Permalänk
Medlem

Köpa ny dator! HJÄLP

Hej.
Jo, nu har jag bestämt för att köpa en ny dator eftersom den förra är ren skit.
Jag har en budget på max 5000, men vill gärna att ni försöker dra ner den till 4500!
Krav:
Call of duty: Black Ops (Höga/Högsta inställningar, laggfritt).
GTA IV (Medium-Höga inställningar, laggfritt)
Sedan så ska jag spela FEAR, Amnesia, Counter-strike, Euro truck simulator och lite sådant.

Jag har plockat ihop ett paket här, Kan man få något bättre för den prisklassen och funkar alla delar tillsammans?

Här har jag ett annat paket:

Som sagt, får jag något bättre för prisklassen och vilket är bäst av dem två?
Fixa fram ett bättre paket till mig om det går också!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag ifrågasätter starkt om du kan spela GTA IV lagfritt på någon av dessa paket? Är osäker på processorn och grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag skulle bytt nätagget i paket 2 till ett FSP 400-60APN Bulk 400W - Inet.se och använt de överblivna pengarna till en större hårdisk ex. 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirNicky:

Jag ifrågasätter starkt om du kan spela GTA IV lagfritt på någon av dessa paket? Är osäker på processorn och grafikkortet.

Processorn är mycket bra och grafikkortet är inte så illa dock så blir det nog medium på GTA
ATI Radeon 5850 5830 - Featured Review - Page 7 - Widescreen Gaming Forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SarraS:

Processorn är mycket bra och grafikkortet är inte så illa dock så blir det nog medium på GTA

Men lagfritt vet jag dock inte

Permalänk
Medlem

Okey, men om vi säger att jag vill köra på paket 1.
Kan någon lägga till ett annat grafikkort så det blir 4500 som är lite bättre kanske?
Jag har fått lite hjälp med paketet, men moderkortet har inbyggt ljud och nätverk antar jag?
Och alla delar passar väl ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logfan:

Okey, men om vi säger att jag vill köra på paket 1.
Kan någon lägga till ett annat grafikkort så det blir 4500 som är lite bättre kanske?
Jag har fått lite hjälp med paketet, men moderkortet har inbyggt ljud och nätverk antar jag?
Och alla delar passar väl ihop?

Ja, alla delar är kompatibla och ljud + nätverk finns i moderkortet.
Har du tänkt att uppgradera datorn snart igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirNicky:

Men lagfritt vet jag dock inte

Titta på RECENSION jag posta den kommer klara GTA utan lagg.
Paket 1 är mycket sämre än paket 2 skulle råda till paket 2 då processorn är så pass mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska spara pengarna du har och vänta tills du har mer. Då kan du få en dator som kommer att fungera längre

Visa signatur

Intel 2600k@4,6 2xHD6870

Permalänk
Medlem

Alla Corsair CX som säljs nu är skrutt, köp Fractal Design Integra 400W eller Corsair VX 550W istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Hmm okey, så ni tycker att jag ska köra på paket 2?
Då gör jag förmodligen det.

Nej, jag ska inte uppdatera den inom en snar framtid.
Brukar inte spela alla dem nyaste spelen, så denna kommer duga helt perfekt för mig

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

ta det här nätagget FSP 400-60APN Bulk 400W - Inet.se mycket bra

Permalänk
Entusiast

Tänkte sälja ett helt nytt och oanvänt Gts 450 annars för ~1k om det skulle vara intressant .
http://www.sweclockers.com/annons/52968-zotac-gts-450-oanvant
mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -