Permalänk
Avstängd

Ccfl Powahh :d

Fick hem mitt splitter nya CCFL rör ifrån svebry.se .. Ahh så satans najs är det när man tänder upp det

Bara det att jag tycker det allt blir rätt varmt, ska det det?..

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

mitt från kjell blir också varmt, rekommenderar att du har det i plaströret som dom oftast kommer i.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Ja, vart blir det!
BILDER ???

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Gäst

Re: Ccfl Powahh :d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Fick hem mitt splitter nya CCFL rör ifrån svebry.se .. Ahh så satans najs är det när man tänder upp det

Bara det att jag tycker det allt blir rätt varmt, ska det det?..

trodde du de säljer begangnade CCFL rör eller ?

ja har ca 7 rör ifrån dom svebry rockar, snabba som as på att leverera samt att man får hem fraktura, (bra) så slipper man postförskotts skit

ja dom blir rätt varma näst intill bränn punkten

Permalänk
Medlem

varma? min kan man ju hålla i utan tvekan. pissjummet

Permalänk
Avstängd

Asså ahh fan det blir ju inte 40+ precis, men ändå

Asså det var ett jävla liv på dig Calling...

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Gäst

jo Grundig ger igen bara

Permalänk
Medlem

mitt från kjell o company blir inte särskillt varmt, fast lite blir det ju men inget skadligt

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Avstängd

Calling: ok men så trevligt, vill du komma över på en kopp kaffe så kan vi prata ut?..

Iallafall det har blitt lite "svalare" nu, tror att det var bara första gången upphetsning av mig eller nått

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan vad gött med ccfl

men var ska du ha det ? du brukar väl ha grejerna på ditt bord ?
hehe men det é ju fett iaf...

Permalänk
Avstängd

Hehe godone, nä fan. Efter mkt om och men fick jag in all siiit i burken flyttade nätenheten till 5,25" platserna för att få in AX-7:an.. ser faktiskt rätt snyggt ut nu

Ska ta ut allt idag och bunta i hop kablar fixa in min cdläsare som jag inte har plats till jaja...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så blir alla ccfl rör varma... kommer ihåg när jag köppte mitt första och undrade samma fråga... Men det händer iaf ingenting med dem.. inte mitt iaf och jag har haft igång den i typ 5 timmar i sträck.. då blev den varm men det ska inte vara nån fara!

föresten kan du itne fixxa lite bilder??

Permalänk

Vaaa? Kan man inte ha igång dem alltid? typ 24/7

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Avstängd

Har haft på mina i ett par dar i streck nu och dom blir bara lite pissljumma så det är nog ingen fara på taket..

Men men bilder kan jag inte fixa pga kass webbcam

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej... jo visst kan man det men mitt blir faktisk varmt.. ingen fara men ändå.. stark rekommenderat är en strömbrytare om du har datorn igång 24/7 som jag... sparar på livslängden om man säger så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
Okej... jo visst kan man det men mitt blir faktisk varmt.. ingen fara men ändå.. stark rekommenderat är en strömbrytare om du har datorn igång 24/7 som jag... sparar på livslängden om man säger så...

Cfflrör har en livslängd på 15000 timmar, dvs kan du ha igång röret i lite mindre än två år sammanlagt. Och 70 kr utslaget på två år är inte så värst mycket.

Moddade mitt 7896a härom dagen, blev rätt fint.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag men jag blev lite besviken på mitt ccfl från Bitsmodding.Det ska lysa rött men jag tycker mest det är stjärtrosa...:(
Är dom blåa verkligen blåa eller är det babyblått?
Kanske är bättre att satsa på blått om det funkar bättre.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Det kanske bara är jag men jag blev lite besviken på mitt ccfl från Bitsmodding.Det ska lysa rött men jag tycker mest det är stjärtrosa...:(

Det blåa är neon blå... Mitt är lite ljusare än blå lysdioder.. Jag har ett från kjell..

KNAS tror jag det var.. jo jag är medveten om det. föresten så blev det ju riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Det blåa är babyblått, det röda är elefantrosa, det gula är fisgult. Däremot är grönt verkligen grönt och vitt vitt.
Det du kan göra är att måla en pvcslang med ett tunt lager röd färg och sedan trä över cfflröret. Det gjorde _Murdoc_ här på forumet och det blev riktigt bra resultat.

wannabe: Man tackar

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS

Det blåa är babyblått, det röda är rosa, det gula är fisgult. Däremot är grönt verkligen grönt och vitt vitt.
Det du kan göra är att måla en pvcslang med ett tunt lager röd färg och sedan trä över cfflröret. Det gjorde _Murdoc_ här på forumet och det blev riktigt bra resultat.

Du har iofs rätt med färgerna ska testa med att måla om siiiten..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Det du kan göra är att måla en pvcslang med ett tunt lager röd färg och sedan trä över cfflröret.

Hepp,det gjorde jag igår(skrev aldrig det).Jag målade röret som medföljde med röd spritpenna,det var den enda färgen jag hittade som inte var heltäckande.Resultatet blev lite bättre men det lyser inte alls som neon gör,neon färgar omgivningen med rödfärg och det gör inte dessa rör.
I mitt tycke kunde man likväl använt lysrör med färgat glas.
Vad vet jag,ccfl kanske inte har bättre prestanda än att man måste modda dom för att att få bättre reslutat.

Njäe,neon är nog vettigare att satsa på.Dyrare säkerligen men men...
[edit]En sån här ser vettigare ut:

Liquid neon,pris 369:-

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August

Håller med dig, har ett från gtek.net men den är också stjärtrosa.
:/ Men det blir väl lite anorlunda i burken, ja har inte grejjat mitt window än. Kolla in min tråd! "Nu skall mitt chieftech dragon moddas! :D"
så får du se det i action snart

Visa signatur

// Sparvas