mer mogna. Dessutom vore det dumt att uppgradera datorn innan Sandy Bridge, så hårdvarugodiset som fick stilla mina begär den här gången blev nedanstående grejer:
Från EKWB (www.ekwaterblocks.com):
1x EK-Supreme HF
1x EK-FC5850 - Nickel
1x EK-Backplate CPU Universal
1x EK-FC5850/5870 RAM Backplate - Black
1x EK-CoolStream RAD XT (360)
1x EK-Reservoir Combo DCP 4.0
1x EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
1x EK-DCP mounting plate KIT
8x EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Black Nickel
2x EK-PLUG G1/4
3x TUBE Masterkleer 13/10mm UV - BLACK
2x AT Protect UV Blue 1000ml
1x EK-UNI RAD Holder 120
3x Xigmatek XLF-F1256 Blue - 120mm
Otroligt kunnig och hjälpsam support hos EK. En kille som heter Niko svarade snabbt på mina frågor och hjälpte mig att plocka ihop de prylarna som lämpade sig bäst för min dator. Frakt på 24h från Slovenien gick också att ordna för den som vill vädra lädret ytterligare, men jag nöjde mig med spårbar försändelse med GLS (Schenker tar över resten i Sverige) för en tredjedel av Expresspaket-priset. Bra packat var det också.
Datorn består av:
Intel Core 2 Quad 3,2 GHz (för tillfället, stockvolt siktar på minst 3,8 med vattenkylningen om FSB tillåter)
Abit IX38-QuadGT (R.I.P Abit)
Crucial Ballistix 4x1 GB DDR2 D9GMH chip
Crucial M225 64B G SSD
Samsung Spinpoint 500 GB och 1 TB HDD
XFX Radeon HD5850 Black Edition
Corsair HX620W PSU
Nog med snack, dags för lite bilder från det pågående bygget.