SweClockers drop!

Styla Win7: Shells & Teman

Permalänk
Medlem

Styla Win7: Shells & Teman

Tjena!

Såg att det fanns en Visa ditt win7 skrivbord tråd. Men tyckte att det behövs tråd för folk som vill ha hjälp med att styla sina teman och shells i windows. Däribland jag.

Undrar om det finns några bra förslag till teman? Som är helt fungerande. Än så länge har jag bara hittat teman som inte fungerar.

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

prova www.custopack.com, (custopack tools)
funkar finfint!

Permalänk
Skrivet av peer81:

prova www.custopack.com, (custopack tools)
funkar finfint!

Det fanns några få teman bara.

Kentan900

Permalänk
Medlem

Vet att dessa fungerar (och jag tycker de ser bra ut):
Shine 2.0
Soft7 2.0
Blend 2.0

De flesta teman man kan hitta på DeviantArt har fungerat för mig, så leta gärna där efter fler.

Edit: För de som vill ha hjälpa att styla så rekommenderar jag denna tråd, har visserligen inte uppdaterat den på ett tag (och kommer nog inte göra det) men tycker den har mycket matnyttig information.

Edit2: Eftersom du inte har hittat något fungerande tema hittills så gissar jag att du inte patchat windows, du kan använda detta program för att utföra denna patchning, samma program länkas och beskrivs i guiden jag länkade till ovan.(OBS! Tänk på att det modifierar dina systemfiler vilket i värsta fall kan leda till att windows slutar fungera mm, så var medveten om vad du gör och se till att fixa backups mm innan du börjar)

Permalänk
Medlem

hade patchat men tror nog det löste sig nu. bra länk tips till din guide btw! tackar

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Vet att dessa fungerar (och jag tycker de ser bra ut):
Shine 2.0
Soft7 2.0
Blend 2.0

De flesta teman man kan hitta på DeviantArt har fungerat för mig, så leta gärna där efter fler.

Edit: För de som vill ha hjälpa att styla så rekommenderar jag denna tråd, har visserligen inte uppdaterat den på ett tag (och kommer nog inte göra det) men tycker den har mycket matnyttig information.

Edit2: Eftersom du inte har hittat något fungerande tema hittills så gissar jag att du inte patchat windows, du kan använda detta program för att utföra denna patchning, samma program länkas och beskrivs i guiden jag länkade till ovan.(OBS! Tänk på att det modifierar dina systemfiler vilket i värsta fall kan leda till att windows slutar fungera mm, så var medveten om vad du gör och se till att fixa backups mm innan du börjar)

pacha har jag gjort 4ggr nu men den låter mig inte sätta in temat i rätt mapp

Visa signatur

Härjar i Windows forumet
sök efter mig där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonight:

pacha har jag gjort 4ggr nu men den låter mig inte sätta in temat i rätt mapp

"Låter mig inte" låter för mig som att du inte har tillräckligt med rättigheter för den mappen. Du kan ändra det manuellt. Se denna delen av guiden avsnitt 5.1 "Ge sig själv ägandeskap och full kontroll".

Hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

"Låter mig inte" låter för mig som att du inte har tillräckligt med rättigheter för den mappen. Du kan ändra det manuellt. Se denna delen av guiden avsnitt 5.1 "Ge sig själv ägandeskap och full kontroll".

Hoppas det hjälper.

har prövat det också har även suttit och läst din tråd ett 10-tal gånger

Visa signatur

Härjar i Windows forumet
sök efter mig där

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är knasig, men ser inte alla dessa teman till Windows 7 i grund och botten exakt likadana ut? Det enda som skiljer är lite olika typer av nyanser, genomskinlighet och möjligtvis några andra ikoner.

I Windows XP så kunde man ha otroligt skilda teman som gjorde att det såg totalt annorlunda ut. Men inte i Vista och Windows 7.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonight:

har prövat det också har även suttit och läst din tråd ett 10-tal gånger

De enda problem jag stött på när det gäller att få igång ett tema är 1) att man inte har patchat systemfilerna samt 2) att man inte gett sig själv rättigheter att ändra i mapparna. Det är fullt möjligt att det kan vara något annat som spökar men har personligen inte någon kunskap om hur man då kan fixa det (hoppas jag inte upplevdes tjatig med hänvisningen till guiden som om det vore en absolut sanning där alla svar finns, är medveten om att så inte är fallet )

Skulle du kunna skicka en print screen på hur windows klagar när du försöker lägga in filerna (dvs vilket felmeddelande du får). Kanske kan upptäcka något då.

Skrivet av Knashatt:

Är det bara jag som är knasig, men ser inte alla dessa teman till Windows 7 i grund och botten exakt likadana ut? Det enda som skiljer är lite olika typer av nyanser, genomskinlighet och möjligtvis några andra ikoner.

I Windows XP så kunde man ha otroligt skilda teman som gjorde att det såg totalt annorlunda ut. Men inte i Vista och Windows 7.

Får hålla med här, trodde det bara skulle vara så i början men har inte sett något riktigt annorlunda än. Gissar att MS låst ner möjligheterna rejält.

Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett problem med den delen i din guide där man tar bort libraries... De dyker dock upp då och då och vill antigen försöka få tillbaka den eller att den försvinner för alltid. Någon lösning på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

De enda problem jag stött på när det gäller att få igång ett tema är 1) att man inte har patchat systemfilerna samt 2) att man inte gett sig själv rättigheter att ändra i mapparna. Det är fullt möjligt att det kan vara något annat som spökar men har personligen inte någon kunskap om hur man då kan fixa det (hoppas jag inte upplevdes tjatig med hänvisningen till guiden som om det vore en absolut sanning där alla svar finns, är medveten om att så inte är fallet )

Skulle du kunna skicka en print screen på hur windows klagar när du försöker lägga in filerna (dvs vilket felmeddelande du får). Kanske kan upptäcka något då.

Får hålla med här, trodde det bara skulle vara så i början men har inte sett något riktigt annorlunda än. Gissar att MS låst ner möjligheterna rejält.

Du har ej befogenhet för att ändra blabla admin

(logga sen in på admin kontot med)

Visa signatur

Härjar i Windows forumet
sök efter mig där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munib:

Jag har stött på ett problem med den delen i din guide där man tar bort libraries... De dyker dock upp då och då och vill antigen försöka få tillbaka den eller att den försvinner för alltid. Någon lösning på det?

Gissar att det har med rättigheter i registret att göra.
Om du vill återfå libraries så använd registerfilen Libraries_Aterstall.reg

Om du vill "helt" ta bort libraries så kan du behöva gå in manuellt i regedit och ta bort de relevanta nycklarna manuellt. (OBS var försiktig när du ändrar i registret och spara gärna en backup på allt du tar bort)

Hur du tar bort libraries manuellt:
Högerklicka på Libraries.reg och välj edit (eller öppna i notepad) du kommer då se nedan:

Windows Registry Editor Version 5.00 ; ;Libraries save/navigation ; ;Detta registertweak tar bort libraries från windows ; [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}] [-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions\{2112AB0A-C86A-4ffe-A368-0DE96E47012E}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions\{491E922F-5643-4af4-A7EB-4E7A138D8174}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions\{7b0db17d-9cd2-4a93-9733-46cc89022e7c}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions\{A302545D-DEFF-464b-ABE8-61C8648D939B}] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions\{A990AE9F-A03B-4e80-94BC-9912D7504104}] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel] “{031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}”=- ; ; Restore in Libraries_Aterstall

Varje rad som börjar med [- är en registernyckel som ska tas bort. Du kan göra det manuellt i regedit.

Edit: Jag använde x86 när jag skapade registerfilen för att ta bort libraries, det verkar som att du även behöver ta bort dessa nycklar manuellt för att bli av med libraries när du exempelvis sparar från en webbläsare i x64:

[-HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{2112AB0A-C86A-4ffe-A368-0DE96E47012E}] [-HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{491E922F-5643-4af4-A7EB-4E7A138D8174}] [-HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{7b0db17d-9cd2-4a93-9733-46cc89022e7c}] [-HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{A302545D-DEFF-464b-ABE8-61C8648D939B}] [-HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{A990AE9F-A03B-4e80-94BC-9912D7504104}]

Jag tror det ovan ska göra så att du "helt" blir av med libraries. Microsoft har inte byggt windows 7 så att det ska vara enkelt att göra sig av med libraries så det är möjligt att du kan se den någonstans även om du genomfört vad som nyss beskrivits, hittar du något sådant ställe så skriv i tråden Lycka till och tänk på att göra backups mm, finns alltid en risk att windows lägger av helt.

Skrivet av Tonight:

Du har ej befogenhet för att ändra blabla admin

(logga sen in på admin kontot med)

Ok det är samma felmeddelande jag får när jag inte har tillräckliga rättigheter för att ändra i en mapp. Brukar alltid rekommendera folk att ändra dessa manuellt, men eftersom det inte verkar fungera för dig så har jag tyvärr ingen aning om hur det kan lösas.

Jag kan skicka dig ett pm om jag kommer på något senare men tror inte jag kommer göra det.