Permalänk
Medlem

Nybörjar problem...

Hej,
Ny medlem i SweClockers Foldinglag. Jag startade i förrgår med standard klienten för Windows 7 (CPU).
Idag så startade jag med försök att använda GPU klienten. Jag har en Radeon 5770 som behöver arbeta lite, och processorn är Intel C2D E6600 @2,4GHz.

Jag försökte med standard klienten för GPU i Windows 7. Men fick aldrig igång den, vet inte vad jag gjorde för fel. Den bara laddade hem en fil sen stod det error retreiving något, när man förde pekaren över ikonen i systray. Jag kan inte finna log filen för den. Varje gång jag väljer "view logfile" så startar den Anteckningar och vill skapa en ny log. Jag hade lagt till "-forcegpu ati_r800" i genvägen annars startar den inte överhuvudtaget.
Så jag gav upp, kunde inte hitta några svar bland alla trådar förrutom en som hänvisade till en länk till en .exe fil som visade sig vara DOS version av GPU programmet. Den fungerar, ger mer ppd än den som används på CPU'n.

Problemet är att jag inte kan använda både CPU och GPU folding samtidigt. Då går processorn upp i 100% belastning och temperaturen hamnar på över 70 grader.
Kör jag GPU klienten i DOS så hamnar CPU belastningen på 58-70% och en temp på 50 grader per kärna. Liknande blir det för CPU klienten som har 60-80% CPU belastning och en temp på 46 grader.

Frågan är om det är möjligt att ställa in så att CPU folding hamnar på en kärna och GPU folding på den andra kärnan?

Jag hoppas någon sitter inne med svaret

Visa signatur

Windows 7 Home Premium 64-bit|Thermaltake Kandalf Tower|Enermax Liberty 500W|Asus P5B|Intel C2D E6600 @2,4GHz|4Gb (2x2Gb) Crucial DDR2 6400 800MHz|2st Western Digital Caviar® Green™ 2TB|Radeon HD5770 1Gb|BenQ E2420HD 24"

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig självt. Jag kör SMP och GPU samtidigt.

Visa signatur

Windows 7 Home Premium 64-bit|Thermaltake Kandalf Tower|Enermax Liberty 500W|Asus P5B|Intel C2D E6600 @2,4GHz|4Gb (2x2Gb) Crucial DDR2 6400 800MHz|2st Western Digital Caviar® Green™ 2TB|Radeon HD5770 1Gb|BenQ E2420HD 24"