Permalänk

förvirrad!

Jag är troligtvis ganska sen i teknologin när det gäller datorer.
Men Intel CPU med inbyggd grafik? Är det nåt bra?
Eller måste man ändå köpa ett grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Jag är troligtvis ganska sen i teknologin när det gäller datorer.
Men Intel CPU med inbyggd grafik? Är det nåt bra?
Eller måste man ändå köpa ett grafikkort?

Du gör mig än mer förvirrad....Say what ?? CPU med inbyggd grafik ?

Permalänk
Medlem

Hej,

Det duger inte till mycket. Läs Sweclockers recension av Sandy Bridge så ser du vad den går för. Kortfattat: HD-film och CS 1.6 och liknande fungerar bra. Men inte så mycket mer.

Om du ska spela på dugliga inställningar i dagens spel gör du bäst i att köpa ett grafikkort från AMD eller nVidia. Om du vill ha tips på vad som gäller där, skapa en tråd i Köpråd.

Permalänk

Denna t.ex INTEL CORE I5 2300 2.80GHZ 6MB S-1155

I beskrivningen står det: "Alla Sandy Bridge processorer har en riktigt vass integrerad grafikkärna direkt på chippet för att kunna ge bättre och skarpare upplevelser av media och 3D grafik. Nu behöver du inte längre kasta bort dina pengar på ett dyrt grafikkort! "

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Du gör mig än mer förvirrad....Say what ?? CPU med inbyggd grafik ?

Till exempel förra generationens Intel i3 (Arrandale) och nysläppta Sandy Bridge har inbyggd grafikdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Till exempel förra generationens Intel i3 (Arrandale) och nysläppta Sandy Bridge har inbyggd grafikdel.

Ja visserligen! men det ersätter ju inte graffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Denna t.ex INTEL CORE I5 2300 2.80GHZ 6MB S-1155

I beskrivningen står det: "Alla Sandy Bridge processorer har en riktigt vass integrerad grafikkärna direkt på chippet för att kunna ge bättre och skarpare upplevelser av media och 3D grafik. Nu behöver du inte längre kasta bort dina pengar på ett dyrt grafikkort! "

Är väll i klass med grafikkort för 500:-
Duger till allt utom spel.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Ja visserligen! men det ersätter ju inte graffet.

Möjligtvis inte för oss på Sweclockers, men för många som vill ha en surf eller kontorsdator som kan spela HD-film på youtube eller spela World of Warcraft på Low är det ett vinnande koncept.