cod black ops nybörjare [hur köper man vapen?]

Permalänk
Medlem

cod black ops nybörjare [hur köper man vapen?]

hej.
tänkte jag skulle börja lira lite black ops så jäg köpte spelet men varför kan jag bara ha några få vapen låser men upp fler vapen då man levlar? för alla andra har ju andra vapen.

mvh/simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

hej.
tänkte jag skulle börja lira lite black ops så jäg köpte spelet men varför kan jag bara ha några få vapen låser men upp fler vapen då man levlar? för alla andra har ju andra vapen.

mvh/simon

Du får cash tror jag som du kan köpa vapen med

Permalänk
Medlem

Du får cash som du kan köpa vapen för när du "låst" upp dom efter att du har levlat till vapnets level.
Perk och attachments kan oxå köpas. attachments låses upp automatiskt när du köpt vapnet.

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Du får cash tror jag som du kan köpa vapen med

Förutom det måste du även lvla till dig vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Förutom det måste du även lvla till dig vapen.

tack för svaren men var köper man vapnen? har låst upp något vapen men kan inte hitta var man köper dom? (A)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

Du får cash som du kan köpa vapen för när du "låst" upp dom efter att du har levlat till vapnets level.
Perk och attachments kan oxå köpas. attachments låses upp automatiskt när du köpt vapnet.

tack då fatta jag men var köper man vapnen då har låst upp något vapen var köper jag det?

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

tack för svaren men var köper man vapnen? har låst upp något vapen men kan inte hitta var man köper dom? (A)

Create a class > Primary/Secondary Weapon

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Brainfreeze:

Operations - Create a class - Primary/secondary weapon för att vara exakt TS verkar ju inte ha så stor koll så ville bara göra det enklare för honom

Du får ju som sagt pengar medans du spelar som du sedan köper vapen, attatchments, perks etc med.

Ett tips är att skaffa Perks direkt i början då de hjälper OTROLIGT mycketoch de kostar inte så mycket heller. Jag själv kör med dessa:
Ghost - För att folk inte ska kunna se mig på radarn
Sleight of hand - Snabba reloads i långa fighter
Hacker - Så du kan se dom där jäkla claymoresen genom väggarna och slippa dö av dom hela tiden

Angående vapen så hade jag satsat på Enfield (assault) eller AK74U (SMG) i låglevel.
om du väljer enfield så kan du byta ut den när du är 30 nått och det börjar komma lite nya bättre vapen.
Väljer du AK74U så testa köra den med rapid fire. Funkar finfint för mig
Tänk på att du får VÄLDIGT mycket pengar så va inte rädd för att slösa

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainfreeze:

okej tack så mycket för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Flyttade tråden till CoD-forumet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

AK74u på låglevel är väl att ta i. Den låses ju inte upp förrän på level 17 eller 18 eller nåt.

Mitt tips är att köra på SMG-class i början och inte assault. Med SMG har du mycket större chans att lyckas i täta strider. Assault class (typ M16) är bättre över stora avstånd.

Med SMG har du iallafall en lite chans att vinns över någon i närstrid
Lycka till!

Angående perks så håller jag delvis med föregående tipsare.
Perk 1: flak jacket - skyddar väldigt bra mot explosioner så du slipper dö av dessa hela tiden
Perk 2: sleight of hand -snabb reload
Perk 3: tactical mask eller hacker. Tactical mask skyddar mot nova gas och är ganska bra...

Permalänk
Skrivet av Björnerik:

AK74u på låglevel är väl att ta i. Den låses ju inte upp förrän på level 17 eller 18 eller nåt.

Mitt tips är att köra på SMG-class i början och inte assault. Med SMG har du mycket större chans att lyckas i täta strider. Assault class (typ M16) är bättre över stora avstånd.

Med SMG har du iallafall en lite chans att vinns över någon i närstrid
Lycka till!

Angående perks så håller jag delvis med föregående tipsare.
Perk 1: flak jacket - skyddar väldigt bra mot explosioner så du slipper dö av dessa hela tiden
Perk 2: sleight of hand -snabb reload
Perk 3: tactical mask eller hacker. Tactical mask skyddar mot nova gas och är ganska bra...

så du menar att level 17 inte är low lvl ? tar ju inte många games att få den

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Nä det tar inte många rundor när man har prestigat några varv och kör nuketown, men första vändan jag spelade tog det ganska lång tid tills jag fick tillgång till ak74u...

Permalänk
Medlem

jag är på level50 och nu kan prestiga.
vad går det ut på igentligen?

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajsarn:

jag är på level50 och nu kan prestiga.
vad går det ut på igentligen?

Prestige betyder egentligen att du startar om från början, men med en annan rank. I princip gör det ingenting, men man kan få mera e-penis.

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem

Viktigast av allt är väl att ha kul? Mycke trams på servrarna nu med "omg marathon pro noob" etc etc - besvarar alltid gnäll med samma fras "it's there for you to choose aswell"

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IceY!:

Prestige betyder egentligen att du startar om från början, men med en annan rank. I princip gör det ingenting, men man kan få mera e-penis.

Guld-camo på prestige 14!
Och lite annat skit, ska finnas några speciella gametypes för prestige-spelare men det verkar bara finnas på konsoll, jag har inte hittat något på PC iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag prestigear för det är kul att få xp och att det händer något mellan rundorna. Man får in och pilla på gubben och får jaga pro perks. När man har maxat level 50 så händer det liksom inget och det enda man har att jaga är att förbättra sitt win streak. Har 17 raka vinster som bäst Någon som slår det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Björnerik:

Jag prestigear för det är kul att få xp och att det händer något mellan rundorna. Man får in och pilla på gubben och får jaga pro perks. När man har maxat level 50 så händer det liksom inget och det enda man har att jaga är att förbättra sitt win streak. Har 17 raka vinster som bäst Någon som slår det?

Tror jag hade 34 raka vinster eller något sådant tidigare, men den verkar nollställas ibland den där räknaren :E

(Kör mest domination.)

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Då är de väl bara att installera om å börja om från level 1?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snozan:

Kan ha fel men är ganska säker på att mp-profilen i sin helhet sparas online, så installera om gör nog inte så mycket.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av snozan:

Ja, fast profilen sparas online.. Eller så kör man en prestigelevel till vilket i princip blir samma sak som att installera om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kan ha fel men är ganska säker på att mp-profilen i sin helhet sparas online, så installera om gör nog inte så mycket.

Skitspel! COD4 var bättre på den punkten, installera om säkert 4 gånger

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snozan:

Skitspel! COD4 var bättre på den punkten, installera om säkert 4 gånger

Alla noobs körde ju hackade profiler i COD4 och MW2 så tycker detta är bättre. Vet dock inte varför du installerade om eftersom man kunde skapa/ta bort profiler...

I Black Ops kan du ju köra prestige 15 gånger så en hel del resets får man ju om man vill.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om man vill bli lvl 1 igen så är det bara att ta bort players mappen som ligger i black ops mappen var iaf så på MW2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bobbe_93:

Om man vill bli lvl 1 igen så är det bara att ta bort players mappen som ligger i black ops mappen var iaf så på MW2.

Som nämnt ovan så fungerar det annorlunda i Black Ops

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Som nämnt ovan så fungerar det annorlunda i Black Ops

Okej där ser man trodde fungera samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Alla noobs körde ju hackade profiler i COD4 och MW2 så tycker detta är bättre. Vet dock inte varför du installerade om eftersom man kunde skapa/ta bort profiler...

I Black Ops kan du ju köra prestige 15 gånger så en hel del resets får man ju om man vill.

Skiter i vad andra körde COD4 kunde man avinstallera singleplayer direkt, de går inte i Blackops, den bara ligger där å tar plats. (inte spelat singleplayer sen första COD). Innan de va de singleplayern i return to Castle wolfenstein (2001).
Borde finnas 2 versioner av ett spel. Ett som de är nu, å ett med endast multiplayern

Visa signatur