Förhandstitt på Gigabyte P67A-UD7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om hur ett moderkort ser ut. Det är ju bara skitungar som tycker sånt är viktigt. Viktigast för mig är finesserna. Ändå kör det här kortet ett gammalt sketet inbyggt Realtek nätverkskort istället för ett riktigt moderkort som kör Intel, för att ta ett exempel.

Nej det här moderkortet är bara för gamerfjortisarna som ännu inte flyttat hemifrån. Typiskt insnöade Sweclockare.

The power of beauty ger ca 20% extra prestanda i alla snygga spel...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om hur ett moderkort ser ut. Det är ju bara skitungar som tycker sånt är viktigt. Viktigast för mig är finesserna. Ändå kör det här kortet ett gammalt sketet inbyggt Realtek nätverkskort istället för ett riktigt moderkort som kör Intel, för att ta ett exempel.

Nej det här moderkortet är bara för gamerfjortisarna som ännu inte flyttat hemifrån. Typiskt insnöade Sweclockare.

Ja, alla har sina åsikter även om vissas är mer extrema än andras

Det här med om det är "snyggt" eller inte och om det är viktigt är nog mer en fråga om intressen än smak skulle jag nog tro.

Permalänk
Hedersmedlem

Ibland vill man ha något mer än funktion och när något man brys sig om är snyggt ger det mer tillfredsställelse.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Undrar om dom betalar royalty till Duracell?

Färgschemat...

Ultra......Duracel
Durable..Ultra

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Så det kommer att ha BIOS alltså. Trode alla skulle gö över till UEFI eller vad det heter?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Gigabyte kör med gamla bios, trist tråkigt och tappar köpare.
asus here I come med efi.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Nu kommer nog Gigabyte få lite mer försäljning, det är nog många som valt Asus och evga just för deras färgscheman. Jag har kört på gigabyte ett tag eftersom jag prioriterat funktion/pris, enda nackdelen har varit färgschemat men nu verkar det vara åtgärdat, iaf i högre prisklassen

Men inget UEFI ? hoppas det är en felskrivning, vore väldigt dumt med bios

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Hot!

Ser ut att vara ett riktigt trevligt kort överlag. Nu fattas bara att Intel börjar rulla ut processorerna också.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur tänkte dom med den placeringen av PCI-E 1x porten?

Permalänk
Medlem

Varför så dyrt? Får väl hoppas det kommer mer normalt prissatta moderkort, typ sisådär 1500 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför så dyrt? Får väl hoppas det kommer mer normalt prissatta moderkort, typ sisådär 1500 kr...

Det är ett high-end moderkort med extra allt. Kolla du på deras övvriga kort i produktserien så ser du att de är mer normal specade.

Permalänk
Medlem

""moderkortsvärldens första" 24-fasers strömförsörjning", hur många hade p7p55d-e premium?, hade den inte typ över 30 faser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Uj vad snyggt! Dags att byta plattform för mig.

Säger detsamma.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

""moderkortsvärldens första" 24-fasers strömförsörjning", hur många hade p7p55d-e premium?, hade den inte typ över 30 faser?

Ser ut som det
ASUSTeK Computer Inc.

ASUS 48 Hybrid Phase*
- T.Probe Technology for Active Cooling
- 32+3 Phase Power Design
- 100% Ultra Long Life Japan-Made Solid Capacitors
*48 Hybrid Phase = 32+3 Phase x T.Probe

Dock betyder ju det att dom fortfarande är först med 24 XD dom sa ju inte flest ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Snyggt, men PCIe x1 undrar också hur dom tänkte med den, nåja sådana kort passar i dom längre också
såg inte till nån PATA port heller, skönt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

YouTube - IDF 2010 - GIGABYTE Shows Off Next Generation P67A UD5 and UD7 Sandy Bridge LGA1155 Motherboards
video där dom visar upp moderkortet

lite småkasst ljud och taskigt filmat men man hör ändå ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Även om utseende är mindre viktigt när det gäller hårdvara så är det bland det snyggaste jag sett i moderkortsväg.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Trodde jag skulle sticka ut med att säga att det var ett av dom snyggaste (om inte det snyggaste) moderkortet jag sett! Men här på Swec värkar folk tycka om det! Tummen upp

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

Hur var det nu med sandy bridge? var dom överklockningsbara? Har för mig att jag sett att dom skulle vara totalt låsta.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Hur var det nu med sandy bridge? var dom överklockningsbara? Har för mig att jag sett att dom skulle vara totalt låsta.

Det blir till att börja med svårt då allt är kopplat till en central buss så minsta lilla överklockning så överklockar man allt men moderkortstillverkarna är bra på att komma runt sådant här med tiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Gigabyte kör med gamla bios, trist tråkigt och tappar köpare.
asus here I come med efi.

Kan jag inte direkt se hända, eftersom att de flesta vet knappt vad bios är. Och vad är det man tappar, bootstöd på diskar över 2TB.

Så länge leve bios istället för ett musstyrtbloatat EFI

I övrigt lite väl saftiga priser de tar ut för prestandakorten.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd

Citat från artikeln:
"Några utgångar för processorns integrerade grafik syns dock inte till".

Vet inte om jag missuppfattat det hela,men det är bara H67 korten som har utgångar för inbyggd grafik,
inte"prestandakorten" i P67 serein???

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Saknaden av UEFI blir en anledning att jag skippar gigabyte nu när nästa bygge blir aktuellt, blir nog att vänta ett tag tills korten har mognat lite.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Citat från artikeln:
"Några utgångar för processorns integrerade grafik syns dock inte till".

Vet inte om jag missuppfattat det hela,men det är bara H67 korten som har utgångar för inbyggd grafik,
inte"prestandakorten" i P67 serein???

Men när du har en P67 chipset använder du en grafikkort istället och utnyttjar den diskreta grafiken av CPU.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Vem bryr sig om hur ett moderkort ser ut. Det är ju bara skitungar som tycker sånt är viktigt. Viktigast för mig är finesserna. Ändå kör det här kortet ett gammalt sketet inbyggt Realtek nätverkskort istället för ett riktigt moderkort som kör Intel, för att ta ett exempel.

Nej det här moderkortet är bara för gamerfjortisarna som ännu inte flyttat hemifrån. Typiskt insnöade Sweclockare.

Snacka om att kasta sten i glashus. o_O

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jävligt snygg design och bra val av färger... inte för att det spelar någon roll då man inte har något fönster i chassit......

Priset var dock det mest avskräckande på länge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Undrar om dom betalar royalty till Duracell?

Färgschemat...

Ultra......Duracel
Durable..Ultra

http://www.duracelldirect.co.uk/i/products/96504-alt1.jpg

Ha, ha! Åtminstone håller de länge.

Jag gillar även färgschemat, men jag lär nog invänta AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Hur var det nu med sandy bridge? var dom överklockningsbara? Har för mig att jag sett att dom skulle vara totalt låsta.

K modellerna har upplåst multipler så man kan överklocka med den vad jag har förstått,
men inte hemma på sandy brigde.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Äckligt snyggt

Permalänk
Medlem

det är vad jag kallar porr för nördar

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300