Ska få fraktsedel, men enligt reglerna ska man betala den själv? (Ingen som sagt)

Permalänk
Avstängd

Ska få fraktsedel, men enligt reglerna ska man betala den själv? (Ingen som sagt)

Vid återköp skall kund ersätta Dustin AB:s fraktkostnader. Överstiger återköpets värde 1000 kr exklusive moms utgår en återköpsavgift om f n 250 kr plus moms. Fraktkostnad och återköpsavgift belastar kundens tillgodohavande hos Dustin AB eller faktureras separat.

Läste jag i reglerna dom hade.
I telefonen med dom sa dom bara att dom betalar en fraktsedel?
Ingenting om att man själv ska lägga ut 250 kr för det?

Permalänk

Du blandar inte ihop Dustin och Dustin Home?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoYoghurt:

Du blandar inte ihop Dustin och Dustin Home?

Menade Dustin Home, ursäkta.

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av SSDgrabben:

Vid återköp skall kund ersätta Dustin AB:s fraktkostnader. Överstiger återköpets värde 1000 kr exklusive moms utgår en återköpsavgift om f n 250 kr plus moms. Fraktkostnad och återköpsavgift belastar kundens tillgodohavande hos Dustin AB eller faktureras separat.

Läste jag i reglerna dom hade.
I telefonen med dom sa dom bara att dom betalar en fraktsedel?
Ingenting om att man själv ska lägga ut 250 kr för det?

Hej!

Om du har handlat som privatperson så gäller villkoren på Dustinhome.se, där ovanstående återköpsavgift inte finns. Maila mig gärna om något är oklart, finns på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Skrivet av SSDgrabben:

Menade Dustin Home, ursäkta.

Fast du har citerat försäljningsvillkoren för Dustin AB, inte Dustin Home AB...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Om du har handlat som privatperson så gäller villkoren på Dustinhome.se, där ovanstående återköpsavgift inte finns. Maila mig gärna om något är oklart, finns på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Har mejlat dig, det är från Dustin AB såg jag nu inte dustinhome...

Permalänk
Medlem

Måste slänga in att distansköpslagen inte gäller vid köp som företag. Därför är inte Dustin skyldiga att lämna öppet köp 14 dagar, men de verkar göra detta ändå till en kostnad som verkar vara högre än fraktkostnaden.

Men om du köpt från Dustin (ej home) som privatperson gäller förstås distandsköpslagen. Då har du öppet köp 14 dagar och står själv för returkostnaderna och eventuellt frakten som tog varan till dig från början.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Måste slänga in att distansköpslagen inte gäller vid köp som företag. Därför är inte Dustin skyldiga att lämna öppet köp 14 dagar, men de verkar göra detta ändå till en kostnad som verkar vara högre än fraktkostnaden.

Men om du köpt från Dustin (ej home) som privatperson gäller förstås distandsköpslagen. Då har du öppet köp 14 dagar och står själv för returkostnaderna och eventuellt frakten som tog varan till dig från början.

Okej, nu var det ett företag som köpte det åt mig och sedan skickade det till mig, av en viss anledning.

Får se vad jm@dustin.se säger om mitt senaste e-mail,
det blir antingen öppet köp eller reklamation.

Permalänk
Medlem

Handlar man som företag har man inte alls samma rättigheter till återköp och andra konsumentregler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSDgrabben:

Okej, nu var det ett företag som köpte det åt mig och sedan skickade det till mig, av en viss anledning.

Då är det väl företaget du handlat av som du ska ha kontakt med, inte Dustin.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Då är det väl företaget du handlat av som du ska ha kontakt med, inte Dustin.

Jag tolkade det som att någon i hans bekantskap köpt varan åt honom via sitt företag, för att slippa moms. Då gäller inte heller konsumentlagar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Jag tolkade det som att någon i hans bekantskap köpt varan åt honom via sitt företag, för att slippa moms. Då gäller inte heller konsumentlagar

Nej, ingen i min bekantskap, jag har heller inte köpt något utan jag fick det pga en tidigare vinst i en tävling, men det ska nog lösa sig hoppas jag.

Jag har heller inte fått grejerna sett från vad dom kostar utan moms, utan vad dom kostar med moms.
Dvs; en tävlingsvinst som gick fel för ett tag sen på ett visst antal kronor, sen fick jag välja för samma summa MED MOMS på dustin, alltså inte jag som föreslagit att företaget skulle köpa in det åt mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Omregistrerad användare.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.