SweClockers drop!
Permalänk

Hej Asus.David,

Jo, jag tänkte samma sak. Men när jag kollade i processer så var det bara starcraft och skype som tog resurser. varav starcraft tog väldigt mycket. Brukar aldrig hända.

Kanske löste problemet dock då det visade sig att en ny grafikkorts driver hade kommit ut 1/6 ;). Laddade ner den och lagget var borta. Vågar inte riktigt ta ut segern i förskott ännu dock, känns konstigt att spelet börjar lagga när en ny driver kommer ut då det funkade bra innan. Men vem vet, datorer har ju en tendens att krångla.
tack för ditt snabba svar ändå
/andersson

Permalänk

Har haft min g53 i fyra månader och känner mig nöjd med prestandan.
Från början upplevde jag maskinen som välbyggd men jag börjar bli mer tveksam.

Frågor till andra G53-användare:

1. Är dom två knapparna under touch paden hårda och stumma? ger dom ifrån sig ett högt klick ljud när ni trycker på dom?

2. Vad tycker ni om scrollfunktionen? Själv måste jag leta mig fram med fingret för att hitta denna smala sträng som ger något slags scroll. Att snabbt scrolla ner med fingret utan att känna sig fram är inte att tänka på.

3 Plastremsan med små hål som sitter ovanför t-bordet med knapparna för avstängning etc sitter bra limmat ute vid kanterna men flexar i mitten. Har ni samma problem?

4 Hur tar ni bort fettfläckar på den matta ytan?

Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tjena! Gör såhär så du ser att jag har skrivit.
Ska köpa en G53JW-SZ154V på fredag och jag har lite frågor.
Många har haft problem med Momentus disken så jag undrar om det är stor chans att man får problem med den idag, elr är det åtgärdat??
Går det sätta i en 3.5 mekanisk hårddisk i datorns andra hårddiskplats?

Det får räcka så sålänge, skriver mer om jag kommer på. Tack för svar!

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Så, tänkte skriva några funderingar här.

Jag använder mig av Core Temp 1.0 som ligger och snurrar för skojskull mer eller mindre. Jag vet att jag redan har värme problem, (Maxar vid 105-110 vid spelande) och har kanske hittat varför. Satt och lirade gamla Stalker med LURK Mod. och upptäcker att mina Frequency kommer upp i 5000-ish MHz. Och vad jag har förstått så skall min Asus G73JW-TZ130V topa vid typ 2,5-3 Ghz Inte 5 Ghz.

Så, Vad har gått fel? Är det Turbo Boost Tech. som har knasat eller vad kan det vara?

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Skrivet av Reknot:

Så, tänkte skriva några funderingar här.

Jag använder mig av Core Temp 1.0 som ligger och snurrar för skojskull mer eller mindre. Jag vet att jag redan har värme problem, (Maxar vid 105-110 vid spelande) och har kanske hittat varför. Satt och lirade gamla Stalker med LURK Mod. och upptäcker att mina Frequency kommer upp i 5000-ish MHz. Och vad jag har förstått så skall min Asus G73JW-TZ130V topa vid typ 2,5-3 Ghz Inte 5 Ghz.

Så, Vad har gått fel? Är det Turbo Boost Tech. som har knasat eller vad kan det vara?

Har du haft den länge? tror snarare det är damm, hade problem med min gaminglaptop, efter 2 år så hade den blocket utsuget av varmluften.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Haft min i över 1 år nu. Strömkontakten har börjat glappat. Lite trist.

Får hoppas att Asus kan lösa detta smidigt.

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 240*10 / MSI K8T ? / 2*1024 G.Skill PC4000 3-4-4-8-1T / SATA Matrox 200gb / Geforce 6800NU 16/1.6 @ 1.4v

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Har haft min g53 i fyra månader och känner mig nöjd med prestandan.
Från början upplevde jag maskinen som välbyggd men jag börjar bli mer tveksam.

Frågor till andra G53-användare:

1. Är dom två knapparna under touch paden hårda och stumma? ger dom ifrån sig ett högt klick ljud när ni trycker på dom?

2. Vad tycker ni om scrollfunktionen? Själv måste jag leta mig fram med fingret för att hitta denna smala sträng som ger något slags scroll. Att snabbt scrolla ner med fingret utan att känna sig fram är inte att tänka på.

3 Plastremsan med små hål som sitter ovanför t-bordet med knapparna för avstängning etc sitter bra limmat ute vid kanterna men flexar i mitten. Har ni samma problem?

4 Hur tar ni bort fettfläckar på den matta ytan?

Martin

1. stenhårda, även om jag inbillar mig att det blir bättre med tiden. Grannkärringen på vån7 hör när jag klickar, jag bor på 3an.

2. haha aa, nu när du säger det så är det så. använder inte så ofta den, men när jag gör så bli det att leta med fingret.

3. nopp, min sitter bra hela vägen.

4. brukar ta fuktig disktrasa, om det hjälper? disskuterbart, det blir inte sämre iaf xD

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

jag är för övrigt jäkligt nöjd med min G53a, den tuggar i sig allt jag har hittills testat den med, undantaget bf3 iofs, men det är oxå det enda. Borde vara lag på att laptops måste ha bakgrundsbelyst tangentbord, känner helt handikappad utan nu för tiden när man vant sig.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?1800-power-connector...

Där har ni problemet som jag åkt ut för. Jag kan fixa det själv, men jag har ju garantin kvar. Och förhoppningsvis så kanske Asus fixar det inom garantin.

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 240*10 / MSI K8T ? / 2*1024 G.Skill PC4000 3-4-4-8-1T / SATA Matrox 200gb / Geforce 6800NU 16/1.6 @ 1.4v