Netgear: "Microsoft är game over"

Permalänk
Medlem
Skrivet av X101:

Sålde min iphone 4 p.g.a avsaknad av Flash.. Blev nöjd när jag fick min HTC Desire, gör stor skillnad när man surfar mycket i telefonen. Men varför det här ens är en nyhet, är för mig en gåta!?

Sen att Desire hackar i menyer och att rullande listor ses som ett bildspel snarare än en rullande lista är ju en annan sak... Webbrowsern i desire är ju sjukt seg och laggig vid skroll med.

Iphone har den bästa webb-upplevelsen, eftersom den har hårdvaruaccelererat allt, google var för lata för att fixa detta så det är därför android laggar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Sen att Desire hackar i menyer och att rullande listor ses som ett bildspel snarare än en rullande lista är ju en annan sak... Webbrowsern i desire är ju sjukt seg och laggig vid skroll med.

Iphone har den bästa webb-upplevelsen, eftersom den har hårdvaruaccelererat allt, google var för lata för att fixa detta så det är därför android laggar så mycket.

är du helt ute å cyklar? kört min Desire sen slutet på oktober, kan säga att jag upplever inget sådant alls. men ett stort MEN, fyller man telefonminnet med skräp istället för SD minnet så kan man uppleva att telefonen "laggar" men inte annars...

så flytta över allt skit på är installerat på telefonminnet till SD minnet istället....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dagbro:

Jag tror inte det. När det tillkännagavs att iphone aldrig kommer stödja flash så sporrade det utvecklingen av HTML5. Se bara på Youtube som inte var sena med att lägga upp en html5-variant. videoklipp är nog enskilt det flashmaterial som används allra mest, så om/när html5 börjar bli standard för det så försvinner en stor del av behovet.

fast det hade nog hänt ändå, förr eller senare

Fast just flash är en obetydlig del av det hela. Där ligger inga pengar och HTML5 hade kommit även om Apple hade stött flash eftersom det är en naturlig utveckling av HTML.
Många blev väldigt sura när det inte dök upp något 64-bitars Photoshop till Apple och det var för att Apple fick för sig att sluta stödja den API som 64-bitarsversionen använde. Många grafiker, journalister, fotografer och andra som arbetar med ljug, bild och text använder Apple av tradition. Många av dem använder just Adobes program så om Apple fortsätter bråka finns ju risken att Adobe slutar stödja Apple vilket betyder att många kommer sluta köpa Apple. För den gruppen är mjukvara viktigare än vilken logga det sitter på datorn. Jobbs börjar bli lite väl arrogant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Sen att Desire hackar i menyer och att rullande listor ses som ett bildspel snarare än en rullande lista är ju en annan sak... Webbrowsern i desire är ju sjukt seg och laggig vid skroll med.

Iphone har den bästa webb-upplevelsen, eftersom den har hårdvaruaccelererat allt, google var för lata för att fixa detta så det är därför android laggar så mycket.

Enda menyerna min Desire HD laggar i är hopkok-menyer av amatörprogrammerare. Och om jag typ håller på och ladda ned fyra filer medan jag har ett bildspel i bakgrunden samtidigt som jag pratar i telefon...

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

är du helt ute å cyklar? kört min Desire sen slutet på oktober, kan säga att jag upplever inget sådant alls. men ett stort MEN, fyller man telefonminnet med skräp istället för SD minnet så kan man uppleva att telefonen "laggar" men inte annars...

så flytta över allt skit på är installerat på telefonminnet till SD minnet istället....

Allt som går är installerat på SD, vissa appar installerade på telefonminne, men inte mycket. Om man öppnar program-listan och skrollar så hackar det en hel del. RÄtt störande. Hem-skärmen laggar ibland med.

Men Orginal-browsernm går ej att använda, rent lagg. Kör med dolphin nu och det är lite bättre, men långt ifrån iphone..

Just nu hängde sig telefonen när jag låste upp den med haha klockrent. Ut med batteriet bara!

Älskar android över iphones simpla OS, men just nu är android lite handikappat pga mjukvaruaccelerationen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Allt som går är installerat på SD, vissa appar installerade på telefonminne, men inte mycket. Om man öppnar program-listan och skrollar så hackar det en hel del. RÄtt störande. Hem-skärmen laggar ibland med.

Men Orginal-browsernm går ej att använda, rent lagg. Kör med dolphin nu och det är lite bättre, men långt ifrån iphone..

Just nu hängde sig telefonen när jag låste upp den med haha klockrent. Ut med batteriet bara!

Älskar android över iphones simpla OS, men just nu är android lite handikappat pga mjukvaruaccelerationen..

Haft min Desire sedan den släpptes förra året och har inga problem här inte. Enda som kan orsaka problem är om du har widgets som kräver för mycket prestanda av telefonen. Stänger du ner alla widgets och bara kör länkar till program likt iPhone kommer din Desire vara snabbare än allt förutom iPhone 4.
Jag kör på standard browser för den laggar inte för mig. Lätt och enkel och enda gången det blir strul är om man surfar på sidor med mycket flash.
I jämförelse med iPhone 3gs kan Desire öppna flash men på sidor utan flash är androiden märkbart snabbare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

"Once Steve Jobs goes away, which is probably not far away, then Apple will have to make a strategic decision on whether to open up the platform," said Lo.

Alltså vilken idiot!
Hur fan kan man uttala sig så om en sjuk människa?
Hoppas netgear får en massa skit för dethär

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

"Once Steve Jobs goes away, which is probably not far away, then Apple will have to make a strategic decision on whether to open up the platform," said Lo.

Alltså vilken idiot!
Hur fan kan man uttala sig så om en sjuk människa?
Hoppas netgear får en massa skit för dethär

Ja det var inte snällt alls att trampa på en sjuk människa, men bortset från cancern så är Steve Jobs en riktig skitstövel.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Min abonnemang med telia är snart slut och jag fundera att byta ut min 3GS. Windows 7 phone känns bra alltså. Why not

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Musikälskare

Vilken mupp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tycker han har helt rätt faktiskt.
Hacka in på honom över hur han ser ut. Det ligger sanning
i det han säger.
Jag är jätte nyfiken vad som kommer hända Apple när Steve inte längre kan.
Tror också att det blir snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Uhm, du säger att man inte kan säga att iOs är mer låst än android trots att man måste jailbreaka den eller "använda andra hacks". Hur tusan får du det att gå ihop, man kan väl hacka i princip alla system frågan är hur öppet det är utan att man gjort det!

När det gäller windows phone 7 så tänker jag inte säga mer än att jag tycker om min Omnia 7 riktigt mycket, om det kommer att dö ut har jag ingen aning om men det är ett jäkligt bra mobilt OS.

Både ios och android går att få mer medgörlig som du vet. Jättelätt med en jailbreak på iphone, lite jobbigare med softrooting eller rooting på android. Om man inte gör något hack så sitter man i knäet på apple eller google. Så jag förstår inte riktigt den här diskussionen. Jag vill gärna ha gingerbread på min telefon men det är omständigt pga Samsung så jag ännu inte orkat. Och det finns inget bra alternativ så jag sitter i knäet hos google iaf, men jag har inget emot det. Windows 7 telefoner är bra för att ms satt höga krav på hårdvara och prestanda samt att det verkar lättnavigerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Flash finns inte på iOS p.g.a säkerhetsrisker. Tyvärr är flash så stort att det inte går att ändra standard över en natt.

Annars förstår jag inte vad han har med saken att göra. Ska Netgear börjar tillverka lurar eller?

Främst är det prestandaproblemet med att det äter batteri.
Adobe har alltid varit välkommna att leverera en fungerande version av flash, men ja det är inte så jättehet på mobila enheter... inte på dom androidlurar jag har testat på iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Sen att Desire hackar i menyer och att rullande listor ses som ett bildspel snarare än en rullande lista är ju en annan sak... Webbrowsern i desire är ju sjukt seg och laggig vid skroll med.

Iphone har den bästa webb-upplevelsen, eftersom den har hårdvaruaccelererat allt, google var för lata för att fixa detta så det är därför android laggar så mycket.

Jag har då aldrig märkt av minsta lagg på min desire.

Permalänk
Medlem

Och jag har aldrig haft några höga tankar om NetGear... Strul och krångel på kartong!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Verkar som det är "Gnäll" månad runt omkring diverse bolag.. Netgear dissar Apple och Microsoft medan Apple själv inte har rent mjöl i påsen när en apple anställd (Tim Cook) går ut och dissar konkurenters surfplattor och samtidigt höjer Ipaden till skyarna! Istället för att gnälla och påpeka andras fel varför spenderar de inte den tiden att förbättra sina egna produkter? Sen att Patrick Lo verkar ha rymt från ålderdomshemmet för fd. golfare gör ju saken bara mer underbart..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Sen att Desire hackar i menyer och att rullande listor ses som ett bildspel snarare än en rullande lista är ju en annan sak... Webbrowsern i desire är ju sjukt seg och laggig vid skroll med.

Iphone har den bästa webb-upplevelsen, eftersom den har hårdvaruaccelererat allt, google var för lata för att fixa detta så det är därför android laggar så mycket.

som jag sa tidigare, en smartphone ska visa en hemsida precis som vilken dator som helst.
men det gör ej iphone eller android.

HTC HD2 ftw...

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak jag inte förstår, oavsett om Steve Jobs inte gillar Flash så förstår jag inte varför han inte låter användarna själv bestämma om dem vill ha det eller inte.
Tycker ärligt talat att Adobe borde göra likadant mot Apple, sluta leverera Adobe mjukvara till OSX. Då blir det nog lite jobbigt för herr Jobs.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Väljer man Apple så föredrar man att Steve Jobs bestämmer över än.