Permalänk

Ser najs ut.

Vad kostade allt?

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, mer picz.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

någonting som hade varit pricken över I:et hade varit att måla insidan svart annrs snyggt men tycker den gråa färgen förstår det sköna :/.

Permalänk

Gillar bilderna/bygget och kommentarerna till varje bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Ser najs ut.

Vad kostade allt?

Tack! Det står i tråden. Men ungefär 4500 kr.

Skrivet av Ovard:

Kom igen nu, mer picz.

Status nu är som sagt att jag skaffat ett Fortress 2 men när jag äntligen installerat allting verkar det som att jag får 80c idle temp på grafikkortet. Och som ni kanske förstår innbär det att något är galet med GPU-blocket, och ska det monteras om krävs det att systemet töms på vätska. Sagt och gjort, monterade om några gånger för att kolla tryckpunkterna. Allt såg bra ut efter några ominstallationer av blocket, så startar jag upp allt igen efter att ha fyllt på med vätska och samma resultat igen... det känns lite hopplöst. Det lustiga är att VRM är ca. 30c medan GPU är på 80c... Och när man plockar av blocket ser man klart och tydligt att kylpastan är utsmetad som den ska vara.

Givetvis testade jag att spela för att kolla om det var en bugg med tempgivaren, men det var det inte, kortet överhettades och datorn stängdes av. Kortet fungerar dock. Vettefanken vad nästa steg i processen är att göra nu.

Skrivet av lolitus5:

någonting som hade varit pricken över I:et hade varit att måla insidan svart annrs snyggt men tycker den gråa färgen förstår det sköna :/.

Jo jag håller med, men som tidigare sagt i denna tråd så har jag bytt chassi till ett Silverstone Fortress 2. Det har en svartmålad insida.

Skrivet av Kadjoopplo:

Gillar bilderna/bygget och kommentarerna till varje bild.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tackar!

Grand Total € 436.21 - Dock går det att få billigare om man orkar köpa olika saker från olika ställen, även i Sverige, men jag föredrar komfort framför 100 besparade kronor.

Sen var jag ju tvungen att ordna en stegborr och dust-off från Classe, gick på 299 kr för borren och 129 kr för tryckluften.

Aqua Tuning kostade 13 euro!

Sedan har jag beställt en fläktkontroller och en till 5,25" adapter/kylare för min 1 TB HDD, bara det är 530 kr till.

tja, angående fläktkontrollern fick den plats bakom dörren på chassit eller går den att skjuta in på något sätt?
Mvh