Permalänk
Medlem

Medic BFBC2

Undrar om någon fler märkt att man inte kan revival längre som medic efter nya patchen? Har testat på 3 olika servrar. Är det något som servern kan stänga av?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Avstängd

Funkar finfint.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Är som vanligt ett problem som uppstått med nya patchen.

Permalänk
Inaktiv

Revivade ett stort antal lik under gårdagen så det fungerar precis som förut.

Permalänk
Medlem

Jag plockade upp en död killes medic-pack och försökte reviva honom.. men det gick minsann inte. Så det finns något problem med den nya patchen

Permalänk
Medlem

Har nu provat på 5 servrar och det funkade att reviva på en av dessa. Så, något skumt e de nog med nya patchen. Har kört närmare 300 timmar och inte stött på detta tidigare. Jaja, Dice fixar väll detta så småningom

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Testade att lira lite i morse, vissa gick att reviva men andra inte, nu är det på en och samma server som jag pratar om.

Permalänk
Medlem

Beror på tiden hur snabbt man försöker reviva någon. Tror DICE satte någon slags "spärr" om att vänta 2-3 sekunder innan man kan göra det.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Beror på tiden hur snabbt man försöker reviva någon. Tror DICE satte någon slags "spärr" om att vänta 2-3 sekunder innan man kan göra det.

Ær du sæker på detta? Senast igår sprang jag runt bakom sista kullen på Isla innocentes och revivade kamrater innan ens kroppen hunnit ramla ihop på marken.

Men jag har dock upplevt buggen flertalet gånger med. Førhoppningsvis fixat i patchen som kommer med nya map packen.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

Det har strulat för mig också sen patchen, ger snart upp.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UROG:

Dels detta, sen var det någon på en server som sa att revive buggade efter man åkt i något fordon. kanske stämmer? inte märkt det själv.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Plockade upp en kit idag och körde ett race med medic, tror det var en tredjedel på den lilla stunden som inte gick att reviva. Var på det bättre laget och höll mig lite bakom frontkillarna och levde ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Ni har alla fel.
Det är server modifikationer som påverkar era möjligheter att ressa.
Byt server.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Ni har alla fel.
Det är server modifikationer som påverkar era möjligheter att ressa.
Byt server.

Hur kommer det sig att det går att "reviva" en del då, men andra inte?

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Hur kommer det sig att det går att "reviva" en del då, men andra inte?

För mig funkar det inte när jag plockat upp andras vapen och sen ska ressa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Precis. Det lite ledsamt nær en glad medic kommer å kastar sin låda på mig bara før att bli nerskjuten sekunden efter. Så tar man hans kit å ska riviva honom och så funkar det inte.
Slutar man står dær som ett fån med defibs i handen å blir skjuten..

Serverrestriktioner? Ær det verkligen så?

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Permalänk

funkar för mig...

Visa signatur

INTEL 6950X@ 4,2Ghz, GTX 1070Ti gigabyte SLI, 64GB DDR4, 1TB SSD, 1200w , 3x24" 5760x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

För mig funkar det ibland och ibland inte när jag plockat upp kits. Det känns väldigt random. Spelar dessutom nästan uteslutande på en server.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer en patch nu vilken dag som helst med de nya banorna, såg tweet där dom sa att det inte blev idag men nu är det väldigt nära. Synd bara att jag sitter och pluggar dagtid samt jobbar kvällstid hela veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Förhoppningsvis kommer en patch nu vilken dag som helst med de nya banorna, såg tweet där dom sa att det inte blev idag men nu är det väldigt nära. Synd bara att jag sitter och pluggar dagtid samt jobbar kvällstid hela veckan.

var väll bara till ps3 va?

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så beror det på att liket inte är där du ressar.

Såg någon typ av video där man kikat på detta lite och speciellt efter "explosive kills" är det inte ovanligt att stackaren flyger iväg en bit men från din POV så ligger liket vid dina fötter men vi andra ser att det ligger 10 meter bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

var väll bara till ps3 va?

Nej, det var ju inte det, vilket vi nu alla vet...;o)

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Vad jag förstår så beror det på att liket inte är där du ressar.

Såg någon typ av video där man kikat på detta lite och speciellt efter "explosive kills" är det inte ovanligt att stackaren flyger iväg en bit men från din POV så ligger liket vid dina fötter men vi andra ser att det ligger 10 meter bort.

Yep det är nog där problemet ligger, har märkt detta några gången när man spelar med clan polare och snackar över mumble.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Nej, det var ju inte det, vilket vi nu alla vet...;o)

Nu ja när patchen kommit

Permalänk
Medlem

Jag sa det den 29:e, alltså efter att det kommit till ps3 och 2 dagar innan det kom till pc...;o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjViss:

Precis. Det lite ledsamt nær en glad medic kommer å kastar sin låda på mig bara før att bli nerskjuten sekunden efter. Så tar man hans kit å ska riviva honom och så funkar det inte.
Slutar man står dær som ett fån med defibs i handen å blir skjuten..

Serverrestriktioner? Ær det verkligen så?

Är rätt glad över det, finns inget värre än att bli ressad mitt i striden med nått jävla skit kit. Folk verkar inte förstå att det oftast är bättre att få spawna 7 sec senare typ.

Finns alltid folk man kan spawna på. Otroligtlätt att få en överblick genom att titta på baserna och folk i din grupp. Ressa är nästintil onödigt i bc2 förutom i kritiska situationer. För det är ju inte som i bf2 där man hade full hp och full ammo. Här blir man dödad för man fick slut på ammo och så blir man ressad av nån poängkåt noob och dör igen för man måste ladda om mitt i line of fire.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jo det beror ju på læget, att bli ressad mitt i pågående strid der ens lag er underbemannat kan vara irriterande. Då det ibland slutar med att man dør direkt.

Er leget lugnt kan man ju stå ut med att springa runt med ett halvdant kitt en stund mot att spara en ticket. Men generellt sett, revive with care.

Ammon ær ju kvar från føregående liv men ens HP blir væll återstælld efter revive?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjViss:

Jo det beror ju på læget, att bli ressad mitt i pågående strid der ens lag er underbemannat kan vara irriterande. Då det ibland slutar med att man dør direkt.

Er leget lugnt kan man ju stå ut med att springa runt med ett halvdant kitt en stund mot att spara en ticket. Men generellt sett, revive with care.

Ammon ær ju kvar från føregående liv men ens HP blir væll återstælld efter revive?

Precis, i bf2 så hade du full laddade vapen och så när du blev återupplivad

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt