Datorn hänger sig i spel som Starcraft 1 och warcraft 2

Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig i spel som Starcraft 1 och warcraft 2

Datorn hänger sig totalt när jag sitter och spelar starcraft 1 och warcraft 2 , kan inte göra något förutom att starta om datorn via restart button varken CTRL ALT F4 vill funka eller CTRL ALT DEL så jag undrar vad ni tror att problemet kan vara. Jag har provat allting som jag blivit tillsagd men det verkar inte vilja funka för mig ändå. Hoppas att det går att lösas på något sätt.

Permalänk
Medlem

har samma problem fast med cod4 och battlefield bad company 2 funkar i singelplayer men inte i multi.

Permalänk
Medlem

det är jobbigt. jag köpte även GTA 4 men det laggar och jag har liksom mer än vad det står att man behöver maximalt på fodralet. Men det som stör mig mest är det att datorn hänger sig när man kör starcraft 1. Ja vill verkligen lösa det problemet.

Permalänk
Medlem

har du kollat värmen

Permalänk
Medlem

Jag använder mig ett coolermaster HAF 922 så det ska inte vara problemet. Men GTA så är det nog min processor som är för dålig antar jag. Har en AMD Athlon 7750 Dual-core 2.70 ghz

Permalänk
Medlem

kör du singel eller multiplayer?
hos mig funkar bc2 bara på singelplayer så för mig kan det inte vara värmen.

vi får väl vänta på någon som kan och se om dom kommer med bra lösningar

Permalänk
Medlem

GTA 4 har jag bara testat i single player. Men man måste ändå connecta med nätet på grund av att man måste logga in för att komma åt spelet. Men jag bryr mig inte så mycket om det just nu det jag mest bryr mig om är det att datorn hänger sig när jag spelar starcraft 1 hehe.
Japp det brukar alltid finnas bra personer här inne som kan hjälpa en.

Permalänk
Medlem

CTRL ALT F4 gör inget ens? :S O.o
ALT F4 däremot...
ot: vet inte

edit:
Kras2, skälet KAN nog att din dator inte pallar BC2 i MP är nog att den använder Frostbite Engine som är mycket tyngre att köra, den används bara i MP delen men inte SP, tror det är desamma i nya MoH Tier 1 spelet.
så du kanske har en dator på GRÄNSEN att den inte klarar av att visa MP delen, testa sänk upplösning grafikinställningar eller annat så kanske funkar har du testat?
Jag säger inte att du har en dålig dator nu eftersom ja inte vet vad du har, men det KAN vara skälet

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Aa ne jag tänkte fel där mitt fel. Men ALT F4 vill ej funka och CTRL ALT DEL vill inte heller funka som sagt måste stänga av datorn o starta den igen. Med tanke på att datorn inte tycker om det så blir man lite så här smått irriterad på det.

Permalänk
Medlem

Du har inte klockat något? Provat Memtest? Uppdaterat drivare till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat till senaste grafik drivrutin hela tiden dom som inte är beta så klart och nej jag har inte klockat min dator alls. Vart kan jag hitta ett memtest?

Permalänk
Medlem

Nico.v

CPU:core 2 duo e6850 3.00ghz
GPU:8800 gts
RAM:4 gb

Permalänk
Medlem

den fryser också i i lägsta upplösningar i både cod4 och bc2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jjsoon:

Har uppdaterat till senaste grafik drivrutin hela tiden dom som inte är beta så klart och nej jag har inte klockat min dator alls. Vart kan jag hitta ett memtest?

Let me google that for you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jjsoon:

Jag använder mig ett coolermaster HAF 922 så det ska inte vara problemet. Men GTA så är det nog min processor som är för dålig antar jag. Har en AMD Athlon 7750 Dual-core 2.70 ghz

Har samma men GTA är tyvärr dåligt optimerad för PC, de nya patcherna fixar delvis några problem men prestandaförlusten kvarstår :/, du kan alltid göra som jag, klocka

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Zelxi: jag har aldrig klockat en dator innan så har aldrig vågat mig på det. ;/

Broder Truck: Tack, jag ska kolla det

Permalänk
Medlem

Det ska/kan gå o klocka till minst 3,2ghz utan att ändra v-core, default är auto, på min i alla fall :P. Du behöver dock en annan kylare än stockkylaren... min blev typ 60c med stock och 40c med en ny kylare. Fast klart, alla cpu är olika så du får prova dig fram om du tänker klocka hehe..

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

zelxi: Men finns det någon sida där man kan läsa om hur man klockar för jag kan ingenting om det tyvärr

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem.... När jag spelar Medal of Honor Tier 1 så går det runt 5 - 10 min sen fryser sig datorn helt och de är ett störigt brusande ljud i hörlurarna/högtalarna. Jag måste alltså stänga av datorn med reset knappen eller hålla in startknappen.

Väldigt tacksam för tips