Min SSD disk låter!

Permalänk

Jag har också hört ljud från min Intel SSD 160GB G2. Men ljudet försvann efter en dag och nu har jag inte hört den sedan dess. Och det var förra sommaren jag hörde ljudet från min SSD. Och jag vet att det var min SSD som lät eftersom det bara lät när jag packade upp filmer/spel som låg på SSD. Liksom, hur stor är chansen att det kommer ett konstigt ljud från datorn varje gång jag packar upp en fil på ssd? Och då packade jag upp typ 13 filmer bara för att vara säker.

PS/Jag inbillade mig inte, det var faktiskt ssd:n som lät

Permalänk
Medlem

Bra post där Zyriak! Visste väl att jag inte var galen.

Varje gång jag öppnar en ny flik i Chrome kan jag höra det här "skrapet". Det är dock mindre nu än förut. Men ibland får den tuppjuck och börjar låta som fan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Igår kväl så stängde jag av C1E i BIOS o då försvan oljudet

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem

När jag berättat om detta problem för bekanta så är det många som inte tror mig, så jag gjorde en video för att demonstrera problemet. Tyvärr tog youtube bort 50% av ljudet (det är ganska high-pitch), det låter mycket värre i verkligheten.

Blir nog att lämna in den här disken snart, står inte ut längre.

http://www.youtube.com/watch?v=uuijfJfQxts

edit: lyckas tydligen inte med att embedda klippet...

Visa signatur
Permalänk

Undrar om det är SSD eller coilwhine i min dator som låter

Hej, jag har också konstiga ljud ifrån min dator. Uppkommer exempelvis när jag kopierar eller flyttar filer.

Här är ett gäng inspelningar:
https://www.dropbox.com/sh/sw5ey0je614qus4/0gb8kKBmjS

Är det någon av er som hört ett liknande ljud? Och är det ett tecken på att något kommer gå sönder, sådär lagom till att garantin gått ut?

Permalänk
Medlem

Jag kan oxå bekräfta att SSD´s kan låta, polares Intel X25 har ett high pitchat ljud när den jobbade.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

En blixt är MYCKET el och den låter rätt högt när den uppstår

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Inaktiv

Det är klart att den kan låta, precis hur som helst. Det kan vara spänningsregulatorer, kapacitorer eller spolar som expanderar då de blir varma eller vibrerar då det går spänning genom dem.

Fick man själv styra mjukvaran är jag övertygad om att man skulle kunna spela musik på den, eller ett frppprrppprrr ljud :P.

Grejen är att rörliga saker låter definitivt, då de rör sig. Passiva komponenter kan man lätt beskriva mattematiskt, och då kommer det inte låta. Då världen inte är perfekt som kommer i princip alla prylar man har hemma att ge ifrån sig ljud då de gör något. Helt övertygad om att många säkert hört TV, våffeljärn, induktionshällar, datorskärmar, adaptrar till laptops etc låta, trots att de inte rör på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Haha ni har blivit lurade det är inte ssd ni har ni har fått 5400 rpmare hahaha

Troll eller bara bakom flötet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Så jag får leva med det helt enkelt
Lite illa dock att 3 av mina vänners SSDs inte låter alls, jag fick måndagsexemplaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anarkizt:

När jag berättat om detta problem för bekanta så är det många som inte tror mig, så jag gjorde en video för att demonstrera problemet. Tyvärr tog youtube bort 50% av ljudet (det är ganska high-pitch), det låter mycket värre i verkligheten.

Blir nog att lämna in den här disken snart, står inte ut längre.

http://www.youtube.com/watch?v=uuijfJfQxts

http://www.youtube.com/watch?v=uuijfJfQxts&feature=player_emb...

edit: lyckas tydligen inte med att embedda klippet...

Min låter då inte så och den har fungerat klanderfritt sedan hösten 2009.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Troll eller bara bakom flötet?

Skickades från m.sweclockers.com

3 år senare... hahaha

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>