Permalänk

Chassi 1500 kr?

Ska köpa ett fulltower chassi för cirka 1500 kr.

Kraven är usb 3.0 och bra kylningsmöjligheter. Ifall det är nåt annat som jag borde ha med så säg till.
Lådan behöver inte vara extremt snygg. Funktion går före design helt enkelt.

Tack på förhand!

Lådan ska vara tyst också.

Permalänk

Du skulle kunna kolla på ett http://www.dustinhome.se/pd_5010442102.aspx, dock har det inte usb 3.0 vad jag vet. Dock är det ju bara att köpa ett moderkort med den möjligheten eller en extern dosa med usb 3.0. Kylningsmöjligheterna är väldigt bra och priset kan man inte klaga på heller.

Annars har du http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=692915 som jag är rätt säker på att det har usb 3.0. Ser dock förjävligt ut enligt mig och jag har ingen erfarenhet av det. Dock har swec en recension på den.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Entusiast

Jag hade kört på ett Corsair 600T, Eftersom erfarenheten jag har av 700/800D är att dom är bäst för vatten kylning, Och jag TROR att ett 600T skulle ha bättre Luftflöde.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

CM storm sniper, har ett själv och är skitnöjd

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag hade kört på ett Corsair 600T, Eftersom erfarenheten jag har av 700/800D är att dom är bäst för vatten kylning, Och jag TROR att ett 600T skulle ha bättre Luftflöde.

Stämmer, om du inte ska vattenkyla. Kör då på ett corsair 600T.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

USB 3.0 är sällsynt i chassin,bättre med förlängning. CM HAF om kylning prioriteras, Twelvehundred är bra med.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Då blir det ett Corsair 600T. Ska inte vattenkyla så.
Inga invändningar?

Permalänk
Skrivet av sammesaken32:

Då blir det ett Corsair 600T. Ska inte vattenkyla så.
Inga invändningar?

Bra val, men jag tycker du ska ta dig lite tid att kolla på Lian Li lådor också!

Permalänk
Medlem

cooler master haf X? http://www.inet.se/artikel/6901302/cooler-master-haf-x-atx-ut... värt den extra hundringen imo, men annars 600t (:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Glöm inte CM Storm Sniper...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

storm sniper är väl inte fulltower?

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

storm sniper är väl inte fulltower?

inte 600t heller men det är vad han vill ha. Hade också rekommenderat det om du inte skrivit fulltower. Verkar vara ett riktigt bra chassi. Ska själv köpa det snart tror jag.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av saltiiz:

cooler master haf X? http://www.inet.se/artikel/6901302/cooler-master-haf-x-atx-ut... värt den extra hundringen imo, men annars 600t (:

+1

Köpte samma chassi och kunde inte blivit nöjdare, dock inte sett dom andra live etc men är kär i mitt nya, kolla annars youtube http://www.youtube.com/user/3DGAMEMAN?feature=chclk
tycker han har rätt ok reviews av dom flesta chassin

Mvh

Permalänk
Medlem

Blir lite ledsen över att ingen tar upp silverstones chassin. har själv ett raven02 och anser att just ur luft kylnings perspektiv så är det ypperligt att vända på moderkortet 90 grader. sätt på en h50 på proppen och det är bara fläkten på grafik kortet som egentligen stör luftströmmen som går från botten och ut i toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

cooler master haf X? http://www.inet.se/artikel/6901302/cooler-master-haf-x-atx-ut... värt den extra hundringen imo, men annars 600t (:

Haf x bästa val enligt mig

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

Blir lite ledsen över att ingen tar upp silverstones chassin. har själv ett raven02 och anser att just ur luft kylnings perspektiv så är det ypperligt att vända på moderkortet 90 grader. sätt på en h50 på proppen och det är bara fläkten på grafik kortet som egentligen stör luftströmmen som går från botten och ut i toppen.

han ville ha USB3, vilket inte finns på raven02? elr har jag fel?

Permalänk

HAF X verkar ju vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

han ville ha USB3, vilket inte finns på raven02? elr har jag fel?

han lämnade två st krav, det ena var usb3 som en annan skrev inte är speciallt vanligt men går att fixa på flera sätt.
det andra kravet var bra kylning och pratar vi då om luft kylning så ville jag bara lyfta fram just silverstone för att dom just tänkt på luftflödet och vänt på moderkortet. förstår inte riktigt varför du ska komma och leka besservisser, men du kanske får en kick av det vad vet jag. Dessutom vet ja itne om något av chassina som blivit nämda förutom bitfenix eller HAF har usb3, men det är ju bra att du kan så mkt om raven02

Permalänk

Moderkortet stödjer USB 3.0. Behöver lådan ha USB 3.0 då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Jag hade kört på ett Corsair 600T, Eftersom erfarenheten jag har av 700/800D är att dom är bäst för vatten kylning, Och jag TROR att ett 600T skulle ha bättre Luftflöde.

Nackdelen med det chassit är just fläktarna.
Går inte att byta ut dom då dom har speciella mått just för det chassit.

Annars är det helt underbart och jäkligt snyggt

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Då är ju Corsair 600T inget vidare alternativ? HAF X har inga mycket fläktmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sammesaken32:

Då är ju Corsair 600T inget vidare alternativ? HAF X har inga mycket fläktmöjligheter.

HAF X har en jädrans massa fläktar direkt ur kartongen
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6653

Dessutom finns det gott om utrymme för ytterligare:
Front:230 x 30 mm red LED fan on/off x 1
Top:200 x 30mm fans x 2 (one optional)
Side:200 x 30mm fan x 1
Rear:140 x 25mm fan x 1
VGA Fan Duct:120 x 25 mm or 120 x 38 mm fan x 1(optional)
VGA Holder:80 x 15 mm fan x 1(optional)

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Förlåt menade att HAF X hade mycket fläkt och kylningsmöjligheter.

Permalänk
Avstängd

600T Har väll bara 1 intake och 2 outtake - lite kufigt för ett gaming chassi? Det är otroligt fult med. Kör på Ett HAF X!