Permalänk
Medlem

Bygglogg || prodject by Enax

Här kommer en fortsättning på min modifikation av mitt chassi. Detta är mitt första chassi jag gör om. Men efter man kollat runt i galleriet på alla grymma moddare så blir man ju så sugen!

Inte för att det har med bygget att göra men jag slänger in lite snabbt va som sitter i burken

*Intel i5 760 2,8gz
*Gigabyte GA-P55-USB3
*A-Data 4GB (2x2GB) Game-Series 1333MHz
*XFX Radeon HD5770 1GB
*WD 500GB
*460w nätaggregat.

Saker som ska göras:

(x) *Färga burken svart på insidan.
( ) *Kapa ut och sätta in acryl. (på sidan av burken)
( ) *Sätta in fläktar, göra fästen och hål.
( ) *Kanske sleeva kablarna. (har aldrig gjort det förut)
(x) *Bygga om cd-läsar boxen och flytta upp hårddisken dit.
( ) *Göra hål så jag kan dra kablarna bakom.
( ) *Sätt in lysrör.
( ) *sätta på nya fötter så datorn kommer upp lite.
( ) * Göra en skylt som jag ska sätta över CD-läsar boxen.

här kommer jag uppdatera så det ska vara lätt att följa med och se vad som händer.

Anledningen till att jag gör en ny tråd och på ett nytt Swec konto är att det blivit någon bugg så jag inte kommer in på mitt gamla. Så här kommer en fortsättning på mitt projekt från Enax (codbrunnen)

Nu kommer massa bilder på allt som redan har hänt

(sry för dålig kvalite på bilderna i början)

Lite Paint målningar för att förtydliga mina tankar

Tagit bort allt från chassit för målning

Efter den första målningen:

Så nu är Hårdiskboxen borta

satte ihop datorn för några dagars paus från bygget.

Jämför före och efter. (det blev "lite" konstigt ljus på ena bilden)
före:

Efter:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Rengöring av nätaggregat:

Innan:

efter:

och efter målning:

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

vilket chassi kommer du att modda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

vilket chassi kommer du att modda?

Hej

Jag vet faktiskt inte vad det heter... jag letade lite innan jag måla om det men hitta inget. Chassit ingick i ett paket hos Komplett.se som jag köpte för några år sedan, Men det är inte dom sakerna som sitter i chassit

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Mycket snyggt resultat, dock är det ju inte det bästa chassit för kabeldragning t.ex, som då syns väldigt mycket.
Men bra jobb!
Blev mycket snyggare.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Mycket snyggt resultat, dock är det ju inte det bästa chassit för kabeldragning t.ex, som då syns väldigt mycket.
Men bra jobb!
Blev mycket snyggare.

Tack ! nej jag vet, det bli väldigt svårt att få det snyggt.
men jag försöker så gott det går och kanske ska göra egna hål i moderkortsplåten och dra vissa kablar där bakom

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Eventuellt sleeva allt svart eller vitt?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Eventuellt sleeva allt svart eller vitt?

Hej

Jag kommer sleeva allt svart- grönt eller svart- orange som det ser ut nu

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Skrivet av Enax:

Hej

Jag kommer sleeva allt svart- grönt eller svart- orange som det ser ut nu

Om du sleevar orange stämmer Hannes/Sack skiten ur dig!

Skrivet av sack:

Stämma skiten ur dem ska jag göra. xD Eller så får dem ge mig en motorcykel så är vi kvitt.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Om du sleevar orange stämmer Hannes/Sack skiten ur dig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack Visa inlägg
Stämma skiten ur dem ska jag göra. xD Eller så får dem ge mig en motorcykel så är vi kvitt.

Haha sack.. jag har en motorcykel honda cr85... men tror inte det är värt att offra den för att få sleeva svart orange haha men jag funderar ju också på att köra svart-grön temat men det blir sjukt svårt att göra det temat snyggt typ bara sleeving som man kan köra svart-grönt alla fläktar och sånt finns ju inte i grönt så dom får bli svart, jag har nu hittat vart man kan köpa grönt lysrör på indomo om jag inte minns fel.. men ska man ha det eller ska man köra vitt ljusrör.. HJÄLP MIG!!!

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Va tycker ni om denna kapning ? säg nu va ni tycker.. Jag vill göra "lite" annorlunda, dom flesta är antingen så man ser hela datorn eller bara moderkortet... jag vill göra en egen men säg nu va ni tycker !

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Tycker att du borde göra en rak "linje" under nätagget, och sen snett eller rakt up.
Alltså, tycker jag inte att man borde se nätagget!
Men annars cool idé!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tycker att du borde göra en rak "linje" under nätagget, och sen snett eller rakt up.
Alltså, tycker jag inte att man borde se nätagget!
Men annars cool idé!

Jag föstår hur du menar.. bra idé. tack !

fast om man kollar på mina grymma Paint bilder så tror jag mer på den första, den som man ser lite av närtagget (bilden ovan=)
typ såhär ?
när man kollar på bilden så ser det lite konstigt ut..

eller såhär kanske ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, vad är det för skit ni snackar!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, vad är det för skit ni snackar!

Haha menar du det med motorcykeln eller ? Haha

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enax:

Jag föstår hur du menar.. bra idé. tack !

fast om man kollar på mina grymma Paint bilder så tror jag mer på den första, den som man ser lite av närtagget (bilden ovan=)
typ såhär ?
när man kollar på bilden så ser det lite konstigt ut..

[IM]http://data.fuskbugg.se/dipdip/Skiss%20min%20dator7.jpg[/IMG]
eller såhär kanske ?
[IM]http://data.fuskbugg.se/dipdip/Skiss%20min%20dator8.jpg[/IMG]

Den första bilden var snyggast.
men jo, det var så jag tänkte!
Snyggt!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Den första bilden var snyggast.
men jo, det var så jag tänkte!
Snyggt!

Okej, jag får see men tack ändå

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Enax:

Haha menar du det med motorcykeln eller ? Haha

Haha, ja. Men det är sant. Jag stämmer skiten ur dig. Nej, men sanningen är att du får använda precis vad du vill för mig. Faktum är att jag blir smickrad om någon känner sig inspirerad av mitt arbete. Det är faktiskt en av anledningarna till att jag lägger ner tid på att visa mina byggen och anstränger mig för att ha intressant hårdvara att jobba med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, ja. Men det är sant. Jag stämmer skiten ur dig. Nej, men sanningen är att du får använda precis vad du vill för mig. Faktum är att jag blir smickrad om någon känner sig inspirerad av mitt arbete. Det är faktiskt en av anledningarna till att jag lägger ner tid på att visa mina byggen och anstränger mig för att ha intressant hårdvara att jobba med.

Gud va snällt av dig haha. Ja men det är bra sack !
Men om man säger såhär typ alla byggen kör rött-svart.. så den skippar vi, jag vill sticka ut lite. svart och orange/grön hmm asså jag har sån besluts ångest... jag tror att grönt kan bli ganska snyggt för att det lyser snyggt... men det kommer typ bara bli sleevingen om jag nu ens kommer sleeva som blir svart grönt, resten blir ju svart och det blir lite tråkigt för jag vet iaf inget ställe där man kan köpa gröna fläktar. Man kan ju ta loss vingarna och måla dom eller ? fast jag kommer ju säkert bara förstöra alla så vet inte om jag vågar det om det inte är jätte simpelt... inte nu för att jag vet vart man kan köpa orangea fläktar då men va tycker du sack och alla andra här på Swec såhär dom 6 sista timmarna på detta år

Va ska jag ha för fötter? vart kan man köpa det? vill inte betala 80kr i frakt för bara ett par fötter häller..

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

tack för detta året och all hjälp man har fått! Ha nu en riktigt goo kväll! Gott nytt år och ha en bra fortsättning !

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så tycker jag det första faktisk. Med lite schyssta ljus och sånt
Hoppas du lyckas med detta.
AA lycka till med att sleeva

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-konstruktioner/978030-bygglogg-prodject-leo-aka-modex/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

Helt ärligt så tycker jag det första faktisk. Med lite schyssta ljus och sånt
Hoppas du lyckas med detta.
AA lycka till med att sleeva

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-konstruktioner/978030-bygglogg-prodject-leo-aka-modex/

Tack. ja tror också det blir den första (första av mina tre grymma paint målningar)

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

blir dessa fötterna bra om jag ska sätta fläktar i botten av chassit ?
http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=54

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Enax:
För att chassit kommer lite högre upp, för bättre insug, så hade jag tagit 8 stycken, och satt dem två och två på varandra.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Enax:
För att chassit kommer lite högre upp, för bättre insug, så hade jag tagit 8 stycken, och satt dem två och två på varandra.

Ja, bra idé. det handlar ju ändå inte om några pengar

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Enax:
Så sant, så sant.
Så tycker att du borde köra på det!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Enax:
Så sant, så sant.
Så tycker att du borde köra på det!

jaap

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Bygget står lite still nu pga av att det är nyår och ons-sön åker jag iväg.. När det gäller kapningen så håller jag på med att få tag på ett rotationsverktyg. Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska fästa glaset än men det blir nog tejp men om jag nu ska köra svart grönt temat så får ni hjälpa mig lite där med tipps hur jag kan förtydliga det temat, annars blir allt lätt svart... kom med förslag och vilken färg passar best på lysröret till grönt, förutom grönt då ? någon färg som lyser upp dom gröna sleeve kablarna? (om jag nu ska sleeva)

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Avstängd

Vitt lyser ju upp.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Vitt lyser ju upp.

Ja, det är ju sant men om man kollar på lite andra projekt sånna som har sleevat grönt så har dom haft lila tror jag, det ska tydligen lysa upp det gröna snyggt, tror det va lila. Men jag vet inte

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Hej sitter här nu i väntan på att pappa ska få hem sitt rotorationsverktyg (hmm hur stavas det ) så jag håller på att kolla lite på sleeve... just nu känns det som det blir grön-svart men vilken färg ska jag då ha på sata kabeln? hmm grön eller svart, va tycker ni ?

Visa signatur

|| Enax||