Permalänk
Medlem

120hz värt pengarna?

Hej, jag ska köpa mig en ny skärm och undrar om det är värt att lägga extra pengar för att få 120hz?
Märks det stor skillnad i spel så som COD och Battle field?
Märker man skillnad i film?
Graffikkortet jag har är ett gtx 460

Permalänk
Medlem

Skillnad i film? Hur tänkte du nu?

Ja, du märker skillnad i spel

Permalänk
Medlem

filmer spelas väl upp i bara ~30 fps?

Permalänk
Medlem

Ska du lira med 3d Vision - skaffa.
Om inte: Skaffa inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Skillnad i film? Hur tänkte du nu?

Ja, du märker skillnad i spel

Tja alltså, egentligen tänkte jag väl inte..

Priserna är 1800kr respektive 3000kr.. Frågan är om det är värt det? Hur många fps kan ögat uppfatta egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Ska du lira med 3d Vision - skaffa.
Om inte: Skaffa inte.

Det ska jag inte..

Permalänk
Medlem

Det e mycket skönare att spela med 120hz än med 60/75hz om det hjälper:p

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

jag har 120 hz och efter att ha lirat på 75 hz är 120 hz ögonorgasm xP i alla fall om man lirar fps spel

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Du kommer märka stor skillnad i CoD & BF, flytet som en 120Hz ger jämfört med en 60Hz är otroligt skönt, speciellt när man lirar FPS-spel. Spelar du så pass mycket att du tycker det är värt med ett bättre flyt och mjukare spel så är 120Hz värt det, om du däremot bara spelar två gånger i månaden och mest bara surfar, chattar och kollar lite film så är inte en 120Hz att föredra.

Permalänk
Medlem

Har du haft en 60Hz skärm innan kan du tänka dig vad 50% mer FPS ger i CoD (FPS cap på 91) och så blir det i de flesta. Jag tycker det är sjukt värt det och sen är 3d vision awesome.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Jag snittar 2 timmar cod per dag, så nog är det endel! Låter som att de är värt det

Permalänk
Medlem

Jag tycker att jag märker skillnad annars också. Pekaren flyter så mjukt över skärmen 0_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tycker att jag märker skillnad annars också. Pekaren flyter så mjukt över skärmen 0_O

Ja, det är riktigt skönt. Svart pekare över vit skärm kan vara störande ibland på låg hertz.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

säger bara köp!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Ska du lira med 3d Vision - skaffa.
Om inte: Skaffa inte.

Ska han lira FPS online på hög nivå men är uppfödd med tft - Sälj en njure!!!111!!!1!one!!1!

Skrivet av Lagom:

Jag snittar 2 timmar cod per dag, så nog är det endel! Låter som att de är värt det

Jag tycker det är värt det i vissa fall, fick lite utav en wowkänsla av fallout 3/4 och Race driver: Grid t.ex, men om jag endast hade spelat dom spelen är det inte värt det.
Anledningen till att jag köpte var att jag spelar cs ofta och att jag kunde använda nvidia 3dvision, såklart vart man vell peppad av +100hz bara ändå Spelar du seriöst så ska du köpa en, ett måste är vell att man har FPS och online som favoriter.

ELLER du kanske redan ligger på 2-2.5k gränsen (och inte bryr dig i färger) så kan du slå till på samsungs modell, har dock hört att den har en blå ton men det bör gå att ordna.

Tror du kan ganska lätt få tag i nån som har en crt kvar och testa på så vis

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v