Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av H8R3D:

Jag sitter och väntar på att i7:an av g53 modellen ska komma ut. Ingen ny info om när den förväntas komma?

Ringde ASUS idag för att försöka få lite svar om min fråga. Den personen jag talade med berättade att G53JW modellen med i7 skulle inte släppas i Sverige alls, utan här får vi "bara" i5 modellen.

Alternativet var att beställa g53 med i7 från usa och köpa en svenskt tangentbord från asusparts.eu

Asus.david, kan du bekräfta detta?

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Iaf December ut och början av Januari kommer vi endast ha i5 på G53, i7 finns på G73.
Man vet dock aldrig hur de ser ut i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Iaf December ut och början av Januari kommer vi endast ha i5 på G53, i7 finns på G73.
Man vet dock aldrig hur de ser ut i framtiden.

Ok, hopp finnes om det iallafall, kan säkert lugna mig januari ut iallafall
Tack för svar

Visa signatur

Systemvetare

Permalänk
Medlem

Har ett sjukt stört problem...Processorn ligger på 100% vet icke vad som är felet och det laggar även i spel.. vad kan detta vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7.Asus:

Har ett sjukt stört problem...Processorn ligger på 100% vet icke vad som är felet och det laggar även i spel.. vad kan detta vara?

Har du kikat vad som tar processorresurser i aktivitetshanteraren?

Visa signatur

Systemvetare

Permalänk

Om man inte orkar invänta G53 med i7 (jag är EJ Apple-fantast) och skulle satsa på en MacBook Pro 15":

2.66GHz Intel Core i7
8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Hi-Res Antiglare Widescreen Display
NVIDIA GeForce GT 330M med 512 MB

OCH

Windows 7 (absolut INTE OS4)

Får man då en bättre dator då vi talar om tung videoredigering (gissar att film/spel är lika krävande)?

Design/kostnad i detta fall är oviktigt, om vi bara tittar på prestandan......

Permalänk
Medlem
Skrivet av H8R3D:

Har du kikat vad som tar processorresurser i aktivitetshanteraren?

Vad ska jag se där om det är något fel?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandbredd:

Om man inte orkar invänta G53 med i7 (jag är EJ Apple-fantast) och skulle satsa på en MacBook Pro 15":

2.66GHz Intel Core i7
8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Hi-Res Antiglare Widescreen Display
NVIDIA GeForce GT 330M med 512 MB

OCH

Windows 7 (absolut INTE OS4)

Får man då en bättre dator då vi talar om tung videoredigering (gissar att film/spel är lika krävande)?

Design/kostnad i detta fall är oviktigt, om vi bara tittar på prestandan......

Grafikkortet är ju betydligt sämre såklart men det beror ju på om du ska spela mkt spel o.s.v

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7.Asus:

Vad ska jag se där om det är något fel?

Mvh

Se vilken proccess som tar 100% och stäng av den och se vad som händer..

Edit: omg julsmileys ->

Visa signatur

Permalänk

Var inne på ONOFF idag för att titta på en G53. Tyvärr så hade dom ingen i demon då dom bygger för mycket
i bak för att få plats i stället där dom låses fasts. Problemet är nog lika överallt då nästan alla åf har liknande
typ av stöldskydd. Hur som helst så plockade dom upp en ur kartongen och döm om min förvåning när jag
såg att skärmen inte var reflexbehandlad...... "Anti-glare" är ett måste annars blir man galen på alla reflexer.

Så nu står man på ruta ett igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandbredd:

Var inne på ONOFF idag för att titta på en G53. Tyvärr så hade dom ingen i demon då dom bygger för mycket
i bak för att få plats i stället där dom låses fasts. Problemet är nog lika överallt då nästan alla åf har liknande
typ av stöldskydd. Hur som helst så plockade dom upp en ur kartongen och döm om min förvåning när jag
såg att skärmen inte var reflexbehandlad...... "Anti-glare" är ett måste annars blir man galen på alla reflexer.

Så nu står man på ruta ett igen :/

Vad är anti-glare skärm? .. en matt? eller är det något special?

Själv har man en g53 på posten men ska gå o be dom skicka tillbaka den så dom stryker min faktura

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vad är anti-glare skärm? .. en matt? eller är det något special?

Själv har man en g53 på posten men ska gå o be dom skicka tillbaka den så dom stryker min faktura

"En anti-glare datorskärmen är utformad för att skära ned på mängden ljus som speglar av skärmen. Reflekterat ljus eller reflexer är mycket tröttande för ögonen och minskar kontrasten, färger och skärpa i displayen."

Vad är en anti-glare bildskärmen?

Sitter du t.ex. i ett ljust rum, eller i skuggan utomhus är det mindre roligt....

Permalänk
Medlem

Är det inte någon här som har lyckats med några framsteg av överklocka i7an? Själv har jag lyckats klocka grafikkortet vilket gjorde enorm skillnad i spel när det gällde FPS !

Permalänk
Medlem

Död tråd, så jag bumpar upp med lite nyheter! Har lyckats att Grafikkortet klocka till en stabil nivå, har även lyckats klocka CPU:n, allt detta har resulterat snabbare data men framförallt, en stor skillnad i FPS i spel! Detta gav mig en skillnad på nästan 2000 poäng i 3dmark 06! är ni intresserade så kan jag göra en liten guide för detta men bara om det finns en efterfrågan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7.Asus:

Död tråd, så jag bumpar upp med lite nyheter! Har lyckats att Grafikkortet klocka till en stabil nivå, har även lyckats klocka CPU:n, allt detta har resulterat snabbare data men framförallt, en stor skillnad i FPS i spel! Detta gav mig en skillnad på nästan 2000 poäng i 3dmark 06! är ni intresserade så kan jag göra en liten guide för detta men bara om det finns en efterfrågan!

Låter väldigt intressant! Ska visserligen skaffa en G73 men med tanke på att de är så pass lika så skulle dina tips säkert funka där också. Hade själv tänkt använda mig av MSI Afterburner till att klocka grafikkortet. Riktigt bra och användarvänligt program.

Skulle vara intressant att veta hur mycket du lyckas klocka kortet utan att temperaturen springer iväg. Skulle även vara riktigt kul om du skrev om hur du klockat processorn samt. vilka resultat du har fått!

Permalänk
Medlem

Här har ni den kompletta guiden! Håll er uppdaterade för det kommer komma mer!

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt min G53JW iaf!

VIll passa på att tipsa att Onoff rear G53JW för 11333kr nu! Bara att passa på!

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klippa till nu?

frågan är om man ska klippa till nu eller vänta 10 dagar och se om man kan få något bättre för pengarna.

Permalänk
Skrivet av pint38:

frågan är om man ska klippa till nu eller vänta 10 dagar och se om man kan få något bättre för pengarna.

Och om 10 dagar kommer en pressrelease från företaget X gällande produkten Y.....

Permalänk
Medlem

David, jag är väldigt intresserad i att köpa en 3D laptop, specifikt för 120hz förmågan. Jag har sett en 3D version av G53 i sverige, men vad jag har ögonen på är G73JW-3DE som finns tillgänglig i USA. När om nånsin kommer en 3D version av G73 släppas i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimmer_7:

David, jag är väldigt intresserad i att köpa en 3D laptop, specifikt för 120hz förmågan. Jag har sett en 3D version av G53 i sverige, men vad jag har ögonen på är G73JW-3DE som finns tillgänglig i USA. När om nånsin kommer en 3D version av G73 släppas i sverige?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891

Stämmer datumet så handlar det om 2 dagar...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Keyboard mod

köpte en G53Jw är nöjd med den. Nu är det dags att hitta en väska som passar i.

Permalänk
Medlem

Var kan jag få tag på en snygg ryggsäck där min Asus G73JW passar? :S
Vad jag hört så passar den inte i "vanliga" 17" ryggsäckar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brallan:

Var kan jag få tag på en snygg ryggsäck där min Asus G73JW passar? :S
Vad jag hört så passar den inte i "vanliga" 17" ryggsäckar?

Tyvärr är just G73 ryggsäcken exklusiv till de datorer som säljs bundlad med den. Vissa butiker har dock tagit ut den och sålt den löst.
Vi gör väskor i samarbete med Targus så en Targus 17" Ryggsäck bör passa.

Permalänk
Avstängd

Noob fråga

Hej, Har just fått min asus g53J.

Nu är det så här att jag inte förstår hur jag får t.ex volymkontrollen på tangentbordet att fungera. Ska man ställa in det på kontrollpanelen någonstans etc? Kan tillägga att det gäller alla andra sådana knappar på tangentbordet.

Någon som har något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891

Stämmer datumet så handlar det om 2 dagar...

Seriöst? Vi får den alltså innan USA?

EDIT: Kolla runt lite och ser ut som G73SW-A1 släpps på samma gång som G73SW-3DE. Däremot ser jag bara 3D versionen för sverige. Är det verkligen 120hz versionen som man kan få tag på? Är lite paranoid att jag av misstag kommer få tag på 60hz versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantastic88:

Hej, Har just fått min asus g53J.

Nu är det så här att jag inte förstår hur jag får t.ex volymkontrollen på tangentbordet att fungera. Ska man ställa in det på kontrollpanelen någonstans etc? Kan tillägga att det gäller alla andra sådana knappar på tangentbordet.

Någon som har något förslag?

Du håller in FN förstår jag?

Annars får du prova installera om ATK-package från asus hemsida

Visa signatur

Permalänk

Hej hej!

Är det någon här som kan förklarar den exakta skillnaden mellan G53JW-SZ154V och G53JW-SZ226V FÖRUTOM att processorn är bättre på SZ226V?

Jag har nämligen beställt en SZ226V men är väldigt orolig att det ska vara någon annan skillnad, detta då SZ226V har bättre processor men billigare pris.

Asus.David, kan du ge mig lite feedback?

MVH,
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemolousa:

Hej hej!

Är det någon här som kan förklarar den exakta skillnaden mellan G53JW-SZ154V och G53JW-SZ226V FÖRUTOM att processorn är bättre på SZ226V?

Jag har nämligen beställt en SZ226V men är väldigt orolig att det ska vara någon annan skillnad, detta då SZ226V har bättre processor men billigare pris.

Asus.David, kan du ge mig lite feedback?

MVH,
David

Det är bara processorn som skiljer.. i övrigt identiskt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=745015,802955

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Det är bara processorn som skiljer.. i övrigt identiskt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=745015,802955

korrekt!