Vilken drivrutin ska jag installera om jag har köpt kortet från USA?

Permalänk

Vilken drivrutin ska jag installera om jag har köpt kortet från USA?

Letade nyligen för billigaste priset på en ficklampa, och märkte att man kan få ficklampan för typ halva priset om man beställer från USA! Tjänar typ 800 kr i rena pengar.

Och jag upptäckte att det är samma sak med alla andra produkter också, fast det är förstås inte alltid som man får det för halva priset billigare.
Så om jag beställer t.ex. ett GTX 580 från USA, vilket språk ska jag ha på drivrutinen som jag installerar då?
Man kan ju välja mellan USA, Kinesiska, UK (international), etc. för Nvidia, så ska jag välja "USA" eller "UK (international)" om jag har beställt kortet från USA?

Jag förstår inte varför det aldrig rekommenderas i forum att man köper från utlandet, det ska alltid handlas från Inet etc.. det finns enorma summor att spara om man köper från utlandet.
Mitt förslag är att samtliga svenskar slutar handla från Sverige och köper allting från utlandet istället
Så jäkla dumt att allting i Sverige är så himla dyrt.

Permalänk
Medlem

Fan vad smart du är, först i Sverige med den här geniala idén. Eller hur var det nu med tull och moms från USA....

Drivers kan du köra vad som, kanske ska hoppa Kinesiska om du inte känner dig hemma på språket däremot.

Permalänk
Skrivet av Imme:

Fan vad smart du är, först i Sverige med den här geniala idén. Eller hur var det nu med tull och moms från USA....

Drivers kan du köra vad som, kanske ska hoppa Kinesiska om du inte känner dig hemma på språket däremot.

Blir ingen som helst extra moms eller tull, inte på de grejer som jag har beställt allafall.

Men om jag minns rätt så är det inte bara språket som skiljer? Utan själva programvaran också.. aja grafikkortet lär inte explodera hursomhelst..

Permalänk
Medlem

Tull och moms är inte alltid det redovisas korrekt, och då blir det bara de avgifterna om det blir kontroll.

Du kan installera vilken drivrutin som helst.

Edit: Vad är det för ficklampa?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt